Black Friday: «Ζεσταίνεται» η αγορά - Για εντυπωσιακές προσφορές κάνουν λόγο οι έμποροι

Black Friday / Φωτογραφία: Eurokinissi

Μπορεί φέτος η Black Friday να πέφτει στις 24 του τρέχοντος μήνα -αφού έχει καθιερωθεί να «εορτάζεται» την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου- ωστόσο πολλές αλυσίδες και καταστήματα έχουν ήδη ξεκινήσει, από τις αρχές κιόλας του Νοέμβρη, τις προσφορές ευελπιστώντας στην αύξηση του τζίρου τους.

Το λιανεμπόριο ζει λοιπόν σε ρυθμούς «Μαύρης Παρασκευής» πριν καλά καλά αυτή φτάσει. Μάλιστα, το ελληνικό φαινόμενο της «Black Month», όπως θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε, αναμένεται όπως κάθε χρόνο να επεκταθεί και μετά το πέρας της ημέρας, μέχρι και τα τέλη του μήνα, όπου στις 27 έρχεται η λεγόμενη Cyber Monday που ενδείκνυται για online αγορές.

Διαβάστε επίσης: Χριστούγεννα: Λιγότερη δουλειά θα έχει ο Άι Βασίλης... Οι γονείς δυσκολεύονται να αγοράσουν παιχνίδια

Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές όσο περνά ο καιρός βγαίνουν ολοένα και περισσότερο στο «κυνήγι» των εκπτώσεων, αναζητώντας ευκαιρίες και προσφορές. Oι έμποροι ευελπιστούν σε σημαντική αύξηση των εσόδων τους και ποντάρουν στο γεγονός ότι οι προσφορές θα είναι τέτοιες που θα απευθύνονται σε κάθε πορτοφόλι, ακόμη και εκείνους που είναι διστακτικοί λόγω κύματος ακρίβειας που σαρώνει την καθημερινότητά τους.

«Οι προσφορές θα έχουν ως στόχο να κάνουν τους πάντες να βγουν για ψώνια στα μαγαζιά και να αφήσουν τις αγορές μέσω διαδικτύου από καταστήματα του εξωτερικού που βλέπουμε πως κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος», λέει χαρακτηριστικά στο έμπορος στο κέντρο της Αθήνας που έχει ήδη ξεκινήσει τις προσφορές στο κατάστημα του.

Black Friday

Ενόψει της Black Friday, το economistas.gr ήρθε σε επικοινωνία με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη ο οποίος μετέφερε το κλίμα που επικρατεί στην αγορά, λίγες ημέρες πριν την μεγάλη ημέρα των εκπτώσεων.

«Οι επιχειρήσεις είναι έτοιμες ενόψει της Black Friday. Έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες την προετοιμασία τους με την προμήθεια εμπορευμάτων που θα διαθέσουν σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές. Φέτος οι καταναλωτές θα εντυπωσιαστούν από τις προσφορές οι οποίες θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές για όλο το καταναλωτικό κοινό προκειμένου να καλύψουν οι ανάγκες τους», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Καφούνης.

Την ίδια ώρα, σε σχετική ερώτηση που του έγινε για το εάν ο Σύλλογος έχει θέσει κάποιο... ταβάνι για την φετινή Black Friday απάντησε: «Αναμένουμε θετικό τζίρο. Εάν αναλογιστούμε τις ανατιμήσεις και τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων αναμένουμε διψήφια αύξηση σε σχέση με την περσινή περίοδο. Ας μην ξεχνάμε ότι κάποιες επιχειρήσεις αυτές τις μέρες συγκεντρώνουν το 50% του τζίρου τους».

Πάντως, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την ευκαιρία της Black Friday έχει δημιουργήσει τον «χρυσό δεκάλογο» των καταναλωτών για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Συγκεκριμένα:

1. Δείξτε προσοχή στους επίδοξους απατεώνες και στις απατηλές πρακτικές

Η Black Friday αποτελεί ευκαιρία και για τους scammers που εκμεταλλεύονται την επιθυμία των καταναλωτών για πολλές και καλές προσφορές. Ακόμη λοιπόν και αν συναντήσετε όρους όπως «φθηνά», «προσφορά» κλπ, μην θεωρήσετε ότι όντως πρόκειται για μια καλή ευκαιρία. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όπου οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές ή έστω, σημαντικά χαμηλότερες από ό,τι συνήθως, τα αγαθά ενδέχεται να είναι απομιμητικά ή ελαττωματικά! Κάντε την έρευνά σας λίγο καιρό πριν προβείτε στις αγορές σας ώστε να είστε σε θέση να εντοπίσετε τις ψεύτικες προσφορές.

2. Διαβάστε τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και ρωτήστε για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα

Ενώ οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ανανεώνουν συχνά την πολιτική επιστροφών προς όφελος του καταναλωτικού κοινού, οι μικρότερες επιχειρήσεις ενδέχεται να δείξουν μικρότερη ευελιξία. Διαβάστε προσεκτικά τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος προτού προβείτε σε αγορά ή ρωτήστε για την πολιτική του καταστήματος, όταν αυτό είναι φυσικό κατάστημα, σε περίπτωση επιστροφής του αγαθού.

3. Προσέξτε την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά προτού προβείτε σε συναλλαγή

Χρειάζεστε πραγματικά το προϊόν που είδατε στην βιτρίνα ή στο e-shop; Μήπως το τελικό ποσό των αγορών σας, εκτρέπει τον προϋπολογισμό σας; Η Black Friday προκαλεί τέτοιο ενθουσιασμό στους καταναλωτές που πολλές φορές προβαίνουν σε αγορές που δεν τους είναι πραγματικά αναγκαίες από το φόβο ότι μπορεί να μην προλάβουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές! Θυμηθείτε ότι παρά τις ελκυστικές προτάσεις που τα καταστήματα μπορεί να υπόσχονται ενόψει της Black Friday, όσο προχωρούμε στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, η αγορά θα ανανεώσει και πάλι τις προμήθειές της προτείνοντας νέες εκπτώσεις και καινούρια αγαθά!

4. Προσοχή στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις

Οι καλύτερες προσφορές δεν παρέχονται πάντα από τις μεγάλες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Kαι οι μικρές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για αγορές, ωστόσο στις περιπτώσεις πρωτοεμφανιζόμενης ή άγνωστης επιχείρησης, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για να μην χάσετε χρήματα. Αν διαπιστώσετε ότι παραλείπονται κρίσιμα στοιχεία για την αναγνώριση της ταυτότητας της ηλεκτρονικής επιχείρησης όπως είναι η εταιρική επωνυμία, η ταχυδρομική διεύθυνση, τα τηλέφωνα επικοινωνίας, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το ΑΦΜ της, είναι προτιμότερο να αποφύγετε να προβείτε σε αγορά μέχρι να διασταυρώσετε την αξιοπιστία της επιχείρησης διερευνώντας προηγουμένως την φήμη της στο διαδίκτυο.

Black Friday

5. Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές

Ακόμη και αν ψωνίζετε από μία ιστοσελίδα που εμπιστεύεστε, είναι σημαντικό να ελέγξετε όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στην συναλλαγή σας: η τιμή, η εγγύηση, το κόστος μεταφοράς, η διαθεσιμότητα ή ο χρόνος παράδοσης, μπορεί να είναι μερικές από τις σημαντικές πληροφορίες που θα καθορίσουν την τελική σας επιλογή. Πολλές φορές όμως ενδέχεται να εμφανιστούν αναδυόμενα banners με προσφορές άσχετες από αυτές που παρέχει η προμηθεύτρια επιχείρηση, από ιστοσελίδες που σας ζητούν να εισάγετε τα στοιχεία των τραπεζικών σας λογαριασμών ή και των κωδικών σας για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Στις περιπτώσεις αυτές, επικοινωνήστε τόσο με την επιχείρηση όσο και με την τράπεζά σας και επιβεβαιώστε τη γνησιότητα του περιεχομένου των μηνυμάτων αυτών. Θα πρέπει να αποφεύγουμε προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

6. Δείξτε μεγάλη προσοχή στην παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών

Στις περιπτώσεις που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε την πιστωτική ή την χρεωστική σας κάρτα ελέγξτε με προσοχή το περιεχόμενο των όρων και των email που σχετίζονται με την συναλλαγή σας. Επίσης, θα πρέπει να μην προχωρήσετε σε συναλλαγή αν σας ζητείται να εγκαταστήσετε λογισμικό για την απόκτηση μιας προσφοράς.

7. Μην παρασύρεστε από ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή προσφορές

Ελέγξτε στα διαφημιστικά φυλλάδια, στις προωθήσεις στα social media και στα newsletters των καταστημάτων για τις τιμές των προϊόντων που σας ενδιαφέρουν. Συγκεντρώστε τις αρκετές μέρες πριν την Black Friday ώστε να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης για την τελικά προσφερόμενη τιμή και για να είστε σε θέση να εξακριβώσετε ότι πετύχατε μια πραγματικά καλή ευκαιρία αγοράς.

8. Κουπόνια προσφορών και giftcards

Όταν διαθέτετε κουπόνια προσφορών ή giftcards επιβεβαιώστε αν τα προϊόντα που επιθυμείτε διατίθενται την Black Friday ή αν οι εταιρείες που σας ενδιαφέρουν αποδέχονται τα κουπόνια αυτά και δεν εξαιρούνται των προσφορών.

9. Ελέγξτε την πολιτική ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

Εφόσον σκοπεύετε να προχωρήσετε σε ηλεκτρονικές αγορές, προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε τις προσωπικές σας συσκευές στις οποίες έχει εγκατασταθεί πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό (antivirus) και δίχτυ προστασίας (firewall). Κατά την καταχώριση των στοιχείων της συναλλαγής σας, βεβαιωθείτε ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή κρυπτογράφηση. Αυτό μπορείτε να το αναγνωρίσετε αν παρατηρήσετε το εικονίδιο με το κλειστό λουκετάκι πάνω αριστερά στην διεύθυνση της ιστοσελίδας και εάν η διεύθυνση ξεκινά με https://

10. Συμφωνήστε την ημερομηνία παράδοσης του προϊόντος

Σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει εμπρόθεσμα το προϊόν, θυμηθείτε ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν ουσιαστικές δικλείδες ασφαλείας για τους καταναλωτές, σε περίπτωση ακύρωση της συναλλαγής. Αντίθετα η πληρωμή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, θα πρέπει να αποφεύγεται.

ΣΧΕΤΙΚΑ