Vitex: Επταετία ανάπτυξης με αύξηση τζίρου 47%
Η αύξηση της εξωστρέφειας και η διατήρηση της ανοδικής πορείας των πωλήσεων και των κερδών, αποτελούν κεντρικό στόχο για την εταιρεία Αφοί Γιαννίδη Α.Ε. Vitex-Hermes, η οποία πρόσφατα τιμήθηκε με μία πρόσκληση στο πρόσωπο του CEO της Αρμόδιου Γιαννίδη στο Coatings Summit, την υψηλότερου επιπέδου και κύρους εκδήλωση της παγκόσμιας βιομηχανίας χρωμάτων.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, το 2018, έκλεισε για τη Vitex με κύκλο εργασιών 37,6 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 12%, EBITDA στα περίπου 5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά περίπου 10% και με κέρδη προ φόρων της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά περίπου 39%.
Σε επίπεδο εξαγωγών, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 5 εκατ. ευρώ, που αποτελούν περίπου το 13% των συνολικών πωλήσεών της. Αναφορικά με τον ρυθμό ανάπτυξης της τελευταίας επταετίας η διοίκηση σημειώνει ότι η εταιρεία έχει σημειώσει αύξηση πωλήσεων κατά 47%, με λειτουργική κερδοφορία άνω του μέσου όρου της αγοράς, ενώ στόχος για το 2019 είναι η διατήρηση του ανοδικού ρυθμού των πωλήσεων.
Η εξαγωγική δραστηριότητα είναι στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία, καταγράφοντας πωλήσεις σε πάνω από 20 χώρες. Το τελευταίο έτος σηματοδοτήθηκε από την ανάπτυξη νέων αγορών (π.χ. Μάλτα, Ρωσία), τον μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης παραδοσιακών διεθνών αγορών (π.χ. Κύπρος, Αλβανία) και τις θετικές οικονομικές επιδόσεις των θυγατρικών σε Σερβία και Βουλγαρία. Η συνέχιση της συμμετοχής της εταιρείας σε σημαντικές διεθνείς εκθέσεις του κλάδου (π.χ. The Big 5 – ΗΑΕ, Farbe Ausbau & Fassade – Γερμανία, MosBuild – Ρωσία) ενισχύει περαιτέρω τον στρατηγικό ρόλο των εξαγωγών στην ανάπτυξή της.
Εξάλλου, η ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας ήταν και ένας από τους παράγοντες που συνέβαλαν ώστε η εταιρεία όχι μόνο να αντέξει στα χρόνια της κρίσης, αλλά και να αναπτυχθεί περαιτέρω.
Επίσης η Vitex δημιούργησε ρευστότητα που είχε ως αποτέλεσμα από το 2012 ο δανεισμός να μειωθεί κατά 50%, φτάνοντας το 2018 στα 16 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία προέβη σε επανασχεδιασμό και βελτιστοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων της, ενώ για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης αύξησε την εξαγωγική της δραστηριότητα, επικεντρώθηκε εμπορικά σε πωλήσεις και πελάτες που δεν έχουν άμεση έκθεση στην ελληνική οικονομία (π.χ. τουριστικές επιχειρήσεις) και διαφοροποίησε την προϊόντική γκάμα της.
Να σημειωθεί ακόμη ότι το διάστημα 2011- 2018 προχώρησε σε επενδύσεις περίπου 12 εκατ. ευρώ ενώ προτίθεται, και εφόσον υπάρχουν οι ικανές και αναγκαίες συνθήκες, να επενδύσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη νέων προϊόντων που διευρύνουν την προϊόντική γκάμα, με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων.
Τέλος, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει στην αναμόρφωση του εταιρικού brand που σηματοδοτείται με τον ανασχεδιασμό των συσκευασιών με στόχο την καθιέρωση μιας νέας ενιαίας εμπορικής εικόνας που συνδέει την ιστορία και την εγγύηση του ονόματος Vitex με τη δυναμική και την ηγετική παρουσία της.