Πρόσθετα έσοδα 20 εκατ. φέρνει το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Πάνω από 20 εκατ. ευρώ πρόσθετα έσοδα φέρνει στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Η πορεία της εταιρίας στο τρίτο τρίμηνο δείχνει επιτάχυνση των εισπράξεων και εκτιμάται ότι για το 2018 η αύξηση του κύκλου εργασιών του ΟΑΣΑ θα ξεπεράσει το 10%, σηματοδοτώντας την ανάκαμψη της εταιρίας μετά από 3 χρόνια συρρρίκνωσης των πωλήσεων.
Η αύξηση των εσόδων επιτυγχάνεται παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών γίνεται σταδιακά με αρκετά προβλήματα και πολλές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του μέτρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πύλες στις γραμμές 2 και 3 του μετρό έκλεισαν τελικά το Μάιο του 2018, ενώ στη γραμμή 1 το σύστημα έκλεισε στους περισσότερους σταθμούς μόλις τον περασμένο Ιούλιο.
Σύμφωνα με την πορεία της εταιρείας στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, για το σύνολο του 2018 ο κύκλος εργασιών αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 195 εκατ. ευρώ, από 175 εκατ. στα οποία διαμορφώθηκε το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 10,2%.
Έτσι την φετεινή χρονιά η εταιρεία - τουλάχιστον σε επίπεδο κύκλο εργασιών – θα ανακάμψει μετά τη βύθιση που σημειώθηκε από το 2014 και μετά αποτέλεσμα της μεγάλης αβεβαιότητας αλλά και της ενθάρρυνσης των «δωρεάν» μετακινήσεων. Είναι ενδεικτικό πως ο κύκλος εργασιών του ΟΑΣΑ ανήλθε σε 182,5 εκατ. ευρώ το 2016, παρουσιάζοντας μείωση 20 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2015.
Ο όμιλος σημείωσε την καλύτερη οικονομική επίδοση των τελευταίων έξι ετών το 2014, όταν ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 247,6 εκατ. ευρώ. Από τότε καταγράφεται σημαντική μείωση στα έσοδα και των δύο θυγατρικών του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ.
Έτσι τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ μειώθηκαν κατά 40 εκατομμύρια το 2017 όταν ανήλθαν σε 90,5 εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με το 2014 όταν έφτασαν τα 129,7 εκατομμύρια ευρώ. Το 2014 μάλιστα, η εταιρεία δεν έλαβε καθόλου κρατική επιχορήγηση, η οποία μπορεί να ανέλθει σε ποσό ίσο με το 40% του λειτουργικού κόστους προ αποσβέσεων.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ξεκίνησε να εφαρμόζεται σταδιακά από τα τέλη Οκτωβρίου 2017, όταν ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, με μία αιφνιδιάστική απόφαση έδωσε εντολή να κλείσουν οι πύλες σε όλους τους σταθμούς στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό και ΗΣΑΠ).