Ετοιμοι για την πράσινη μετάβαση οι κατασκευαστές φορτηγών -Tι πρόβλημα αντιμετωπίζουν
Μεγάλοι κατασκευαστές φορτηγών,όπως η Daimler Truck και η Traton, δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι να κινηθούν ηλεκτρικά, αλλά τα φορτηγά τους δεν θα πωληθούν χωρίς τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης.
Ο Christian Levin, επικεφαλής της θυγατρικής της Volkswagen Traton, στην οποία ανήκουν μάρκες όπως η Scania, η MAN, η Navistar και η Volkswagen Trucks and Buses, δήλωσε ότι ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επίτευξη ενός μεριδίου 50% των ηλεκτρονικών φορτηγών το 2030 για την ώρα μοιάζει ανέφικτος.
«Δεν έχει να κάνει μόνο με το κόστος, αλλά και με τις υποδομές φόρτισης, τις άδειες, την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, την προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικά την τιμολόγηση. Όλα αυτά πρέπει να συνδυαστούν», δήλωσε στο Reuters σε συνέντευξή του.
H νέα διευθύνουσα σύμβουλος της Daimler Truck, Karin Radstroem, κινήθηκε στο ίδιο σκεπτικό.
«Τα φορτηγά είναι έτοιμα και τώρα πρέπει να ακολουθήσουν οι υποδομές», δήλωσε η Radstroem κατά την παρουσίαση της Daimler στην έκθεση φορτηγών IAA Transportation.
«Όταν η υποδομή δεν είναι έτοιμη, οι πελάτες δεν θα αγοράζουν και όταν οι πελάτες μας δεν αγοράζουν, θα πρέπει να καθυστερήσουμε το Green Deal», τόνισε.
Οι κανόνες της ΕΕ λένε ότι οι κατασκευαστές πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των νέων βαρέων φορτηγών κατά 45% μέχρι το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν αυστηρά πρόστιμα.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ, το μερίδιο των βαρέων φορτηγών χωρίς εκπομπές ρύπων θα πρέπει να αυξηθεί στο 40% των νέων πωλήσεων μέχρι το 2030 από κάτω από 2% σήμερα, έδειξε μελέτη της εταιρείας συμβούλων McKinsey.
Οι τιμές των φορτηγών χωρίς εκπομπές ρύπων θα πρέπει να μειωθούν στο μισό για να καταστούν βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, σύμφωνα με την McKinsey.
Σχεδόν 35 δισεκατομμύρια ευρώ πρέπει να επενδυθούν σε υποδομές φόρτισης σε όλη την Ευρώπη έως το 2035 για να καλυφθεί η ζήτηση της βιομηχανίας logistics, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων PwC.
Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Daimler Truck, Andreas Gorbach, πρότεινε οι στόχοι της ΕΕ θα πρέπει να συνδυαστούν με τον ρυθμό ανάπτυξης των υποδομών και να επανεξετάζονται κάθε χρόνο ανάλογα με την πρόοδο.
«Στο παρελθόν, κάποιος έπρεπε να κατασκευάσει τους αυτοκινητόδρομους για να υπάρχουν φορτηγά σε αυτούς και ο αυτοκινητόδρομος του μέλλοντος είναι η υποδομή φόρτισης», δήλωσε ο Gorbach.
«Τώρα ήρθε η ώρα να αλλάξουμε ταχύτητα, αλλιώς θα γίνεται ολοένα και μη ρεαλιστικό», επεσήμανε.