Κομισιόν: Δασμούς έως και 38% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ανακοίνωσε η επιτροπή

NEWSROOM
Ηλεκτρικό όχημα στην Κίνα
Ηλεκτρικό όχημα στην Κίνα / Φωτογραφία shutterstock

Οι προσωρινοί δασμοί της E.E. πρόκειται να εφαρμοστούν από τις 4 Ιουλίου, ενώ η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα συνεχιστεί έως τις 2 Νοεμβρίου.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από τον επόμενο μήνα. Μια κίνηση που αναμένεται να επισύρει αντίποινα από την πλευρά της Κίνας.

Κάτι λιγότερο από ένα μήνα αφότου οι ΗΠΑ τετραπλασίασαν τους δασμούς για τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα στο 100%, οι Βρυξέλλες δήλωσαν ότι θα επιβάλουν δασμούς 17,4% για την BYD, 20% για την Geely και 38,1% για την SAIC. H επιτροπή στήριξη της απόφαση της κάνοντας λόγο για αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς εντός της Ε.Ε.

Το υπουργείο εμπορίου της Κίνας δήλωσε ότι θα παρακολουθήσει στενά τις εξελίξεις και θα λάβει αποφασιστικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων των κινεζικών εταιρειών.

Οι προσωρινοί δασμοί της E.E. πρόκειται να εφαρμοστούν από τις 4 Ιουλίου, ενώ η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα συνεχιστεί έως τις 2 Νοεμβρίου. Τότε, ενδέχεται, να εφαρμοστούν οι οριστικοί δασμοί που συνήθως είναι για πέντε έτη.

Η επιτροπή δήλωσε επίσης ότι θα εφαρμόσει δασμούς 21% για εταιρείες που συνεργάστηκαν με την έρευνα και 38,1% για αυτές που δεν συνεργάστηκαν. Οι νέοι δασμοί θα προστεθούν στον υφιστάμενο δασμό της ΕΕ ύψους 10%. Δυτικοί παραγωγοί όπως η Tesla και η BMW που εξαγουν αυτοκίνητα από την Κίνα στην Ευρώπη θεωρήθηκαν συνεργαζόμενες εταιρείες.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα επωφελούνται από αθέμιτα ποσοστά επιδοτήσεων, απειλώντας τους παραγωγούς της ΕΕ.

«Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή απευθύνθηκε στις κινεζικές αρχές για να συζητήσει όλα αυτά τα ευρήματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των προβλημάτων που εντοπίστηκαν», δήλωσε.

Οι δασμοί υπερβαίνουν τις προσδοκίες των αναλυτών που μιλούσαν για 10% και 25%. Το Reuters επικοινώνησε με τις BYD, η Geely, η SAIC και η Tesla, αλλά καμία τους δεν απάντησε άμεσα στο αίτημα για σχολιασμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ