H KLM κατασκευάζει εργαλεία ανακυκλώνοντας τις φιάλες PET
Η KLM Royal Dutch Airlines είναι η πρώτη αεροπορική εταιρία στον κόσμο που ανακυκλώνει φιάλες ΡΕΤ για να δημιουργήσει εργαλεία για την επισκευή και συντήρηση των αεροσκαφών της. Οι άδειες φιάλες που συλλέγονται σε κάθε πτήση μετατρέπονται σε νήμα, το υλικό που χρησιμοποιείται σε 3D εκτυπωτές. Η διαδικασία αυτή οδηγεί ένα άδειο πλαστικό μπουκάλι νερού να γίνει μέρος ενός τρισδιάστατου κομματιού του εξοπλισμού, γεγονός που εξοικονομεί χρόνο και πόρους στην συντήρηση.
Με τον ίδιο τρόπο που οι συμβατοί εκτυπωτές χρησιμοποιούν μελάνι, οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές χρειάζονται νήμα. Η KLM προμηθευόταν το υλικό αυτό από εξωτερικούς συνεργάτες, αλλά τώρα οι κενές φιάλες ΡΕΤ από τις πτήσεις της εταιρίας μεταφέρονται σε εταιρεία ανακύκλωσης η οποία τις επεξεργάζεται, παράγοντας στη συνέχεια πλαστικά σφαιρίδια υψηλής ποιότητας που αποτελούν το κύριο υλικό στο νήμα. Οι τόνοι των πλαστικών μπουκαλιών που παραλαμβάνονται από τα αεροσκάφη στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ κάθε χρόνο μετατρέπονται πλέον σε τέτοιο υλικό.
Εκτυπωτές 3D στη συντήρηση των αεροσκαφών
Το τεχνικό τμήμα της KLM χρησιμοποιεί εκτυπωτές 3D εδώ και αρκετό καιρό με τρόπους που επιταχύνουν τις διαδικασίες επισκευής και συντήρησης. Για παράδειγμα, κατασκευάζουν ειδικά βύσματα για να εξασφαλιστεί ότι οι τρύπες στις ζάντες δεν θα καλυφθούν κατά την βαφή των τροχών των Boeing 737. Προστατευτική ταινία δεν χρησιμοποιείται πλέον κατά τη διάρκεια της συντήρησης των πτερυγίων των τουρμπινών, καθώς έχει αντικατασταθεί από ένα ειδικό κάλυμμα που βγαίνει από τον 3D εκτυπωτή. Επίσης, ο εξοπλισμός που οι τεχνικοί σχεδίασαν για να αφαιρούν τα ντουλάπια φύλαξης αποσκευών στην καμπίνα επιβατών στα Boeing 787 δίνουν την δυνατότητα η εργασία αυτή να γίνεται πλέον από έναν μηχανικό αντί για δύο που χρειαζόταν μέχρι πρότινος.
Χαμηλότερο κόστος νήματος
Το τεχνικό τμήμα της KLM χρησιμοποιεί επί του παρόντος περίπου 1,5 κιλού υψηλής ποιότητας νήματος κάθε μέρα. Καθώς η εταιρεία προμηθεύει πλέον με φιάλες PET ως πρώτη ύλη, το κόστος του νήματος μειώθηκε από τα 60 ευρώ στα 17 ευρώ το κιλό. Συνεργαζόμενη με την εταιρεία ανακύκλωσης Morssinkhof Rymoplast και τους κατασκευαστές νήματος Reflow, η KLM δεν έχει πλέον την δυνατότητα απλά να είναι καινοτόμος αλλά και να κάνει την διαδικασία κυκλική.
Μείωση των αποβλήτων
Η KLM έχει ως στόχο να μειώσει τα απόβλητά της κατά 50% μέχρι το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2011. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με την παραγωγή λιγότερων αποβλήτων συνολικά και αυξάνοντας την ποσότητα αυτών που μπορούν να ανακυκλωθούν. Το 2018 η KLM μείωσε τα απόβλητά της κατά 9% και το 28% από αυτά που απέμειναν ανακυκλώθηκε.
«Επενδύουμε συνεχώς σε βιώσιμα και καινοτόμα προϊόντα και διαδικασίες. Για τους πελάτες μας, για την κοινωνία και για τους ίδιους τους εργαζόμενους μας. Είναι υπέροχο το ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε χρήσιμα προϊόντα από άχρηστα υλικά» δήλωσε ο Ton Dortmans, Εκτελεστικός Πρόεδρος Τεχνικής Διεύθυνσης και Συντήρησης.