Η Lavipharm εισέρχεται στα συμπληρώματα διατροφής
Με νέα προϊόντα και άνοιγμα νέων αγορών, ο όμιλος επιδιώκει να απαλλαγεί από τα βάρη του παρελθόντος, που έχουν καταστήσει αρνητικά τα ίδια κεφάλαιά του.
Σημαντικά βελτιωμένη θωρείται η εικόνα του ομίλου Lavipharm κατά την περσινή χρήση, με τη διοίκηση να αισιοδοξεί για ένα καλύτερο 2019, επεκτείνοντας περαιτέρω τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό και αυξάνοντας το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της. Η εταιρεία σε επίπεδο ομίλου εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια 19,5 εκατ. ευρώ λόγω συσσωρευμένων ζημιών της τάξης των 171 εκατ. ευρώ, προερχόμενων κυρίως από τη θυγατρική που διατηρούσε μέχρι το 2017 στις ΗΠΑ. Παράλληλα, πέρυσι πέτυχε μείωση των δανείων της κατά περίπου 1,3 εκατ. ευρώ με το σύνολό του δανεισμού να φτάνει στα 38,4 εκατ. ευρω και να είναι μακροπρόθεσμος.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η στρατηγική της εταιρείας για το άμεσο μέλλον αφορά στην αύξηση των επενδύσεων για την ανάπτυξη νέων προϊόντων ειδικά στους τομείς των OTC και δερμοκαλλυντικών προϊόντων. Στόχος, κατά τη διάρκεια του 2019, είναι η εταιρεία να ενισχύσει την ηγετική της θέση στην αγορά της αντισηψίας (Betadine), στην αγορά των δερμοκαλλυντικών προϊόντων (CASTALIA), ενώ σχεδιάζει την είσοδό της στην αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής με προϊόντα προστιθέμενης κλινικής αξίας για τον καταναλωτή. Το 2019, αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα δύο πρώτα προϊόντα κάτω από την νέα ομπρέλα «Laviplus».
Παράλληλα στο εξωτερικό προωθείται σταθερά η αύξηση των πωλήσεων των διαδερμικών συστημάτων χορήγησης φεντανύλης και νιτρογλυκερίνης της που πέρυσι εισέφεραν 12,1 εκατ. ευρώ, ήτοι 35,4% στο συνολικό κύκλο εργασιών του ομίλου, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,6% σε σχέση με το 2017.
Μάλιστα το διαδερμικό σύστημα νιτρογλυκερίνης για τη στηθάγχη κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο 2018 στην Ιταλία από νέο διανομέα, ενώ παρουσίασε αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ισπανία και τη Γαλλία Αντίστοιχα, το διαδερμικό σύστημα φεντανύλης κατά του χρόνιου και ισχυρού πόνου, κυκλοφόρησε και από έναν ακόμα διανομέα, τον πέμπτο, στη Γερμανία, με έμφαση στην προώθηση του προϊόντος, ενώ κατακτά σημαντικό μερίδιο αγοράς από δύο διανομείς στην Ιταλία κι από καταξιωμένη εταιρεία στη Γαλλία.
Η μητρική εταιρεία, Lavipharm Hellas, το 2018 παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 5,9% σε αξίες φαρμακευτικών, OTC και δερμοκαλλυντικών προϊόντων σε σχέση με το 2017. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικότερα ο κλάδος φαρμάκου της Lavipharm Hella σημείωσε αύξηση πωλήσεων σε αξίες (σύμφωνα με στοιχεία IQVIA) 7,5%, την ίδια στιγμή που η φαρμακευτική αγορά παρουσίασε 2,8%.
Στο χώρο των δερμοκαλλυντικών προϊόντων, για το 2018, η CASTALIA, η οποία προωθείται στρατηγικά στο φαρμακείο και στο δερματολόγο, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 6,1%.
Ακόμη σημαντική θεωρείται και η πορεία της θυγατρικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών φαρμακείου Pharm Plus η οποία συνέχισε την ανάπτυξη του δικτύου των συνεργαζόμενων φαρμακείων της, προσθέτοντας 8 νέα φαρμακεία σε κεντρικά σημεία της Αττικής και άλλων πόλεων της Ελλάδας, φτάνοντας πλέον τα περίπου 90. Οι πωλήσεις της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση 11%, γεγονός που οφείλεται τόσο στην ανάπτυξη του προμηθευτικού κέντρου της κατά 14%, όσο και στην αύξηση των εσόδων από παροχή υπηρεσιών κατά 3%.