Diorama: Επενδύσεις 110 εκατ. σε εγχώριες επιχειρήσεις

Περισσότερα από 110 εκατ. ευρώ θα έχει επενδύσει συνολικά στην 5ετία 2015 – 2019, μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για την εγχώρια οικονομία και το επιχειρείν, η Diorama, σε εξωστρεφείς μεσαίου μεγέθους εγχώριες επιχειρήσεις.

Ήδη το private equity fund, το οποίο ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2014, έχει επενδύσει 71 εκατ. ευρώ σε εφτά επιχειρήσεις ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα πραγματοποιήσει και νέες επενδύσεις περίπου 40 εκατ. ευρώ σε τρεις - τέσσερις ακόμα εγχώριες επιχειρήσεις.

Στόχος του fund, τη διαχείριση του οποίου ασκεί η DECA Investments, είναι να επενδύει σε μη εισηγμένες επιχειρήσεις που διαθέτουν προοπτικές ανάπτυξης, να συμβάλει στη βελτίωση της εταιρικής και λειτουργικής τους δομής και αποδοτικότητας και κατόπιν σε ορίζοντα 4 έως 6 ετών να αποεπενδύει πουλώντας τις συμμετοχές σε στρατηγικούς επενδυτές. Η Diorama αποκτά μεγάλες μετοχικές θέσεις στις εταιρίες που επιλέγει μετά απο μεγάλη έρευνα και ανάλυση (είτε σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό ή σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και πλειοψηφία), και βοηθά ενεργά την διοίκηση με στόχο οι εταιρίες να γίνουν πιο ανταγωνιστικές διεθνώς και να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και τα μεγέθη τους.

Οι πωλήσεις των 7 εταιριών στις οποίες έχει επενδύσει το fund από το επίπεδο των 257 εκατ. ευρώ το 2015, ανήλθαν στα 355 εκατ. ευρώ το 2018 με προοπτική να φτάσουν τα 418 εκατ. ευρώ το 2019. Ισχυρή είναι η βελτίωση των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) τα οποία από 27 εκατ. ευρώ το 2015 ανήλθαν στα 47 εκατ. ευρώ το 2018 με προοπτική να ξεπεράσουν τα 62 εκατ. το 2019. Παράλληλα στην 4ετία 2015 – 2018 προχώρησαν στην υλοποίηση επενδύσεων ύψους 117 εκατ. ευρώ ενώ υπό εξέλιξη βρίσκονται για την εφετινή χρονιά επενδύσεις συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας σε εκδήλωση – παρουσίαση της Diorama, ο διευθύνων σύμβουλος της Deca Investments κ. Νίκος Κούλης, και ο πρόεδρος της Επενδυτικής Επιτροπής του Fund κ. Νίκος Νανόπουλος, σημείωσαν ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί επαφές με στρατηγικούς επενδυτές για την πώληση των συμμετοχών με ορίζοντα το 2024. Παράλληλα ανέφεραν την προοπτική δημιουργίας ενός νέου fund, του Diorama II, το οποίο θα επενδύει σε μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας τους στις διεθνείς αγορές.

Σε ότι αφορά το μέλλον του επιχειρείν στην Ελλάδα, σημείωσαν ότι οι συγχωνεύσεις επιχειρήσεων ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερο μέγεθος και οικονομίες κλίμακας είναι μονόδρομος ενώ ανέφεραν την ανάγκη για την υπέρβαση των οικογενειακών δομών διοίκησης, που χαρακτηρίζουν την μεγάλη πλειοψηφία των εγχώριων επιχειρήσεων, και την δημιουργία καθαρά επαγγελματικών και υψηλής κατάρτισης διοικητικών ομάδων.

Οι εταιρίες που έχει επενδύσει

Atlas Tapes: Το Diorama επένδυσε 7 εκατ. ευρώ αποκτώντας σημαντική μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρία. Ο Atlas είναι μια καθετοποιημένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των αυτοκόλλητων ταινιών. Πρόκειται για μια από τις τρεις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, με εξαγωγές πάνω από το 80% των πωλήσεων ενώ παράγει, μια πλήρη γκάμα προϊόντων.

Damavand: Επένδυσε 15 εκατ. ευρώ αποκτώντας σημαντική πλειοψηφική συμμετοχή. Η Damavand δραστηριοποιείται στην μεταποίηση αγροτικών προϊόντων με βάση την τομάτα. Είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της με ισχυρή και αυξανόμενη εξαγωγική βάση.

InternetQ: Επένδυσε 12 εκατ. ευρώ αποκτώντας μειοψηφική συμμετοχή. Η InternetQ δραστηριοποιείται σε δύο τομείς: την παροχή μουσικής μέσω κινητών τηλεφώνων ή tablets (music streaming) από την οποία μπορεί κάποιος να ακούει απεριόριστο αριθμό τραγουδιών, και ένα λογισμικό το οποίο φέρνει σε επαφή διαφημιστές και ψηφιακούς εκδότες, για διαφημίσεις σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων (in-app advertising).

Adam Pack: Απέκτησε το 100% της εταιρίας και προέβη σε αύξηση κεφαλαίου για να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας. Η Adam Pack ασχολείται με την παραγωγή χάρτινης συσκευασίας υγρών τροφίμων. Είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής χάρτινων συσκευασιών gable tops και πωμάτων που χρησιμοποιούνται για την συσκευασία φρέσκου γάλακτος και χυμών, με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα (περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων).

Axel Accessories: Επένδυσε 6 εκατομμύρια ευρώ αποκτώντας σημαντική μειοψηφική συμμετοχή. Η Axel ασχολείται με τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την εμπορία γυναικείων ρούχων, τσαντών, υποδημάτων και αξεσουάρ. Διαθέτει έντεκα καταστήματα λιανικής στην Ελλάδα και ισχυρή διεθνή παρουσία με πωλήσεις σε 45 χώρες (οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% των συνολικών πωλήσεων).

Viva Wallet: Επένδυσε 15 εκατ. ευρώ αποκτώντας σημαντική μειοψηφική συμμετοχή. Η Viva Payments, θυγατρική της Viva, είναι ο κορυφαίος ανεξάρτητος πάροχος πληρωμών στην Ελλάδα. Η Viva Payments αποτελεί το πρώτο Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος στην Ελλάδα για υπηρεσίες εκκαθάρισης (acquiring) και έκδοσης καρτών (issuing) και βασίζεται εξ ολοκλήρου σε cloud υποδομές. Η Viva δημιουργεί 1 δισ. ευρώ συναλλαγών στην Ελλάδα, σημειώνοντας αξιοσημείωτο ρυθμό ανάπτυξης εντός των τελευταίων ετών. To 2019 η έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη στον λοιπό Ευρωπαϊκό χώρο.

Lariplast: Επένδυσε 5 εκατ. ευρώ αποκτώντας σημαντική μειοψηφική συμμετοχή. Η Lariplast ασχολείται με την παραγωγή πλαστικών υλικών μίας χρήσης, κυρίως κυπέλλων και πωμάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται στην κατανάλωση κρύων και ζεστών ροφημάτων. Η εταιρεία διαθέτει δύο μονάδες παραγωγής: μία στη Λάρισα και μία στην Marles στη βορειοανατολική Γαλλία. Εξαγωγές σε 20 χώρες, με πάνω από το 70% των συνολικών πωλήσεων εκτός Ελλάδας.

ΣΧΕΤΙΚΑ