Παππάς: Κανένα σχέδιο «πετσοκόμματος» των ΕΛΤΑ
Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει να μπουν σε εφαρμογή σχέδια για το πετσόκομμα των ΕΛΤΑ, υπογράμμισε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΨΗΠΤΕ) Νίκος Παππάς, απαντώντας νωρίτερα στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή της ΝΔ 'Αννας Μισέλ Ασημακοπούλου, για την οικονομική κατάσταση και το μέλλον των ΕΛΤΑ.
«Η κυβέρνηση έχει την αρχή της υποστήριξης δημόσιων υποδομών, κρίσιμων υποδομών, όπως είναι τα ΕΛΤΑ. Ο ομιλών και η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψουν, υπό τη δικαιολογία της ανασυγκρότησης, να μπούνε σε εφαρμογή σχέδια που ενδεχομένως προηγούμενες κυβερνήσεις να είχαν στο νου τους, τα οποία να περιλαμβάνουν κλείσιμο δεκάδων ή εκατοντάδων καταστημάτων των ΕΛΤΑ ή πάρα πολλές απολύσεις εργαζομένων ή ένα σχέδιο πετσοκόμματος αυτής της πολύ κρίσιμης υποδομής», ανέφερε ειδικότερα ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, ο οποίος δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει στη βουλευτή της ΝΔ ότι «η ιστορία των ΕΛΤΑ είναι μια ιστορία μεθοδευμένης εγκατάλειψης μιας πολύ κρίσιμης δημόσιας υποδομής, η οποία δεν έγινε τυχαία αλλά ήταν στον πυρήνα των πολιτικών επιλογών των προηγούμενων κυβερνήσεων».
Η επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή της ΝΔ 'Αννας Μισελ Ασημακοπούλου ήταν σχετικά με την οικονομική κατάσταση των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Η βουλευτής της ΝΔ, αναφέρθηκε σε δημοσιεύματα και δελτία τύπου των εργαζομένων, σύμφωνα με τα οποία «τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση και με το ζόρι κρατιούνται ως τις εκλογές».
Τα ΕΛΤΑ προικοδοτήθηκαν το 1998 με 400 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που υποτίθεται δόθηκαν για την ανασυγκρότησή τους. Δεν έγινε τίποτε για την προσαρμογή τους στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Ξοδεύτηκαν χρήματα για να αγοραστούν μηχανήματα που διευκόλυναν την αποστολή επιστολών, οι οποίες επιστολές μοιραία ξεπεράστηκαν από τις τεχνολογικές εξελίξεις, επισήμανε ο κ.Παππάς και υπογράμμισε ότι ο τζίρος στην ταχυδρομική αγορά για τις επιστολές έχει μειωθεί σε ποσοστό 60% τα τελευταία χρόνια.
Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ είπε ακόμη ότι δεν υπήρξε καμία αποζημίωση καθολικής υπηρεσίας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που δεν μερίμνησαν, ούτε για να υπάρξει σχετική νομοθετική διάταξη. Με ευθύνη δε των προηγούμενων κυβερνήσεων τα ΕΛΤΑ απώλεσαν και τη συμμετοχή τους στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, δηλαδή απώλεσαν περιουσιακό στοιχείο ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ. «Η σημερινή κυβέρνηση, αφού κατέθεσε στη Βουλή τη σχετική τροπολογία, έχει ήδη καταβάλει τη σχετική αποζημίωση για τα έτη 2013-2016, τις επόμενες ημέρες καταβάλλεται και για το έτος 2017, συνολικού ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ», είπε ο Νίκος Παππάς και ενημέρωσε ότι η ΕΕΤΤ διενεργεί μελέτη για τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ και την προσαρμογή στις ανάγκες των πολιτών. Τον Απρίλιο του 2017 δε, υπεγράφη από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και τα ΕΛΤΑ η σύμβαση για την παροχή καθολικής υπηρεσίας για διάστημα έξι χρόνων και έχουν προχωρήσει και οι απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να υπογραφεί η ΚΥΑ για τον καθορισμό του επιμερισμού του κόστους της καθολικής υπηρεσίας, το λεγόμενο "Ταμείο Αντιστάθμισης", όπου όλοι οι συμμετέχοντες στον ταχυδρομικό κλάδο και στην αγορά των ταχυδρομείων, συμμετέχουν στο κόστος και επιμερίζονται το κόστος κάλυψης της καθολικής υπηρεσίας, επισήμανε. Ο υπουργός ενημέρωσε, επίσης, τη Βουλή ότι παράλληλα έτρεξαν προσπάθειες και «έχουν αποδώσει, μέχρι στιγμής» αναφορικά με τις απαιτήσεις των ΕΛΤΑ έναντι άλλων Οργανισμών του Δημοσίου. Τα ΕΛΤΑ έχουν εισπράξει μέχρι στιγμής 45 εκατομμύρια ευρώ και το υπόλοιπο είναι περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ.
Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής επισήμανε πάντως ότι «τα ΕΛΤΑ αυτή τη στιγμή έχουν περάσει στο Ταμείο Συμμετοχών και το υπουργείο Οικονομικών διόρισε διοίκηση τον περασμένο Αύγουστο. Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έχει την ευθύνη για τα ρυθμιστικά και νομοθετικά ζητήματα της αγοράς των Ταχυδρομείων, όχι για τη λειτουργία της εταιρείας πλέον».
Η βουλευτής της ΝΔ 'Αννα Μισέλ Ασημακοπούλου είχε ζητήσει νωρίτερα στοιχεία για τις σωρευτικές ζημίες, το ταμειακό έλλειμμα των ΕΛΤΑ αλλά και τις οφειλές τους προς τον ΕΦΚΑ, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Είχε ζητήσει, επίσης, στοιχεία για το σχέδιο βιωσιμότητας των ΕΛΤΑ και αν το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει το κλείσιμο καταστημάτων και απολύσεις εργαζομένων.
«Μετά από τέσσερα χρόνια θα έπρεπε να έχουν εξαντλήσει τη συζήτηση για το παρελθόν», σχολίασε η βουλευτής της ΝΔ τις αναφορές του υπουργού στην κατάσταση που παρέλαβε τα ΕΛΤΑ η παρούσα κυβέρνηση. Σημείωσε όμως ότι «η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς έγινε με τον Ν.4053/2012 και δεδομένου ότι η παροχή καθολικής υπηρεσίας είναι εξαιρετικά σημαντική για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, δηλαδή, να μπορούν να παίρνουν γράμματα σε ακριτικά χωριά, η ΝΔ από τον Οκτώβριο του 2014 είχε εξασφαλίσει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αποζημίωση που ήταν 15 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και είχε εξασφαλίσει και για το 2013 και για το 2014 και το είχε προβλέψει και στον προϋπολογισμό του 2015, βάσει κοστολογικών μελετών, και αυτό θα είχε προχωρήσει αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ρίξει την κυβέρνηση για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας».