Επένδυση 25 εκατ. ευρώ στο αεροδρόμιο της Μυκόνου

Σε περίπου 2 χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθεί η επένδυση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ από τη Fraport Greece για την αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου της Μυκόνου.

Όταν ολοκληρωθούν τα έργα που είναι σε εξέλιξη το αεροδρόμιο θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί περίπου 2 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Η επιβατική κίνηση ανήλθε το 2018 σε 1,4 εκατομμύριο επιβάτες, ενώ σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία αναμένεται αύξηση και το 2019 η οποία θα ξεπεράσει το 10%. Είναι ενδεικτικό πως έως το τέλος Ιουνίου του 2019 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 406 χιλιάδες έναντι 358 χιλιάδων την αντίστοιχη περίοδο το 2018.

Όταν ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης, η εικόνα του αεροδρομίου της Μυκόνου θα αλλάξει ριζικά. Εκτός από την ανακαίνιση των υφιστάμενων κτηρίων, θα κατασκευαστούν νέες εγκαταστάσεις οι οποίες θα καλύψουν έκταση άνω των 3.000 τμ.

Μεταξύ αυτών θα είναι νέο κτήριο 2.000 τμ για τη στέγαση του τμήματος αφίξεων του αεροδρομίου και επέκταση του υφιστάμενου terminal κατά 500 τμ για τη δημιουργία περισσότερων πυλών αναχώρησης.

Με την ολοκλήρωση των έργων θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στο χώρο αναχωρήσεων νέα εμπορικά και καταστήματα εστίασης, τα οποία θα υπερβαίνουν σε έκταση τα 1.500 τμ. Προβλέπεται επίσης η δημιουργία δύο νέων χώρων διακεκριμένων επιβατών, η αύξηση των σημείων check in στα 16 από 14 που είναι τώρα και η τοποθέτηση νέου αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης αποσκευών.

Οι δυσκολίες

Η υλοποίηση των έργων την ώρα που το αεροδρόμιο της Μυκόνου παραμένει σε λειτουργία, εξυπηρετώντας περίπου 200 πτήσεις την ημέρα στο αποκορύφωμα της τουριστικής περιόδου, αποτελεί εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα.

Εκτός από τους περιορισμούς σε ό,τι αφορά τους χώρους για την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων, πρόβλημα αποτέλεσε και η έλλειψη βασικών υλικών.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτέλεσε το γεγονός πως ο κατασκευαστικός όμιλος Intrakat, που έχει αναλάβει την υλοποίηση των έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, έπρεπε να μεταφέρει στο νησί μονάδα παραγωγής ασφάλτου. Η μονάδα αυτή μάλιστα μεταφέρθηκε στη συνέχεια και στην Κω για την υλοποίηση έργων στο νησί των Δωδεκανήσων.

Η Fraport Greece χρειάστηκε να αλλάξει τα αρχικά της σχέδια σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική του νέου κτηρίου, δεδομένου πως τοπικοί φορείς εξέφρασαν ενστάσεις πως δεν συνάδουν με την παράδοση και την εικόνα του νησιού.

Όπως άλλωστε ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλεξάντερ Τσινέλ, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά τα αρχιτεκτονικά σχέδια του νέου αεροδρομίου, η πρόταση της Fraport Greece είναι αποτέλεσμα διαβουλεύσεων και με την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο της επένδυσης των 25 εκατομμυρίων προβλέπεται και η μεταφορά του πύργου ελέγχου σε άλλο σημείο του αεροδρομίου. Για να ολοκληρωθεί η μεταφορά θα πρέπει να υπάρξει έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Εκτός από την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών, σε εξέλιξη βρίσκεται και η κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού στο αεροδρόμιο, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2019.

Οι επενδύσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια

Εκτός από τη Μύκονο, έργα εκτελούνται και σε αρκετά ακόμα από τα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Έως το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν παρεμβάσεις ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις υποδομές σε έξι από τα συνολικά 14 περιφερειακά αεροδρόμια .

Πρόκειται για τα αεροδρόμια Ακτίου, Σκιάθου, Σάμου, Ρόδου, Κεφαλονιάς και Λέσβου. Τον περασμένο Ιανουάριο ολοκληρώθηκαν επισήμως τα έργα αναβάθμισης σε τρία ακόμα αεροδρόμια στα Χανιά, τη Ζάκυνθο και την Καβάλα.

Σε κάθε αεροδρόμιο που ολοκληρώνονται οι επενδύσεις, τα τέλη χρήσης για κάθε αναχωρούντα επιβάτη αυξάνονται από 13 σε 18,5 ευρώ, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης.

Η αρχή έγινε τον Απρίλιο του 2019 στα αεροδρόμια των Χανίων, της Καβάλας και της Ζακύνθου, στα οποία τα έργα ολοκληρώθηκαν.

Όταν ολοκληρωθεί η υλοποίηση των επενδύσεων ύψους περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η Fraport Greece θα ξεκινήσει την απόδοση στο Δημόσιο ετήσιου τιμήματος το οποίο θα ανέρχεται σε 28,5% των λειτουργικών κερδών.


ΣΧΕΤΙΚΑ