Παπουτσάνης: Αύξηση πωλήσεων και μείωση κερδών το 2022
Σημαντική άνοδο στον κύκλο εργασιών και στις εξαγωγές καθώς επίσης και αύξηση πωλήσεων σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης παρουσίασε το 2022 η Παπουτσάνης επιβεβαιώνοντας, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, την ανθεκτικότητα και την επιτυχή στρατηγική της στην ελληνική και διεθνή αγορά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση..
Ειδικότερα, παρουσίασε διψήφια αύξηση (29%) του κύκλου εργασιών για 7η συνεχή χρονιά με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 70,8 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το 2021. Από αυτή την αύξηση το 14% περίπου προήλθε από ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων ενώ το υπόλοιπο 15% από αύξηση των τιμών πώλησης. Η αξία των εξαγωγών για την Παπουτσάνης ανήλθε σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34 εκατ. ευρώ το 2021 και αντιπροσωπεύει το 66% του συνολικού κύκλου εργασιών, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 36%.
Η σημαντική ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών αποδίδεται στη θετική πορεία που σημείωσαν και οι τέσσερις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία. Συγκεκριμένα, διπλάσιες πωλήσεις επιτεύχθηκαν στα ξενοδοχειακά προϊόντα, χάρη στη επανεκκίνηση της τουριστικής αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ σημαντική ενίσχυση παρουσίασαν και οι πωλήσεις των ειδικών σαπωνομαζών. Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων και παραγωγών για τρίτους σε Ελλάδα και εξωτερικό ήταν επίσης θετικός. Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 18% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 19% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 43% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 20% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,1 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 36% ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,0 εκατ. ευρώ έναντι 4,9 εκατ. το προηγούμενο έτος μειωμένα κατά 39%.
Ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε: «Η Παπουτσάνης, κατά τη διάρκεια του 2022 που χαρακτηρίστηκε από συνεχείς μακροοικονομικές προκλήσεις, διατήρησε την αναπτυξιακή της πορεία με σημαντική άνοδο στον κύκλο εργασιών και αύξηση των εξαγωγών και στους τέσσερεις τομείς δραστηριοποίησης της. Η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε σε 29% σε σχέση με το 2021, με το μισό περίπου να οφείλεται σε αύξηση όγκου και το υπόλοιπο σε αύξηση τιμών πωλήσεων προκειμένου να καλυφθούν κατά το μεγαλύτερο μέρος οι αυξήσεις κόστους σε όλα τα επίπεδα. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, μεταξύ της κατά το 100% κάλυψης της προαναφερθείσης αύξησης κόστους και της διατήρησης της αύξησης των όγκων πωλήσεων και βελτίωσης μεριδίων αποφασίσαμε να δώσουμε προτεραιότητα στο δεύτερο απορροφώντας ένα μέρος του επιπλέον κόστους. Πιστεύουμε ότι αυτή είναι η σωστή στρατηγική γιατί θέτει στέρεες βάσεις για την περαιτέρω εξέλιξη της Εταιρείας και βελτίωση της κερδοφορίας της. Όσον αφορά το τρέχον έτος, οι πρώτες εντυπώσεις από την εξέλιξη των τιμών των υλών και ενέργειας κατά το πρώτο τρίμηνο είναι ενθαρρυντικές και σε συνδυασμό με την είσοδο σε νέες προϊοντικές κατηγορίες μέσω της εξαγοράς του ΑΡΚΑΔΙ, τη διεύρυνση και επέκταση της διεθνούς μας παρουσίας, την επάνοδο του τουρισμού σε προ-πανδημικά επίπεδα και την ολοκλήρωση του τριετούς επενδυτικού μας πλάνου, δημιουργούν θετικές προϋποθέσεις για το 2023».