Κομισιόν: Στο ΗΒ η ευθύνη για το περιστατικό με τη Ryanair
Στα κράτη-μέλη, και συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο, «πετάει το μπαλάκι» η Κομισιόν αναφορικά με την Ryanair και την εφαρμογή του κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.
«Παρακολουθούμε την κατάσταση εκ του σύνεγγυς σε επικοινωνία με τον εθνικό φορέα επιβολής του Ηνωμένου Βασιλείου», απάντησε η αρμόδια επίτροπος Βιολέτα Μπουλτς στον Δημ. Παπαδημούλη για την ταλαιπωρία των Ελλήνων επιβατών της Ryanair προς Θεσσαλονίκη, στις αρχές Ιανουαρίου, όταν -με ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας Ryanair και κατά την προγραμματισμένη πτήση της από το Λονδίνο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη- δεκάδες Έλληνες επιβάτες μεταφέρθηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.
Στην απάντησή της, η Επίτροπος ρίχνει τις ευθύνες στα κράτη-μέλη όσον αφορά στην επιβολή του κανονισμού αριθ. 261/2004, για τον καθορισμό εναλλακτικών αεροδρομίων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Βάσει αυτού του κανονισμού «η Ryanair επέλεξε, προφανώς για λόγους κόστους, όχι κάποιο από τα ανοιχτά αεροδρόμια στην Ελλάδα ή και σε κάποια γειτονική χώρα αλλά σε κάθε περίπτωση κοντά στην Θεσσαλονίκη, αλλά το φθηνό αεροδρόμιο της Τιμισοάρα, μια επιλογή ανεύθυνη και κοινωνικά προκλητική», σύμφωνα με όσα επισήμανε ο Δημ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του.
Στο περιστατικό λύση δόθηκε από την Ελλάδα με ναύλωση αεροσκάφους της Aegean το οποίο και μετέφερε τους επιβάτες στην Θεσσαλονίκη.
Η Επίτροπος σημειώνει στην απάντησή της ότι η Κομισιόν «βρίσκεται σε επαφή με τον εθνικό φορέα επιβολής του Ηνωμένου Βασιλείου, ο οποίος είναι αρμόδιος για την εν λόγω πτήση η οποία αναχώρησε από το Ηνωμένο Βασίλειο, και θα συνεχίσει να παρακολουθεί την κατάσταση εκ του σύνεγγυς».
Στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ για το «ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύει να αναλάβει η Κομισιόν ώστε το θεσμικό πλαίσιο να θέτει πραγματικά σε προτεραιότητα τους επιβάτες και την ασφαλή και δίκαιη μεταχείρισή τους», η Επίτροπος Β. Μπουλτς υπενθυμίζει ότι «η Επιτροπή ενέκρινε ήδη το 2013 πρόταση για την τροποποίηση του κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών», η οποία όμως «δεν μπόρεσε να εγκριθεί στο Συμβούλιο το 2015 λόγω ζητημάτων κυριαρχίας επί του Γιβραλτάρ». Έτσι «η Επιτροπή δημοσίευσε το 2016 ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές με σκοπό τη διευκόλυνση και τη βελτίωση της εφαρμογής του κανονισμού, λαμβάνοντας υπόψη τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί του θέματος».
Τέλος, η Επίτροπος αναφέρει πως «οι υπηρεσίες της Επιτροπής ξεκίνησαν πρόσφατα μελέτη σχετικά με την κατάσταση της προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ. Τα αποτελέσματα θα είναι διαθέσιμα το φθινόπωρο του 2019 και θα τροφοδοτήσουν τις σχετικές συζητήσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο».