Η startup που βελτιώνει την επικοινωνία των δημοτών με τον Δήμο
Τι κοινό μπορεί να συνδέει μεταξύ τους δεκάδες δήμους στην Ελλάδα με δήμους της Μεγάλης Βρετανίας, του Βελγίου, της Ελβετίας και σύντομα με δήμους άλλων ευρωπαϊκών χωρών και κατά συνέπεια με εκατοντάδες χιλιάδες ευρωπαίους πολίτες;
Το γεγονός ότι εμπιστεύονται την ιδέα δύο νεαρών Ελλήνων, του Φώτη Ταλάντζη και του Ηρακλή Μπουραντά, οι οποίοι με την ομάδα τους έκαναν πράξη και προχώρησαν στη δημιουργία μιας νεοφυούς επιχείρησης, της Novoville, που έχει ως όραμα να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και να μετασχηματίσει τις δημοτικές υπηρεσίες, μετατρέποντάς τες περισσότερο προσβάσιμες και αποτελεσματικές, με επίκεντρο τον δημότη.
Πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα-εφαρμογή με πρόσβαση από έξυπνα κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ και υπολογιστές, που εξυπηρετεί αιτήματα πολιτών, αλλάζει τον τρόπο επικοινωνίας, συμμετοχής και διάδρασης του δήμου με τον δημότη. Στα 4 χρόνια λειτουργίας της κερδίζει την εμπιστοσύνη ολοένα και περισσότερων τοπικών αρχόντων που την επιλέγουν σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των δημοτών τους, οι οποίοι με την σειρά τους την εμπιστεύονται προκειμένου να καταγράψουν τα ζητήματα που τους απασχολούν και να τα στείλουν προς επίλυση στο δήμο τους.
H πλατφόρμα - όπως αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο Φώτης Ταλάντζης - διευκολύνει την επικοινωνία δήμου - δημότη αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά κανάλια (mobile apps, web, chatbots, κοινωνικά δίκτυα κ.α.) προκειμένου να κάνει τις υπηρεσίες του δήμου άμεσα προσβάσιμες και πιο αποτελεσματικές. Από την υποβολή ενός αιτήματος ή την πληρωμή ενός εισιτηρίου στάθμευσης, μέχρι την συμμετοχή σε μια διαβούλευση για ένα τοπικό ζήτημα, το σύστημά επιτρέπει την απρόσκοπτη διάδραση με τρόπο διαφανή και άμεσο. Ο πολίτης γνωρίζει ανά πάσα στιγμή σε ποιο στάδιο βρίσκεται το αίτημά του, ποιες πληρωμές έχει πραγματοποιήσει, ποια σημαντικά γεγονότα συμβαίνουν στην πόλη του και τι αποτέλεσμα είχε η διαβούλευση, π.χ. για την πεζοδρόμηση μιας περιοχής.
Ενδεικτικοί Δήμοι στην Ελλάδα που συμμετέχουν στην πλατφόρμα είναι: Δήμος Αθηναίων, Λαρισαίων, Κατερίνης, Πειραιά, Βόλου, Αχαρνών, Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Αλίμου, Κορίνθου, Καρπενησίου, Αγ. Αναργύρων-Καματερού, Χαλκιδαίων, Νεάπολης-Συκεών, Λευκάδας, Αλοννήσου, Ιητών, Νέας Ιωνίας, Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας, κ.α.
«Στόχος μας, σε κάθε δήμο που δραστηριοποιούμαστε, είναι να ψηφιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικασίες, ώστε να μην χρειάζεται ο πολίτης να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί μια δημοτική υπηρεσία για να εξυπηρετηθεί. Αντίθετα, ενθαρρύνουμε να μπορεί να εξυπηρετηθεί στο χρόνο που επιθυμεί από το κινητό του τηλέφωνο ή τον υπολογιστή του. Η εξοικονόμηση χρόνου και πόρων που μπορεί να επιτευχθεί από τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι τεράστια, ενώ τα αποτελέσματα που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας από τη χρήση του Novoville είναι εντυπωσιακά», αναφέρει ο Ηρακλής Μπουραντάς.
Η πλατφόρμα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα χαρακτηριστικά και λειτουργίες. Πρόσφατα, η εταιρία πέτυχε δύο μεγάλες διακρίσεις στη Μ. Βρετανία. Αφενός, μέσω του προγράμματος προώθησης καινοτομίας CivTech της κυβέρνησης της Σκωτίας, η Novoville επιλέχθηκε από το Δήμο του Εδιμβούργου για να συμβάλλει στη ψηφιακή διαχείριση των κοινόχρηστων χώρων του κτιριακού αποθέματος του Δήμου. Η νέα εφαρμογή της Novoville, θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να οργανώνουν και να πραγματοποιούν παρεμβάσεις και έργα συντήρησης σε κοινόχρηστους χώρους με την επίβλεψη του Δήμου, δημιουργώντας έτσι μια ψηφιακή κοινότητα. Απώτερος στόχος της συνεργασίας με το Δήμο του Εδιμβούργου είναι η βελτίωση της συνολικής κατάστασης των κτιρίων σε ολόκληρη την πόλη.
Επιπλέον, η Novoville, όπως αναφέρουν τα στελέχη της, επιλέχθηκε στην Μ.Βρετανία για να παρέχει ψηφιακή λύση για την καταπολέμηση των επιπτώσεων του COVID-19. Ο οργανισμός NHSX του Βρετανικού συστήματος υγείας NHS, ο οποίος ηγείται του μεγαλύτερου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού της υγείας και της κοινωνικής μέριμνας στον κόσμο, ανακοίνωσε τις 18 ψηφιακές λύσεις που αναδείχθηκαν μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας TechForce19. Στόχος του διαγωνισμού, στον οποίο υποβλήθηκαν περισσότερες από 1.600 προτάσεις, είναι η αξιοποίηση άμεσα υλοποιήσιμων καινοτόμων λύσεων ενάντια στις επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η πανδημία του COVID-19.
Ο Δήμος Αθηναίων μαζί με το Εδιμβούργο είναι από πλευράς μεγέθους, πολυπλοκότητας και όγκου παραγόμενων δεδομένων/χρήσης οι μεγαλύτεροι συνεργάτες της Novoville.
Σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρία, μέχρι σήμερα, περισσότερα από 120.000 αιτήματα έχουν ικανοποιηθεί από τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων με τον μέσο όρο επιλυμένων να κυμαίνεται σταθερά πάνω από το 85% του συνόλου των αιτημάτων. Όπως τονίζεται ο αριθμός είναι εντυπωσιακός αν αναλογιστεί κανείς τις εγγενείς δυσκολίες ενός δήμου που δέχεται και εξυπηρετεί καθημερινά έναν όγκο επισκεπτών και εργαζομένων τουλάχιστον 5 φορές μεγαλύτερο του καταγεγραμμένου πληθυσμού του. Κάθε μήνα μέσα από την πλατφόρμα καταχωρούνται περίπου 7.000 αιτήματα, ενώ οι χρήστες των εφαρμογών μας που έχουν υποβάλλει τουλάχιστον ένα αίτημα είναι 40.000.
Τα στελέχη της Novoville αναφέρονται στην εξαιρετική συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων για περίπου ένα χρόνο, και εκφράζουν την μεγάλη τους ικανοποίηση που συμβάλλουν σε μια μεγάλη, καθημερινή και αδιάκοπη προσπάθεια της διοίκησης του Δήμου και των χιλιάδων εργαζομένων του να διατηρούν την Αθήνα λειτουργική και να βελτιώνουν τις συνθήκες διαβίωσης όλων μας.
Όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη άμεση αντιμετώπιση των καθημερινών ζητημάτων των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης «τα παράπονα σας στον Δήμαρχο. Έχουμε μία εφαρμογή που ονομάζεται Novoville, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε όλοι στα κινητά σας. Καταγράφετε τα προβλήματα, τα φωτογραφίζετε, μας τα στέλνετε. Κι εμείς με τη σειρά μας προσπαθούμε να ανταποκριθούμε όσο γίνεται πιο γρήγορα, όσο γίνεται πιο άμεσα. Βοηθήστε μας για να αλλάξουμε την πόλη» είναι το μήνυμα του Κώστα Μπακογιάννη στις Αθηναίες και τους Αθηναίους»
- Υποβάλλουν το αίτημά τους με ένα κλικ αναφέροντας στο δήμο ζητήματα που συναντούν στη γειτονιά τους και λαμβάνουν αυτόματες ειδοποιήσεις σχετικά με την επίλυσή τους.
- Λένε τη γνώμη τους απαντώντας σε σύντομες δημοσκοπήσεις και συμμετέχουν σε διαδραστικές διαβουλεύσεις για σημαντικά θέματα του δήμου τους.
-Ενημερώνονται για ό,τι συμβαίνει στην πόλη απευθείας στο κινητό τους.
- Βρίσκουν εύκολα απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις ή χρησιμοποιούν τα chatbot μας για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες.
- Κάνουν ηλεκτρονικές πληρωμές και αιτήσεις: Πληρώνουν για υπηρεσίες και πρόστιμα και κάνουν αιτήσεις στο δήμο ηλεκτρονικά, όλο το 24ωρο, όπου κι αν βρίσκονται.
- Παρκάρουν έξυπνα και γρήγορα: Εντοπίζουν την ακριβή τους θέση μέσω GPS, αγοράζουν εύκολα χρόνο στάθμευσης σε ελεγχόμενες ζώνες και επεκτείνουν αν θέλουν το χρόνο στάθμευσής τους εξ' αποστάσεως.
-Με τη χρήση διαδραστικού χάρτη εντοπίζουν σημεία ενδιαφέροντος, όπως ΚΕΠ ή ανοιχτά φαρμακεία στην περιοχή.
- Συμβάλλουν στη διατήρηση του πρασίνου στους δρόμους της Αθήνας: Το ανανεωμένο πρόγραμμα Adopt-A-Tree που λειτουργεί στο Δήμο Αθηναίων τους δίνει τη δυνατότητα να υιοθετήσουν ένα νεοφυτεμένο δέντρο μέσω της εφαρμογής Novoville και να δεσμευτούν να το διατηρήσουν υγιές ποτίζοντάς το.
Για το 2021 εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, η Novoville σκοπεύει να επεκταθεί σε τουλάχιστον δύο ακόμα ευρωπαϊκές χώρες, εστιάζοντας την προσοχή της σε Γαλλία και σε Γερμανία.