Αν. Καλλιτσάντσης- ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Κατορθώσαμε να μπει μια τάξη

NEWSROOM
Αν. Καλλιτσάντσης- ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Κατορθώσαμε να μπει μια τάξη

Αισιόδοξα ήταν τα μηνύματα που εξέπεμψαν στην Τακτική Γενική Συνέλευση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ο πρόεδρος Γ. Προβόπουλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος Αναστάσιος Καλλιτσάντσης για τις προοπτικές της εταιρείας.

«Αυτό που κατορθώσαμε κάνουμε μετά από ατελείωτες μέρες και νύχτες στην ΑΚΤΩΡ είναι να μπει μία κατ’ αρχήν τάξη. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας και ας μη ξεχνάμε πως καλούμαστε να θεραπεύσουμε όλα αυτά τα θέματα ενόσω η εταιρεία λειτουργεί κι ανταγωνίζεται κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες για τον κλάδο» τόνισε ο κ. Καλλιτσάντσης. Πρόσθεσε ωστόσο ότι «δεν θα πρέπει να περιμένουμε θαύματα στην Κατασκευή. Έχουμε ακόμα πολύ δουλειά να κάνουμε για να χτίσουμε την ΑΚΤΩΡ του 21ου αιώνα. Τα έργα έχουν περιοριστεί, ιδιαίτερα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ο ανταγωνισμός είναι ασφυκτικός κι άνισος και όλα τα μεγάλα έργα καθυστερούν» και εξέφρασε την ελπίδα ότι «αυτό θα αλλάξει άμεσα».

Καλλιτσάντσης: «Στην ΑΚΤΩΡ συντελείται μια κοσμογονία»

Επίσης, ο κ. Καλλιτσάντσης αναφέρθηκε στην αλλαγή της εικόνας του ομίλου τον τελευταίο χρόνο, στην ανάκτηση της αξιοπιστίας του στο εξωτερικό, αλλά και στη νέα επιχειρησιακή φιλοσοφία, τονίζοντας ότι “η αναπλήρωση του ανεκτέλεστου με οποιοδήποτε κόστος, δεν είναι πλέον για εμάς αποδεκτή πρακτική”.

Οπως τόνισε ο κ. Αν. Καλλιτσάντσης «στην ΑΚΤΩΡ συντελείται μία κοσμογονία κι αυτό το ενστερνίζονται όλοι οι άνθρωποί μας που θέλουν να βλέπουν στην ΑΚΤΩΡ της επόμενης ημέρας, μία σύγχρονη, ισχυρή, αξιόπιστη κατασκευαστική δύναμη που θα μας κάνει όλους περήφανους να δουλεύουμε για αυτή. Παράλληλα, ήρθαμε κοντά στους πελάτες μας, Έλληνες και ξένους, για να καταλάβουμε καλύτερα τις ανάγκες τους και να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη τους στην ΑΚΤΩΡ που είχε αρχίσει να κλονίζεται. Ξεκίνησε λοιπόν να χτίζεται μία συχνή και στενή επικοινωνία με τις αναθέτουσες αρχές – κυρίως στο εξωτερικό - αλλά και με τα στελέχη μας, ώστε να ανταποκρινόμαστε καλύτερα στις ανάγκες τους, και να διασφαλίζουμε αποτελεσματικά τα συμφέροντα του Ομίλου. Και στους δύο αυτούς στόχους έχουμε προχωρήσει πολύ.Δεν θα ισχυριζόμουν ότι δεν έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε, αλλά σίγουρα έχει αλλάξει η εικόνα δραστικά».

Για την αύξηση των διοδίων

Ο κ. Καλλιτσάντσης αναφέρθηκε στις επικείμενες αυξήσεις στην Αττική Οδό. «Με αφορμή τα όσα συνέβησαν το τελευταίο διάστημα με την Αττική Οδό, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι παραχωρήσεις είναι ένας τομέας όπου η αξιοπιστία μίας χώρας στα μάτια των επενδυτών, αξιολογείται κατά προτεραιότητα» είπε. Υπενθύμισε πως η Αττική Οδός δεν έχει προχωρήσει σε αυξήσεις εδώ και 13 χρόνια, ενώ τόνισε ότι υποστήριξε ότι η Αττική Οδός και η Γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου είναι οι μόνες παραχωρήσεις που δεν κατέφυγαν στο ελληνικό δημόσιο για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης και σχετικές έκτακτες ενισχύσεις, όπως έκαναν άλλοι αυτοκινητόδρομοι, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.

Παράλληλα, επέκρινε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία «πάγωσε» τις σχετικές αυξήσεις, τονίζοντας ότι μία τέτοια «εκτροπή από την κείμενη ευρωπαϊκή και εγχώρια νομοθεσία, αλλά και από κάθε αρχή σεβασμού στις ιδιωτικές επενδύσεις, θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες, όχι μόνο στην αξιοπιστία της χώρας, αλλά και στις όποιες προοπτικές ανάπτυξης».

Ακόμη ο κ. Αν. Καλλιτσάντσης περιέγραψε την πρακτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία στο μέλλον. «Για την ΑΚΤΩΡ, η τάση συρρίκνωσης της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, καθιστά μονόδρομο τη βελτίωση της οργανωτικής και επιχειρησιακής μας λειτουργίας εκτός συνόρων, προκειμένου να διεκδικήσουμε και να εκτελέσουμε κερδοφόρα έργα που δημοπρατούνται σε χώρες που έχουμε ήδη παρουσία» τόνισε.

Υπό αυτό το πρίσμα, σημείωσε η προσοχή μας εστιάζει σε τρεις τομείς:

1. Στενή παρακολούθηση της Κατασκευής με έμφαση στη ρευστότητα, το κόστος και το ρίσκο. Έχουμε ήδη λάβει μία σειρά από μέτρα στις διεθνείς μας δραστηριότητες σε αυτό το πλαίσιο, ωστόσο εξακολουθούμε να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί και να αναζητούμε διαρκώς νέους τρόπους διασφάλισης της κερδοφορίας και αποτελεσματικής διαχείρισης του κυκλικού χαρακτήρα της Κατασκευής.

2. Διεκδίκηση έργων στα οποία έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως τα υψηλά τεχνικά, οι σήραγγες, οι μεγάλες γέφυρες, τα έργα μετρό και οι βιολογικοί καθαρισμοί, καθώς εκτός από μεγαλύτερες πιθανότητες αίσιας έκβασης στη διεκδίκηση, αυτά τα έργα μας προσφέρουν μεγαλύτερη ορατότητα ως προς την κερδοφόρα εκτέλεσή τους.

3. Περαιτέρω διείσδυση σε χώρες όπου έχουμε εγκαθιδρύσει ισχυρή παρουσία, γνωρίζουμε καλύτερα το περιβάλλον, έχουμε εξοικειωθεί με τις ιδιαιτερότητες και ως εκ τούτου παρουσιάζουν μικρότερο ρίσκο.

Για την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, σε σχέση με νέα έργα, η εταιρεία εστιάζει στην Εγνατία Οδό και τους τρεις κάθετους άξονές της, στην Υποθαλάσσια Ζεύξη της Σαλαμίνας και στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, λαμβάνοντας θέση μάχης, όταν και όποτε αυτοί οι διαγωνισμοί προχωρήσουν.

Επιπλέον, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σχετικά με την επέκταση υφιστάμενων συμβάσεων έργων παραχώρησης (Αττική Οδός, Μορέας και Ολυμπία Οδός), ενώ σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες ενδέχεται να εμφανιστούν στη δευτερεύουσα αγορά υφιστάμενων έργων παραχώρησης, για τις οποίες επίσης προετοιμαζόμαστε.

Για την ΗΛΕΚΤΩΡ, το επιχειρηματικό πλάνο προβλέπει τη διατήρηση και επέκταση των υπαρχόντων συμβολαίων της, καθώς και τη διεκδίκηση οποιωνδήποτε ευκαιριών προκύψουν για ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα. Παράλληλα, εστιάζει στη διεύρυνση των τεχνικών της δεξιοτήτων προκειμένου να μπορεί να δραστηριοποιηθεί περαιτέρω αποδοτικά εκτός συνόρων στο μέλλον.

Για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, πέραν της συνεπούς υλοποίησης του υπάρχοντος επενδυτικού πλάνου και της αποτελεσματικής διαχείρισης του παρόντος χαρτοφυλακίου έργων, θα εκτιμηθούν οι δυνατότητες επέκτασης σε επιλεγμένες χώρες και η δραστηριοποίηση σε έργα EPC.

Τέλος, όπως είπε ο κ. Καλλιτσάντσης, «ανεξαρτήτως δραστηριότητας, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην οργάνωση, τη βελτιστοποίηση της κοστολογικής βάσης και στην κεφαλαιακή διάρθρωση, ώστε να καταστούν όλες μας οι εταιρείες πιο ανταγωνιστικές».

Γ. Προβόπουλος: «Η χώρα εισέρχεται σε μια πιο αισιόδοξη πορεία»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ομίλου, Γιώργος Προβόπουλος, έκανε έναν συνοπτικό απολογισμό του για τον ένα χρόνο που έχει μεσολαβήσει από πέρσι, όταν τον Ιούλιο άλλαξε το σκηνικό στη διοίκηση της Ελλάκτωρ και μίλησε γενικότερα για τις εξελίξεις στη χώρα: «Σήμερα μπορούμε να ελπίζουμε βάσιμα πως, παράλληλα με τις δικές μας προσπάθειες για επιστροφή του Ομίλου σε βιώσιμη κερδοφορία, και η χώρα εισέρχεται σε μία πιο αισιόδοξη πορεία, ικανή να προσφέρει καλύτερες προοπτικές στις εγχώριες επιχειρήσεις. Μπορούμε να ελπίζουμε επομένως βάσιμα πως η τραυματισμένη αξιοπιστία της χώρας θα αποκαθίσταται σταδιακά, ώστε να βελτιωθεί το αρνητικό σήμερα επενδυτικό κλίμα και να φέρει την Ελλάδα σε μονοπάτι βιώσιμης οικονομικής προόδου και ευημερίας» τόνισε.

Οπως είπε ο κ. Γ. Προβόπουλος «όπως η Ελλάκτωρ, έτσι κι η Ελλάδα, πρέπει να αφήσει πλέον πίσω τις στείρες πρακτικές του παρελθόντος, τις αναχρονιστικές λογικές, την εμμονή στο εύκολο και ευκαιριακό και να πάρει γενναίες αλλά αναγκαίες αποφάσεις για το μέλλον της».

Επίσης ο κ. Προβόπουλος στο κλείσιμο της συνέλευσης σημείωσε πως «χρειάζεται να αλλάξει το μίγμα της δημοσιονομικής πολιτικής που ακολουθείται, να μειωθεί η φορολογία και να ενισχυθούν ουσιαστικά οι δημόσιες επενδύσεις και τα έργα ΣΔΙΤ». Δήλωσε πάντως αισιόδοξος, λέγοντας ότι «είμαστε σε κρίσιμη καμπή»

ΣΧΕΤΙΚΑ