Πωλήσεις αυτοκινήτων: Kινήθηκαν ανοδικά τον Ιούνιο στην Ευρώπη λόγω επιδοτήσεων στα EV από την Ιταλία

NEWSROOM
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον Ιούνιο μετά την άνοδο της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ιταλία, καθώς η κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι εισήγαγε πολυαναμενόμενες επιδοτήσεις.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,6% σε 1,31 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Hλεκτρικά οχήματα

Οι πωλήσεις EV στην περιοχή παρέμειναν αμετάβλητες αφού η πτώση στη Γερμανία και τη Γαλλία αντιστάθμισε το κέρδος στην Ιταλία, όπου οι παραδόσεις υπερδιπλασιάστηκαν. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκε ελαφρώς.

Η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη έχει ατονήσει λόγω των υψηλών τιμών και της κατάργησης των επιδοτήσεων από πολλές κυβερνήσεις, σύμφωνα με το Bloomberg. Η ύφεση ωθεί εταιρείες όπως η Mercedes-Benz Group AG να αναβάλουν τους στόχους πωλήσεων EV, ενώ οι κατασκευαστές μπαταριών επανεξετάζουν τα σχέδιά τους. Η Stellantis NV σταμάτησε την παραγωγή EV στο εργοστάσιό της στο Mirafiori κοντά στο Τορίνο και η Volkswagen AG ξεκίνησε αυτό το μήνα διαδικασίες που μπορεί να την οδηγήσουν στο κλείσιμο ενός εργοστασίου στο Βέλγιο που κατασκευάζει το ηλεκτρικό Audi Q8 e-tron.

«Οι απώλειες των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες παραμένουν πολύ υψηλές και οι επενδύσεις περικόπτονται», έγραψε ο αναλυτής της Citi Harald Hendrikse σε σημείωμά του αυτό το μήνα.

Τον Ιούνιο, το μερίδιο των ταξινομήσεων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε στο 15,9%, από 16,5% πριν από ένα χρόνο, επεκτείνοντας την τάση απογοητευτικών πωλήσεων EV για το έτος. Το μερίδιό τους μειώθηκε στο 13,9% μέχρι τον Ιούνιο, έναντι 14,2% ένα χρόνο νωρίτερα, σε μια αντιστροφή των προσδοκιών για την αύξηση του ρυθμού της στροφής.

Το υψηλό κόστος δανεισμού και η υποτονική ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα σε όλη την αγορά. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμειναν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους περίπου 18% κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα του 2019. Οι προοπτικές για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, αμβλύνονται λόγω της πτώσης των εξαγωγών και της πολιτικής αβεβαιότητας στη Γαλλία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ZEW Achim Wambach.

Η ζήτηση EV παραμένει εξαιρετικά ευαίσθητη στα κίνητρα αγοράς. Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, η κυβέρνηση σταμάτησε ξαφνικά τις επιδοτήσεις τον Δεκέμβριο, οδηγώντας σε μείωση των ταξινομήσεων κατά 16% κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η ζήτηση για τα οχήματα της Tesla συνέχισε να μειώνεται σε ολόκληρη την περιοχή, με μείωση 7,2% τον Ιούνιο. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12% κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου.

ΣΧΕΤΙΚΑ