Τρεις πρακτικοί τρόποι για να οργανώσετε σωστά τον χρόνο σας

NEWSROOM
Φωτο: Shutterstock
Φωτογραφία: Shutterstock

Δεν πρέπει να βάζετε σε προτεραιότητα περισσότερα από τρία πράγματα ταυτόχρονα, υποστηρίζει η Laura Mae Martin, σύμβουλος παραγωγικότητας της Google.

«Ο χρόνος σας είναι πεπερασμένος», οπότε η επιλογή μόλις τριών αντικειμένων για να εστιάσετε σε αυτά σας αναγκάζει να ξεκαθαρίσετε στον εαυτό σας τι σας ενδιαφέρει πραγματικά, δήλωσε σε ένα επεισόδιο του podcast “SPARKED” του LinkedIn νωρίτερα αυτό το μήνα.

H Martin είναι συγγραφέας του βιβλίου «Uptime 2024: A Practical Guide to Personal Productivity and Wellbeing» και συμβουλεύει στελέχη της Google σχετικά με τη βελτιστοποίηση του χρόνου τους, σημειώνει το CNBC.

Κάθε τρεις μήνες είναι μια καλή στιγμή για να επανεκτιμήσετε τις τρεις βασικές προτεραιότητες της ζωής σας, αλλά το να είστε επιλεκτικοί σε αυτούς τους τομείς απαιτεί μια νοοτροπία συμβιβασμού, είπε. Για παράδειγμα, αν ετοιμάζεστε να μετακομίσετε σε άλλη χώρα με την οικογένειά σας ή αν έχετε αναλάβει ένα μεγάλο νέο έργο στη δουλειά σας, περιμένετε να επικεντρωθείτε σε αυτές τις πτυχές της ζωής σας, βάζοντας άλλα πράγματα σε δεύτερη μοίρα.

Φωτογραφία/Shutterstock
Φωτογραφία/Shutterstock

Ακολουθούν τρεις τεχνικές που προτείνει για να βελτιώσετε τον προγραμματισμό των προτεραιοτήτων σας:

Χρησιμοποιήστε ημερολόγιο

Πρώτον, είναι σημαντικό να καθορίσετε τις προτεραιότητές σας και να αξιολογήσετε αν οι ενέργειές σας αντικατοπτρίζουν αυτές τις προθέσεις.

Μια «άσκηση που ανοίγει τα μάτια» που χρησιμοποιεί η Martin για να βοηθήσει τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν πώς ξοδεύουν το χρόνο τους είναι να εκτυπώσουν τα ημερολόγιά τους των τελευταίων τριών εβδομάδων και να πάρουν ένα μαρκαδόρο στο χαρτί: «[Εγώ] λέω, «Έι, είπατε ότι αυτές είναι οι τρεις προτεραιότητές σας. Ας το δοκιμάσουμε γιατί το ημερολόγιό σας δεν λέει ψέματα. Σε τι ξοδεύατε τον χρόνο σας;».

Η άσκηση, είπε η Martin, σας φέρνει αντιμέτωπους με τις περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να ξοδεύετε υπερβολικά πολύ χρόνο σε λιγότερο σημαντικούς στόχους και σας προτρέπει να διαμορφώσετε το ημερολόγιό σας ώστε να αντανακλά τις ανάγκες σας. Σας δίνει μεγαλύτερη ώθηση για να πείτε όχι σε υποχρεώσεις για τις οποίες δεν έχετε αρκετό χρόνο.

Φωογραφία: Shutterstock
Φωογραφία: Shutterstock

Φανταστείτε μια μέρα χωρίς σχέδια

Για να βοηθήσει τους ανθρώπους να καθιερώσουν μια ρουτίνα που να υποστηρίζει τους στόχους τους, η Martin περνάει τους συμβούλους μέσα από ένα υποθετικό σενάριο: «Αν είχατε αύριο μια ολόκληρη μέρα χωρίς καμία απολύτως δδέσμευση και έπρεπε να κάνετε αυτούς τους τρεις τύπους εργασιών, πώς θα τις τοποθετούσατε;».

Μπορεί να σκεφτείτε αμέσως τις ώρες της ημέρας που είστε πιο παραγωγικοί, αλλά μια «προσέγγιση “εκκίνησης και επανάληψης” είναι μακράν ο καλύτερος τρόπος για να απαντήσετε σε αυτό το ερώτημα, δήλωσε η Martin. Περάστε μια εβδομάδα κάνοντας ορισμένες δραστηριότητες σε συγκεκριμένη ώρα και στη συνέχεια την επόμενη εβδομάδα αλλάξτε το για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς.

«Το να επιμένετε σε [μια ρουτίνα] επειδή είναι αυτό που κάνατε πάντα ή αυτό που έχετε ακούσει να κάνουν οι άλλοι, δεν είναι ποτέ ο τρόπος για να βρείτε πραγματικά το σωστό σημείο», επεσήμανε.

Με την πάροδο του χρόνου, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ημερολόγιό σας για να παρατηρήσετε μοτίβα που αποκαλύπτουν τις συνθήκες που σας επιτρέπουν να εργάζεστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Προετοιμασία

Όταν πιάνετε τον εαυτό σας να χρονοτριβεί σε μια εργασία, μπορεί να είναι επειδή επιλέξατε τη λάθος στιγμή για να την κάνετε. Αλλά είναι επίσης πιθανό ότι απλώς δεν έχετε τη θέληση να ξεκινήσετε, αναγνώρισε η Martin.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, δοκιμάστε μια άλλη νοητική άσκηση: Υποθέστε ότι έχετε έναν βοηθό και αναρωτηθείτε τι θα τον βάζατε να σας ρυθμίσει για να μπορέσετε να ξεκινήσετε.

Το «hack» διαχωρίζει το «να κάνεις κάτι» από το «να το προετοιμάσεις», είπε και πρόσθεσε: «Στον εγκέφαλό μας αρέσει πραγματικά ένα προετοιμασμένο περιβάλλον».

Στη δουλειά, για παράδειγμα, για να ξεκινήσετε τη δημιουργία μιας παρουσίασης, θα μπορούσατε να ξεκινήσετε ανοίγοντας ένα αρχείο και δίνοντάς του όνομα.

«Στη συνέχεια, όταν κάθομαι στο γραφείο μου με μια παρουσίαση με πλήρες όνομα , είναι πολύ πιο πιθανό να την ξεκινήσω», τόνισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ