Δια χειρός και των 4 τραπεζών οι επενδύσεις στο «Βενιζέλος»
Όλες οι συστημικές τράπεζες και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανοικοδόμηση και την Ανάπτυξη (EBRD,) θα συμμετάσχουν στο ομολογιακό δάνειο που εξασφάλισε η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ), ύψους 665,6 εκατομμυρίων ευρώ, για τη χρηματοδότηση της εικοσαετούς επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου.
Τραπεζικές πηγές αναφέρουν στο Economistas πως οι ανάδοχοι έκδοσης του ομολογιακού δανείου, η Εθνική Τράπεζα και η Τράπεζα Πειραιώς, θα επιτρέψουν τη συμμετοχή της Alpha και της Eurobank, με ποσό που κυμαίνεται κοντά στα 150 εκατομμύρια ευρώ. Κατά τις ίδιες πηγές, η συμμετοχή της EBRD, η οποία στο παρελθόν έχει ενδιαφερθεί για τα προγράμματα χρηματοδότησης της ΔΑΑ, θα ανέλθει σε 50 εκατομμύρια ευρώ. Η συνεργασία των τραπεζών, με την οποία συμφωνεί η ΔΑΑ, πραγματοποιείται για λόγους ισορροπίας και πρόκειται για συνηθισμένη πρακτική.
Σύμφωνα με πληροφορίες του κλάδου των αερομεταφορών, η συμμετοχή των υπόλοιπων συστημικών τραπεζών και της EBRD, προέκυψε μετά από επιδίωξη της Εθνικής Τράπεζας και της Πειραιώς, προκειμένου να μειώσουν την έκθεσή τους σε ενδεχόμενο κίνδυνο. Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν μάλιστα, πως δεν υπήρξε τέτοια απαίτηση από την πλευρά της ΔΑΑ και πως το σύνολο της συμμετοχής των άλλων δύο συστημικών Τραπεζών και της EBRD, θα ανέλθει σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.
Τα δύο τραπεζικά ιδρύματα που κηρύχθηκαν ανάδοχοι έκδοσης του ομολογιακού δανείου των 665,6 εκατομμυρίων ευρώ, προέκυψαν μετά από διαγωνισμό, στον οποίο τέθηκαν αμιγώς εμπορικά κριτήρια.
Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο δάνειο που έχουν χορηγήσει οι ελληνικές τράπεζες τα τελευταία έτη, μετά από εκείνο που εξασφάλισε η Fraport Greece, ύψους 970 εκατομμυρίων ευρώ, για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Η ΔΑΑ θα χρησιμοποιήσει τη χρηματοδότηση προκειμένου να καλύψει μερικώς το τίμημα για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης, το οποίο ανέρχεται σε 1,15 δισ. ευρώ δίχως ΦΠΑ. Η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Αθήνας, θα χρησιμοποιήσει και τα ταμειακά της διαθέσιμα για την κάλυψη του τιμήματος, το οποίο είναι το δεύτερο υψηλότερο από τότε που ξεκίνησε το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων το 2011.
Η ΔΑΑ, στην οποία συμμετέχει με ποσοστό 55% το Δημόσιο, με 40% το fund PSP με έδρα τον Καναδά και με 5% ο όμιλος Κοπελούζου, θα πρέπει να προχωρήσει σε επενδύσεις τα επόμενα έτη, λόγω των απανωτών ρεκόρ στην επιβατική κίνηση, όπως έχει μεταδώσει το Economistas.
Δεν αποκλείεται η εταιρεία, που είχε κέρδη 140 εκατομμύρια ευρώ μετά από φόρους το 2017, να χρειαστεί νέα δάνεια από τις τράπεζες για την υλοποίηση των επενδύσεων. Τραπεζικές πηγές τονίζουν πως αντιμετωπίζουν θετικά το σενάριο αυτό, δεδομένου πως ο δανεισμός επιχειρήσεων έχει μειωθεί αισθητά τα τελευταία έτη και πως οι τράπεζες επιθυμούν να χορηγήσουν νέα δάνεια.