Ένα βήμα πριν τον αποκλεισμό ο όμιλος Καλογρίτσα
Ένα βήμα πριν από τον οριστικό αποκλεισμό του από δύο εργολαβίες για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, για τις οποίες έχει κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος, βρίσκεται το σχήμα «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών» του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες της οικογένειας Καλογρίτσα δεν έχουν καταφέρει ακόμα να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, προκειμένου να υπογράψουν τις συμβάσεις και να ξεκινήσουν τις εργασίες για την κατασκευή δύο τμημάτων του αυτοκινητόδρομου, συνολικού κόστους 67,5 εκατομμυρίων ευρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών ζήτησε από το ταμείο των μηχανικών (ΤΜΕΔΕ) την παράταση ισχύος της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής που έλαβαν οι εταιρείες Καλογρίτσα προκειμένου να διεκδικήσουν μία από τις δύο εργολαβίες που τους έχει αναθέσει το υπουργείο Υποδομών.
Πρόκειται για το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από τη Βάρδα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κυλλήνης, με μήκος 9 χιλιόμετρα και με τελικό κόστος 35,3 εκατομμύρια ευρώ.
Το ΤΜΕΔΕ έλαβε το ίδιο αίτημα και για την εγγυητική επιστολή του δεύτερου μειοδότη για το ίδιο τμήμα, της κοινοπραξίας «ΤΕΚΑΛ – Πετρής». Ο δεύτερος μειοδότης έχει αποφασίσει να μην αποσύρει την εγγυητική του επιστολή, δεδομένου πως είναι μεγάλες πιθανότητες το έργο να ανατεθεί εν τέλει σε εκείνον, λόγω των οικονομικών προβλημάτων των εταιρειών Καλογρίτσα.
Το ταμείο των μηχανικών θα παρατείνει την ισχύ των εγγυητικών επιστολών, οι οποίες έχουν ύψος 1,14 εκατομμύρια ευρώ έκαστη, για χρονικό διάστημα περίπου 10 μηνών.
Το αίτημα παράτασης της εγγυητικής επιστολής που έλαβε το σχήμα συμφερόντων Καλογρίτσα από το ΤΜΕΔΕ για το τέταρτο τμήμα του έργου, ερμηνεύεται από πηγές του κατασκευαστικού κλάδου ως μία ακόμα σιωπηρή παράταση που χορηγείται στον κ. Καλογρίτσα, προκειμένου να βρει τρόπους άρσης του αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει.
Μεγάλη δυσκολία στην εξασφάλιση εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης αντιμετωπίζει το σχήμα Καλογρίτσα και για το πρώτο τμήμα του άξονα Πάτρα – Πύργος, από τα Δουναίικα έως τον Πύργο. Το συνολικό ποσό της σύμβασης για την κατασκευή των 8,2 χιλιομέτρων ανέρχεται σε 32 εκατομμύρια ευρώ.
Οι εταιρείες Καλογρίτσα κηρύχθηκαν προσωρινοί ανάδοχοι στο έργο, το οποίο διεκδίκησαν με εγγυητική επιστολή συμμετοχής από την Τράπεζα Αττικής.
Η έκδοση εγγυητικής επιστολής συμμετοχής είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διεκδίκηση τεχνικών έργων. Εκτός από την εγγυητική επιστολή συμμετοχής, ο τελικός ανάδοχος ενός έργου πρέπει να προσκομίσει και εγγυητική συμμετοχή καλής εκτέλεσης, κάτι που έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση για τις τεχνικές εταιρείες Καλογρίτσα λόγω των υψηλών χρεών που έχουν στην Τράπεζα Αττικής τα οποία υπερβαίνουν τα 110 εκατομμύρια ευρώ.
Έως τώρα έχουν υπογραφεί συμβάσεις για την υλοποίηση τεσσάρων από το σύνολο των οκτώ τμημάτων του οδικού άξονα. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η υπογραφή των συμβάσεων για την πρώτη και την τέταρτη εργολαβία που έχουν ανατεθεί στις εταιρείες Καλογρίτσα, όπως επίσης για τη δεύτερη και την τρίτη.
Σε ό,τι αφορά τις δύο τελευταίες ανάδοχος είναι η Intrakat, συμφερόντων της οικογένειας Κόκκαλη και του Δημήτρη Κούτρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Intrakat έχει κληθεί να υπογράψει την εργολαβία για το δεύτερο τμήμα, ενώ για να συμβεί το ίδιο με το τρίτο τμήμα θα πρέπει πρώτα να εκδοθεί απόφαση του ΣτΕ για προσφυγή που έχει κατατεθεί.
Οι καθυστερήσεις που προκύπτουν στην έναρξη των έργων στις δύο εργολαβίες που εμπλέκονται οι εταιρείες Καλογρίτσα, αναμένεται να δημιουργήσουν πρόβλημα στην απρόσκοπτη ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, καθώς εκτός απροόπτου τα έργα σε ορισμένα τμήματα θα παραδοθούν νωρίτερα από άλλα.