Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα ήταν το καλύτερο δώρο για την υγεία των παιδιών

Ηλεκτρικό όχημα την ώρα που φορτίζει / Φωτογραφία shutterstock

Η καθολική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούσε ευλογία για την υγεία πολλών ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Μια νέα έκθεση της Αμερικανικής Πνευμονολογικής Εταιρείας υπογραμμίζει τα ιδιαίτερα οφέλη για τα παιδιά, ιδίως αυτά που είναι ευάλωτα σε αναπνευστικές ασθένειες.

Με βάση ένα μοντέλο στο οποίο όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται έως το 2025 θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων, η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι θα υπάρχουν 2,7 εκατομμύρια λιγότερες κρίσεις άσθματος μεταξύ των παιδιών καθώς και 147.000 λιγότερες οξείες περιπτώσεις βρογχίτιδας.

Η μετάβαση σε πωλήσεις μόνο ηλεκτρικών οχημάτων θα απέτρεπε επίσης 2,67 εκατομμύρια περιπτώσεις συμπτωμάτων ανώτερου αναπνευστικού συστήματος και 1,87 εκατομμύρια περιπτώσεις συμπτωμάτων του κατώτερου αναπνευστικού συστήματος στα παιδιά. Παράλληλα θα υπήρχαν 508 λιγότερες περιπτώσεις βρεφικής θνησιμότητας.

«Τα παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από την ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς οι πνεύμονες τους εξακολουθούν να αναπτύσσονται», δήλωσε σε συνέντευξή της η Laura Kate Bender, βοηθός αντιπροέδρου για τον υγιεινό αέρα στην Αμερικανική Πνευμονολογική Ένωση.

Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν παίξει μεγάλο ρόλο στην κλιματική αλλαγή, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο όλων των παγκόσμιων εκπομπών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να επιταχύνουν την μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία εκπέμπουν λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα.

Πόσο εύκολη είναι η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ;

Για να επιβεβαιωθούν τα στοιχεία της έρευνας θα πρέπει όλα τα νέα επιβατικά οχήματα που πωλούνται στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και όλα τα βαρέα οχήματα μέχρι το 2040. Επιπλέον θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί ένα ηλεκτρικό δίκτυο, για την τροφοδότηση τους, απαλλαγμένο από τα ορυκτά καύσιμα.

«Βλέπουμε αυτά τα δυο ως αδιαχώριστα», δήλωσε η Bender για τα ηλεκτρικά οχήματα και το δίκτυο μηδενικών εκπομπών. «Έτσι επιτυγχάνονται τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για την υγεία», πρόσθεσε.

Η μετάβαση σε πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα είναι εύκολη υπόθεση, ειδικότερα όταν η ζήτηση για τα plug – in υβριδικά αυξάνεται λόγω των αυξημένων ανησυχιών σχετικά με τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα των σταθμών φόρτισης. Παρά τις δυσκολίες, οι πωλήσεις αυξάνονται σταθερά κάθε χρόνο, με τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν περισσότερο από το 8% του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2023.

Ένας ακόμα παράγοντας που δυσκολεύει την μετάβαση του στόλου είναι το γεγονός ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο γίνονται όλο και πιο ικανά, «καίνε» λιγότερο και παραμένουν στον δρόμο περισσότερο. Ο μέσος όρων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ είναι 12 ετών, ενώ το 2002 ήταν 9,6 ετών.

Εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες θέλουν να μεταβούν σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο μέχρι το 2050, τότε οι πωλήσεις βενζινοκίνητων θα πρέπει να σταματήσουν περίπου στα τέλη του 2035. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο. Τα πράγματα μπορούν να γίνει ακόμα πιο δύσκολα αν η κυβέρνηση Μπάιντεν υποκύψει στις πιέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και τον συνδικάτων που ζητάνε περισσότερο χρόνο.

Παρά το γεγονός ότι φαντάζει δύσκολο να επιτευχθούν τα νούμερα της έκθεσης, η Αμερικανική Πνευμονολογική Ένωση πιστεύει ότι μπορεί να αφυπνίσει τους υπεύθυνους και να αισθητοποιήσει περισσότερο κόσμο.

ΣΧΕΤΙΚΑ