Έργα σε Βαλκάνια και Μέση Ανατολή διεκδικεί η ΑΚΤΩΡ
Με το βλέμμα στραμμένο στην αγορά των Βαλκανίων αλλά και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων βρίσκεται η διοίκηση της ΑΚΤΩΡ, του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Η εταιρεία από την το καλοκαίρι του 2018, οπότε έγινε η αλλαγή στην διοίκηση του Ομίλου, έχει δώσει αγώνα να αποκαταστήσει την φήμη της στο εξωτερικό και ιδίως στην αγορά της Ρουμανίας, όπου τα τελευταία χρόνια οι χειρισμοί της προηγούμενης διοίκησης είχαν ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα σε σχέση με με το ρουμανικό δημόσιο.
Όπως ανέφερε στους δημοσιογράφους στη Ντόχα του Κατάρ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, το σημαντικό πρόβλημα στις δραστηριότητες του Ομίλου στα Βαλκάνια ήταν η κάκιστη έως μηδενική επικοινωνία στελεχών του ομίλου με τις εκάστοτε κυβερνήσεις και τους εκπροσώπους τους.
Ενδεικτικό ήταν το παράδειγμα του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α3 στη Ρουμανία καθώς χρειάστηκε αγώνας δρόμου, προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί και να αποκατασταθεί έτσι η φήμη της εταιρείας στη χώρα.
Πλέον μετά την την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του Ομίλου, η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται κοντά στην ανάληψη και νέου οδικού έργου στη Ρουμανία, ενώ ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι προοπτικές και από την δραστηριοποίηση του Ομίλου στο Κατάρ.
Ήδη η εταιρεία ως leader της κοινοπραξίας, έχει κατασκευάσει και είναι έτοιμη να παραδώσει την Χρυσή Γραμμή του Μετρό στη Ντόχα, ένα έργο προϋπολογισμού 3 δισ. Ευρώ. Να σημειωθεί ότι η Χρυσή Γραμμή του μετρό της Ντόχα είναι ένα έργο που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ALYSJ, μια πολυεθνική κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ, με τη συμμετοχή των Larsen & Tubro (Ινδία), Yapi Merkezi (Τουρκία), STFA (Τουρκία) και Al Jaber Engineer (Κατάρ).
Παράλληλα η ΑΚΤΩΡ θα διεκδικήσει την επέκταση της «Πράσινης Γραμμής» του Μετρό της Ντόχα επίσης προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ αλλά και άλλα έργα σε κοινοπραξία, που σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ στη Μέση Ανατολή, Πάρη Καλλιτσάντσης, είναι συνολικού προϋπολογισμού επίσης 3 δισ. ευρώ.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στις συμβάσεις συντήρησης εγκαταστάσεων (Facilities Management, με τον Όμιλο να έχει αναλάβει ήδη το έργο συντήρησης του δικτύου Μετρό (Doha Metro) και Τραμ (Lusail Tram) της Ντόχα στο Κατάρ, με συνολικό προϋπολογισμό 517 εκατ. ευρώ, περίοδο 20 ετών.
Παράλληλα η εταιρεία παρέχει ήδη υπηρεσίες Facility Management στο Συγκρότημα Υπόστεγων Συντήρησης Αεροσκαφών και τις αποθήκες Duty Free του Διεθνή Αερολιμένα «Hamad International Airport» της Ντόχα.
Στο στόχαστρο της βρίσκονται και άλλες μεγάλες ανάλογες μεγάλες συμβάσεις, ενώ πρόσφατα στην Ελλάδα η AKΤΩΡ FM ανέλαβε το έργο «Ενεργειακή αναβάθμιση του δικτύου δημοτικού οδοφωτισμού του Δήμου Αλίμου».
Πρόκειται για ένα καίριο έργο υποδομής για το Δήμο Αλίμου συνολικού προϋπολογισμού 3,085 εκατ. ευρώ που έχει ως στόχο τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του δικτύου οδοφωτισμού με την εξοικονόμηση ενέργειας και ταυτόχρονα την αναβάθμιση της ποιότητας του δημοτικού οδοφωτισμού με χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας LED.
Δύσκολο αναμένεται να είναι το 2019 για τον κατασκευαστικό κλάδο, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Εξάρχου.
Αιτία, η έλλειψη δημοπράτησης νέων έργων λόγω και των προσφυγών που κατατίθονται με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν οι διαγωνισμοί και οι σχετικές διαδικασίες να αργούν πολύ για να ολοκληρωθούν.
Οι προσφυγές στρέφονται εναντίον των εταιρειών που αποδέχθηκαν τη συμμετοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού (καρτέλ), στο πλαίσιο σχετικής έρευνας που διεξήγαγε η Επιτροπή Ανταγωνισμού και οι οποίες θα πρέπει να αποδεικνύουν στις αναθέτουσες αρχές ότι έχουν λάβει επαρκή μέτρα για τη μη επανάληψη των σχετικών πρακτικών (λήψη μέτρων αυτοκάθαρσης).
H AKTΩΡ είναι η μόνη κατασκευαστική εταιρεία η οποία αποδεδειγμένα έχει λάβει μέτρα αυτοκάθαρσης μέσα από την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου που έγινε το καλοκαίρι του 2018, τόνισε ο κ. Εξάρχου.
Σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της ΑΚΤΩΡ ανέρχεται στα 1,8 δισ. ενώ ένα από τα σημαντικά έργα που διεκδικεί, έχοντας ήδη καταθέσει προσφορά, είναι η Γραμμή 4 του Μετρό, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.