Αύξηση τζίρου με μείωση κερδών στα σούπερ μάρκετ

NEWSROOM
Αύξηση τζίρου με μείωση κερδών στα σούπερ μάρκετ
Πηγή: Eurokinissi

Ο κύκλος εργασιών των σούπερ μάρκετ το 2017 ανήλθε σε 8,37 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την ειδική έκδοση Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ, αυξημένος κατά 585,25 εκατ. ευρώ ή κατά +7,51%, σε σχέση με τα 7,79 δισ. ευρώ του 2016. Ωστόσο, η κερδοφορία περιορίστηκε κατά -73,71%, από 267,17 εκατ. ευρώ το 2016 (ποσό ρεκόρ) σε 70,24 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται, ότι το άκρως αντιπροσωπευτικό δείγμα του φετινού Πανοράματος περιλαμβάνει τους ισολογισμούς 36 αλυσίδων, σχεδόν το σύνολο των ισολογισμών των σημαντικών επιχειρήσεων του κλάδου, με την εξαίρεση της Lidl, η οποία από ιδρύσεώς της δεν λειτουργεί με καθεστώς Α.Ε. και δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις (οι πωλήσεις της για το 2017 εκτιμώνται περί τα 1,4-1,5 δισ. ευρώ).

Στην εξέλιξη και των δύο βασικών οικονομικών μεγεθών συνετέλεσε σημαντικά ο όμιλος Σκλαβενίτης, στη μεν αύξηση των πωλήσεων με τη σταδιακή επαναλειτουργία του πρώην δικτύου Μαρινόπουλος, στη δε μείωση της κερδοφορίας με την αρνητική επίδοση της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (από κέρδη 55,50 εκατ. ευρώ το 2016, το 2017 παρουσίασε ζημιές ύψους 109,80 εκατ. ευρώ).

Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, το μεγάλο ποσοστό μείωσης δεν είναι αντιπροσωπευτικό των επιδόσεων των επιμέρους επιχειρήσεων του κλάδου, καθότι, παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες μείωσαν σε αξία τα κέρδη τους, στην πλειονότητά τους παρέμειναν κερδοφόρες, με υψηλά αποτελέσματα.

Στην ανάλυση, όπου περιλαμβάνονται οι ενοποιημένοι ισολογισμοί (για τις επιχειρήσεις που δημοσιεύουν ισολογισμό σε επίπεδο ομίλου), ο όμιλος Σκλαβενίτης ανεβαίνει πλέον στην 1η θέση της κατάταξης.

ΣΧΕΤΙΚΑ