Εληνογερμανικό Επιμελητήριο: Πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση ευκαιρίων στις ασιατικές αγορές

NEWSROOM
σιγκαπούρη
Σιγκαπούρη-Φώτο: Shutterstock

Διοργανώνει τον Οκτώβριο στοχευμένες συναντήσεις στη Σιγκαπούρη ενώ ακολουθεί αποστολή στην Άπω Ανατολή

Οι δυνατότητες για επιχειρηματική δραστηριοποίηση στις δυναμικά αναπτυσσόμενες ασιατικές χώρες και οι ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιήσουν ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις για να έχουν παρουσία σε μία γιγαντιαία αγορά 4,5 δις καταναλωτών ήταν το αντικείμενο δύο ημερίδων που διοργάνωσε αυτήν την εβδομάδα το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, συνεχίζοντας το πρόγραμμα δράσεων εξωστρέφειας και διεθνούς επιχειρηματικής δικτύωσης.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, η πρώτη εκδήλωση έγινε στην Αθήνα από κοινού με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Enterprise Europe Network και η δεύτερη στη Θεσσαλονίκη από κοινού με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων και τις παρακολούθησαν 80 στελέχη εταιρειών.

Στις ημερίδες έγιναν παρουσιάσεις της Ιαπωνίας, της Νοτίου Κορέας, της Ινδονησίας,  των Φιλιππίνων, της Ταϊλάνδης και της Σιγκαπούρης, με στοιχεία για τις οικονομικές εξελίξεις, τα έργα υποδομών και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό σε κάθε χώρα, τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τις καταναλωτικές τάσεις, τις ανάγκες εισαγωγών και τον ανταγωνισμό, τα κίνητρα για επενδύσεις, τις διαδικασίες ίδρυσης ξένων επιχειρήσεων και start-up, τους κλάδους που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, κτλ.

Υπενθυμίζεται ότι οι χώρες της Ασίας επενδύουν ιδιαίτερα σε ψηφιακές τεχνολογίες, στην ανάπτυξη της παραγωγής  και σε σύγχρονα έργα υποδομών, εφαρμόζουν πολιτικές με στόχο την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, αυξάνουν διαρκώς τις εισαγωγές πολλών προϊόντων από την Δύση, διαθέτουν ανθρώπινο δυναμικό υψηλού μορφωτικού επιπέδου με άνεση στη χρήση τεχνολογιών, ενώ η διαρκής επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου διευκολύνει την προώθηση νέων προϊόντων. Οι ελληνικές εταιρίες εκτιμάται ότι μπορούν να αναζητήσουν ευκαιρίες στα καλλυντικά και φαρμακευτικά, στα αγροτικά προϊόντα, στα δομικά υλικά, στα ηλεκτρονικά και στην ψηφιακή τεχνολογία, όπως και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Κρίσιμες προϋποθέσεις, όπως τονίσθηκε, είναι η εξασφάλιση πιστοποιητικών εισαγωγής, η κατοχύρωση εμπορικού σήματος, η αφιέρωση πόρων στο marketing προϊόντων και η ενσωμάτωση της ασιατικής κουλτούρας στη στρατηγική προσέγγισης των αγορών αυτών.

Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο οργανώνει τον Οκτώβριο επίσκεψη στη Σιγκαπούρη για στοχευμένες συναντήσεις στο πλαίσιο εξαγωγικής Επιχειρηματικής Αποστολής στην Ωκεανία, ενώ θα ακολουθήσει αποστολή στην 'Απω Ανατολή (Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα) το 2025.

Στο τελευταίο μέρος των ημερίδων, σε συνεργασία με το Ελληνο-Αφρικανικό Επιμελητήριο, έγινε ειδική παρουσίαση για την Ακτή Ελεφαντοστού, μία αναπτυσσόμενη χώρα της Δυτικής Αφρικής, που στρέφεται προς την Ευρώπη για να καλύψει ανάγκες  σε προϊόντα, υποδομές, τεχνογνωσία.

Όπως δήλωσε ο  γενικός διευθυντής και μέλος του Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο υλοποιεί σταθερά πρακτικές δράσεις εξωστρέφειας, τόσο για ενημέρωση όσο και για επιχειρηματική δικτύωση, συμβάλλοντας στις προσπάθειες ελληνικών επιχειρήσεων, κυρίως μεσαίου και μικρότερου μεγέθους, να διευρύνουν το ραντάρ και να διεκδικήσουν μερίδιο σε νέες αγορές που παρουσιάζουν ευκαιρίες, όπως οι πολυπληθυσμικές χώρες της Ασιατικής Ηπείρου, αξιοποιώντας το κύρος και τις υπηρεσίες του Παγκόσμιου Δικτύου Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων».

Ο πρόεδρος του Ελληνο-Ασιατικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, επεσήμανε ότι «κίνητρα για να στραφούν ελληνικές εταιρίες στην Ασιατική Ήπειρο είναι ότι εκεί συγκεντρώνονται τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού, η μέση τάξη αυξάνει σταθερά την αγοραστική δύναμή της, οι Ασιάτες προτιμούν τα εισαγόμενα καταναλωτικά προϊόντα από τον Δυτικό κόσμο, ενώ γνωρίζουν την Ελλάδα και σέβονται τον πολιτισμό της. Βασικά χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού πλάνου πρέπει να είναι η στόχευση αρχικά σε 1-2 χώρες, η επιλογή αξιόπιστων τοπικών συνεργατών και το χτίσιμο σχέσης εμπιστοσύνης, καθώς και τοπική παρουσία, συνέπεια, υπομονή, μακροπρόθεσμη στόχευση».

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το άνοιγμα των ελληνικών επιχειρήσεων στις ασιατικές αγορές, κάθε ενδιαφερόμενος πρέπει να επικοινωνήσει με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο.

ΣΧΕΤΙΚΑ