«Καλπάζει» η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
Συνεχίστηκε και τον Απρίλιο, η πορεία του ΟΛΠ προς ένα ακόμα ιστορικό υψηλό, σε ό,τι αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Cosco Shipping Ports, από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 406,1 χιλιάδες κοντέινερ, μέγεθος αυξημένο κατά 19,7% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο. Αντίστοιχα, κατά το διάστημα του φετινού πρώτου τετραμήνου του έτους (Ιανουάριος – Απρίλιος), από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ελληνικού λιμανιού, έχουν «περάσει» συνολικά 1,652 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 23,2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 θα είναι το πρώτο έτος κατά το οποίο, η Cosco είναι σε θέση να αξιοποιήσει την πλήρη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, με την λειτουργία και της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, η οποία θα πλαισιώσει τις υφιστάμενες και θα αυξήσει την μηνιαία δυναμικότητα σε 600.000 κοντέινερ, από 450.000 που είναι σήμερα, ανεβάζοντας και την ετήσια δυναμικότητα σε 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Ωστόσο, ήδη έχουν αρχίσει να διαρρέουν σενάρια, βάσει των οποίων, η Cosco προτίθεται να κατασκευάσει μία ακόμα προβλήτα για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με την οποία, η ετήσια δυναμικότητα θα εκτιναχθεί σε 10 εκατ. κοντέινερ ετησίως. Πρόκειται για επένδυση της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, η οποία εφόσον προχωρήσει, θα ενισχύσει και το ύψος του υπό έγκριση επενδυτικού προγράμματος που έχουν επεξεργαστεί οι Κινέζοι σε πάνω από 900 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, η έγκριση του εν λόγω επενδυτικού σχεδίου εξακολουθεί να παραμένει μετέωρη, καθώς, οι εκλογές έχουν οδηγήσει σε νέες καθυστερήσεις, με την τελική απόφαση να μετατίθεται για τις αρχές Ιουνίου. Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ απορρίφθηκε σε κάποια σκέλη του από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και σε κάποια άλλα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), αλλά στη συνέχεια υπήρξε παρέμβαση σε ανώτερα κυβερνητικά κλιμάκια, ώστε να δοθεί λύση. Στο πλαίσιο αυτό,, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων άναψε το «πράσινο φως» για την ανέγερση και δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων στον Πειραιά, με την διοίκηση της Cosco να εκφράζει ικανοποίηση για την εν λόγω εξέλιξη, παρότι η υποχρέωση διατήρησης της εξωτερικής όψης του κτιρίου της Παγόδας, σίγουρα θα επηρεάσει την χωρητικότητα του ακινήτου και, πιθανότατα, θα αυξήσει το κατασκευαστικό κόστος.
Εν τέλει, φαίνεται πως τα περισσότερα ακανθώδη ζητήματα, όπως η δημιουργία κέντρου αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων (logistics) και η κατασκευή δύο πενταώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, θα επιλυθούν. Εξαίρεση αποτελεί το εμπορικό κέντρο των 20.000 τ.μ., που σχεδιάζεται στον τομέα της κρουαζιέρας, που όπως όλα δείχνουν δύσκολα θα γίνει δεκτό. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει καταθέσει το σχετικό υπόμνημα με τις απαιτούμενες βελτιώσεις και αναμένει τις σχετικές αποφάσεις.