Harley – Davidson: Διαχωρίζει τη μάρκα ηλεκτρικών μοτοσικλετών της
Η LiveWire, η μάρκα των ηλεκτρικών μοτοσικλετών της Harley-Davidson, θα γίνει ξεχωριστή εταιρεία που θα διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο από το επόμενο έτος.
Το 74% της LiveWire θα εξακολουθήσει να ανήκει στην Harley-Davidson και τα οικονομικά της αποτελέσματα θα ανακοινώνονται μαζί με αυτά της Harley. Ωστόσο θα έχει τη δική της μετοχή που θα διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με το σύμβολο «LVW».
Η νέα εταιρεία θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο το πρώτο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με την Harley. Στη νέα εταιρεία έχει επενδύσει η ταϊβανέζικη εταιρεία μοτοσικλετών Kymco που κατέχει το 17.36%.
Η απόσχιση δίνει στη LiveWire μια επιχειρηματική αποτίμηση σχεδόν 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η συνολική τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της Harley-Davidson είναι περίπου 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το μέλλον της LiveWire
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία κυκλοφορεί μόνο ένα μοντέλο. Πρόκειται για το LiveWire One αξίας 22.000 δολαρίων. Είναι μια μοτοσικλέτα 100 ίππων με αυτονομία 146 μιλίων σε αστική οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και 70 μιλίων σε οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με υψηλότερη ταχύτητα.
Η ηλεκτρική μοτοσικλέτα LiveWire της Harley παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως Consept Bike το 2014. Το 2019 άρχισε η παραγωγή της, αλλά τότε επικρίθηκε για την υψηλή τιμή της που άγγιζε τα 30.000 δολάρια.
Στα πλάνα της εταιρείας είναι να σχεδιάσει και να κυκλοφορήσει άλλα τρία μοντέλα ηλεκτρικής μοτοσικλέτας, αλλά δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα για το πότε θα γίνει αυτό. Σύμφωνα με τα στοιχεία αναμένει να πουλήσει 190.00 μοντέλα παγκοσμίως το 20230. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 η Harley πούλησε λιγότερες από 400 μοτοσικλέτες LiveWire.
Η νέα μάρκα σκοπεύει να πουλάει και μικρά ηλεκτρικά ποδήματα για παιδιά. Η LiveWire θα πρέπει να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες ηλεκτρικών μοτοσικλετών όπως η Zero και η Lighting που εδρεύουν στις ΗΠΑ και η ιταλική Energica.
Οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες αποτελούν σήμερα μόλις το 1% των πωλήσεων μοτοσικλετών στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Harley-Davidson αλλά η εταιρεία πιστεύει ότι θα αποτελούν το 10% μέχρι το 2046. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να αποτελούν το 13% των πωλήσεων στην Ευρώπη και το 45% στην Κίνα.