Τι αλλάζει στα δικαιώματα των συνδρομητών τηλεπικοινωνίας
Σε ισχύ τίθεται το τελευταίο στάδιο ρυθμίσεων του Κανονισμού Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, που στοχεύει στην περαιτέρω προάσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την δυνατότητα πρόσθετων ευκολιών για τον καλύτερο έλεγχο των δαπανών για τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και Διαδικτύου.
Πλέον οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών υποχρεούνται να προσδιορίζουν το ανώτατο ύψος του τέλους για τη διακοπή σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της. Παράλληλα ο συνδρομητής θα μπορεί να επιλέξει την αυτόματη διακοπή παροχής υπηρεσιών όταν ο λογαριασμός του, υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ανώτατο όριο, που ο ίδιος θα επιλέγει.
Επιπλέον, οι πάροχοι θα υποχρεούνται να δημοσιεύουν τα τιμολόγια καθώς και τους συμβατικούς όρους και μεταβολές τους σε εύκολα προσβάσιμη σελίδα του διαδικτυακού τόπου τους.
Σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της, το τέλος διακοπής δεν πρέπει να υπερβαίνει τα δύο ακόλουθα ποσά:
• Ποσό Α: Το συνολικό ποσό της έκπτωσης επί του μηνιαίου παγίου που ο συνδρομητής έχει λάβει μέχρι τη στιγμή της διακοπής, συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής, εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής (βλ. «Ποσό Α» στον πίνακα με το «Παράδειγμα»).
Σημειώνεται ότι, σε περίπτωση που η σύμβαση καταγγελθεί πριν την πάροδο 2 μηνών από την έναρξή της, ο συνδρομητής πρέπει να καταβάλει τα πάγια δύο μηνών, συν την έκπτωση δύο μηνιαίων παγίων και το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής, εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής.
• Ποσό Β: Το ένα τρίτο του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων που αντιστοιχούν στο διάστημα από την ημερομηνία διακοπής μέχρι εκείνη της προβλεπόμενης λήξης της σύμβασης ορισμένου χρόνου, συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής γραμμής, το οποίο αντιστοιχεί στα δύο τρίτα του διαστήματος από την ημερομηνία διακοπής μέχρι εκείνη της προβλεπόμενης λήξης της σύμβασης (βλ. «Ποσό Β» στον πίνακα με το «Παράδειγμα»).
Για παράδειγμα, έστω συνδρομητής που συνάπτει σύμβαση διάρκειας 24 μηνών με αρχική τιμή μηνιαίου παγίου 40 ευρώ και έκπτωση 10 ευρώ (δηλαδή τελική τιμή μηνιαίου παγίου 30 ευρώ), καθώς και επιδότηση ύψους 96 ευρώ για την αγορά συσκευής. Η επιδότηση της συσκευής αποσβένεται με ρυθμό 4 ευρώ/ μήνα. Ο συνδρομητής αποφασίζει να διακόψει τη σύμβαση στο τέλος του 15ου μήνα, δηλαδή 9 μήνες πριν τη λήξη της σύμβασης. Το τέλος πρόωρης διακοπής της σύμβασης, το οποίο υπολογίζεται όπως στον πίνακα με το «Παράδειγμα» («Περίπτωση 1»), δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 114 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο παραπάνω συνδρομητής αποφάσιζε να διακόψει τη σύμβασή του κατά τον πρώτο ή τον δεύτερο μήνα, θα έπρεπε να καταβάλει στον πάροχό του το συνολικό ποσό των 168 ευρώ. Το ποσό υπολογίζεται όπως στον πίνακα με το «Παράδειγμα» («Περίπτωση 2»).
Σημειώνεται ότι, το τέλος πρόωρης διακοπής της σύμβασης που οφείλει κατά περίπτωση να καταβάλει ο συνδρομητής, για κάθε μήνα διακοπής, πρέπει να αναγράφεται στην πρώτη σελίδα της σύμβασης.
Κατά τη σύναψη της σύμβασης και προς αποφυγή υπερχρεώσεων, οι συνδρομητές μπορούν να επιλέγουν τη δυνατότητα αυτόματης διακοπής της υπηρεσίας, κάθε φορά που ο λογαριασμός υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές. Η επιλογή με το χαμηλότερο όριο (ως προς το τελικό ύψος του λογαριασμού), δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 150 ευρώ, εάν ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και τα 300 ευρώ, στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης.
Οι πάροχοι οφείλουν να ενημερώνουν τους συνδρομητές παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο τους σχετικά με τους ισχύοντες όρους της σύμβασης και τον τιμοκατάλογο των υπηρεσιών που λαμβάνουν. Επίσης, οποιεσδήποτε τροποποιήσεις πρέπει να σημειώνονται με επισήμανση των αλλαγών. Οι παραπάνω πληροφορίες θα πρέπει να παραμένουν αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο έως και δύο έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα, για το οποίο ήταν σε ισχύ.