Σε συζητήσεις η Ελλάκτωρ για δύο εργολαβίες Καλογρίτσα
Σε συζητήσεις με τον όμιλο Ελλάκτωρ βρίσκεται η Τοξότης του Χρήστου Καλογρίτσα για την παραχώρηση των δύο εργολαβιών στον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος στην οποία η δεύτερη, έχει αναδειχτεί μειοδότης.
Πρόκειται για τα τμήματα Πύργος-Δουναίικα μήκους 8,2 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 31,55 εκατ. ευρώ καθώς και το τμήμα Κυλλήνη - Βάρδα, μήκους 9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 36,71 εκατ. ευρώ, οι οποίες βρίσκονται στον αέρα καθώς οι εταιρείες Καλογρίτσα αδυνατούν να προσκομίσουν τις εγγυητικές επιστολές που απαιτούνται για την υπογραφή των συμβάσεων με το ελληνικό Δημόσιο, λόγω των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τους τελευταίους μήνες.
Ως εκ τούτου ο κ. Καλογρίτσας βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τον όμιλο Ελλάκτωρ, προκειμένου τα έργα να αναλάβει η κατασκευαστική Άκτωρ.
Ωστόσο τα στελέχη της Ελλάκτωρ δεν εμφανίζονται διατεθειμένα να αναλάβουν εύκολα το ρίσκο εκτέλεσης των δύο εργολαβιών, λόγω των πολύ μεγάλων εκπτώσεων που έδωσε η Τοξότης για να πάρει τα έργα.
Ως εκ τούτου παραμένει ακόμη άγνωστο το τι μέλλει γενέσθαι με τα δύο αυτά τμήματα, την στιγμή που οι υπόλοιπες έξι εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος έχουν ήδη σταλεί στη Βουλή για έγκριση.
Μιλώντας προ ημερών στο αναπτυξιακό συνέδριο Πελοποννήσου, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι οι συμβάσεις θα πάρουν το «πράσινο φως» από τη Βουλή μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, ενώ σε 1 με 1,5 μήνα περίπου θα ξεκινήσουν τα έργα.
Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο συνολικού προϋπολογισμού 293 εκατ. ευρώ, το οποίο ήταν αρχικά κομμάτι της οδικής παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό. Ωστόσο το έργο «κόπηκε» με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης στα τέλη του 2013. Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να το προκηρύξει αρχικά ως αυτοτελές έργο και αργότερα χωρισμένο σε 8 εργολαβίες.
Εκτός από την 1η και 4η εργολαβία που έχει ανατεθεί στην Τοξότης του Καλογρίτσα, στις εργολαβίες 2 και 3 (Δουναίικα-Αμαλιάδα και Αμαλιάδα-Κυλλήνη) ανάδοχος έχει αναδειχτεί η Intrakat, στις εργολαβίες 5 και 7 (Βάρδα-Σαγαίικα και Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ) η ΙΝΤΕΡΚΑΤ, ενώ η 8η εργολαβία ανατέθηκε στην ιταλική GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με τη Μηχανική.
Το έργο έχει καθυστερήσει σημαντικά, με το Υπουργείο Υποδoμών να ρίχνει την ευθύνη στην Κομισιόν η οποία άργησε πολύ να εγκρίνει τη χρηματοδότηση του έργου.