Το καφεκοπτείο που έγινε πολυεθνική αλυσίδα
Ξεκίνησε ως μία μικρή επιχείρηση από την Πάτρα το 1999 και 20 χρόνια μετά έχει φτάσει να είναι η ταχύτερη αναπτυσσόμενη αλυσίδα στην Ευρώπη, με παρουσία σε Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο και Καναδά.
H δημιουργία των Coffee Island ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα, από τον παιδίατρο Ευάγγελο Λιόλιο, ο οποίος δημιούργησε ένα καφεκοπτείο με ύφος αμιγώς παραδοσιακό, το οποίο όμως ταυτόχρονα έδωσε την ευκαιρία στους λάτρεις του καφέ να απολαύσουν μία μεγάλη ποικιλία από νέα χαρμάνια, και πλήθος χρηστικών αντικειμένων για την παρασκευή ενός γευστικού καφέ.
Το εγχείρημα του κ. Λιόλιου, ο οποίος ακόμη και σήμερα συνεχίζει να ασκεί το επάγγελμα του παιδιάτρου, ήταν επιτυχημένο και η ζήτηση για το άνοιγμα νέων καταστημάτων, μέσα στα επόμενα χρόνια, αυξανόταν ολοένα και περισσότερο.
Το 2006, έχοντας ήδη ένα δυνατό δίκτυο καταστημάτων franchise στην Ελλάδα, η εταιρεία αποφασίζει να ιδρύσει τη δική της μονάδα παραγωγής για τη μεταποίηση του καφέ, επενδύοντας σε εξοπλισμό και τεχνογνωσία κυρίως από την Ιταλία.
Το 2012 προχώρησε στην δημιουργία δύο υπερσύγχρονων μονάδων μεταποίησης και συσκευασίας καφέ στην Πάτρα και επέκτεινε τις υπάρχουσες αποθήκες της. Έτσι σήμερα η Coffee Island παράγει και επεξεργάζεται μεγάλη γκάμα προϊόντων στις δύο μονάδες μεταποίησης στην Πάτρα, ενώ την πρώτη ύλη προμηθεύεται από συγκεκριμένες φάρμες στην Κεντρική Αμερική και την Αφρική.
Η πρώτη απόβαση της αλυσίδας, εκτός ελληνικών συνόρων έγινε στην Κύπρο, όπου το 2009 άνοιξε το πρώτο κατάστημα της στη Λευκωσία, ενώ στα τέλη του 2016 εισβάλλει στην αγορά της Βρετανίας, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα της στην αγορά του Λονδίνου.
Τον Μαϊο του 2017 η εταιρία επεκτάθηκε και υπερατλαντικά, στην αγορά του Καναδά ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στο Τορόντο.
Σήμερα έχει φτάσει να αριθμεί 421 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της, ο τζίρος της το 2016 ανήλθε σε 25,41 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 29,4% σε σχέση με το 2015. ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στα 4,84 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 35,1%.
Επίσης εμφανίζει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα και ισοδύναμα ανέρχονταν σε 1,21 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα οι Financial Times περιέλαβαν την Coffee Island στη λίστα με τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στην Ευρώπη με βάση τον ετήσιο ρυθμό αύξησης των εσόδων τους μεταξύ του 2014 και του 2017, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Η Coffee Island, βρέθηκε στην 657η θέση της λίστας των 1.000 πλέον ανπτυσσόμενων επιχειρήσεων της Ευρώπης.
Το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου καταστημάτων των Coffee Island είναι μέσω franchise, όπου συνεχίζει να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο εντός όσο και εκτός ελληνικών συνόρων.
Για το άνοιγμα ενός καταστήματος Coffee Island το συνολικό κόστος διαμορφώνεται στα 50.000 με 60.000 ευρώ εκ των οποίων τα 20.000 ευρώ αφορούν το κόστος διαμόρφωσης του χώρου, επιπλέον 20.000 ευρώ, απαιτούνται 20.000 ευρώ για τον εξοπλισμό και 10.000 ευρώ για το αρχικό εμπόρευμα. Τα entry fees (ποσό που πληρώνει ο franchisee στον franchisor με την υπογραφή της σύμβασης για την ένταξη στο δίκτυο) 15.000 ευρώ, ενώ royalties (συνεχή δικαιώματα) και marketing fees δεν υπάρχουν. H εταιρεία παρέχει δικαιώματα δικαιόχρησης για 10 συν 10 έτη. Είναι υπεύθυνη για την εύρεση ακινήτου με βασικό γνώμονα την εμπορική χαρτογράφηση κάθε περιοχής για την καταλληλότητα και την δυναμικότητα κάθε ακινήτου, ενώ η μελέτη και ο εργονομικός σχεδιασμός του καταστήματος παρέχεται από το αρχιτεκτονικό τμήμα της αλυσίδας.