Στο τέταρτο τρίμηνο ποντάρει η ΑΒ Βασιλόπουλος
Την πεποίθησή της ότι το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα αντιστραφεί η πτωτική πορεία που καταγράφεται στο εννεάμηνο του 2018 για την ΑΒ Βασιλόπουλος, αναφέρει η διοίκηση της μητρικής εταιρείας, Ahold-Delhaize. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση των αποτελεσμάτων του εννεάμηνου του μητρικού ομίλου που δημοσιοποιήθηκε χθες «μολονότι σε συγκρίσιμη βάση καταγράφεται αρνητική ανάπτυξη εσόδων στην Ελλάδα, η τάση το τρίτο τρίμηνο ήταν βελτιωμένη σε σχέση με το δεύτερο» ενώ παράλληλα επισημαίνεται ότι «αναμένεται περαιτέρω βελτίωση στο τέταρτο τρίμηνο του έτους».
Οι φετινές πιέσεις που δέχεται η ΑΒ αποδίδονται κατά μεγάλο βαθμό στην αναδιάρθρωση του δικτυού του ανταγωνισμού που ειδικά εφέτος εκτιμάται ότι είναι ακόμα πιο έντονος, με γνώμονα τα νέα δεδομένα που επικρατούν στην αγορά και αφορούν στην πλήρη λειτουργία του δικτύου της Μαρινόπουλος, την κάθοδο της Μασούτης στην Αττική αλλά και την επανείσοδο της Spar.
Στόχος της διοίκησης της ΑΒ είναι να επιτύχει τη διακράτηση του 40% του οφέλους του 2016 από την ανενεργή Μαρινόπουλος, ποσοστό που μεταφράζεται σε τζίρο περί τα 80 εκατ. ευρώ, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την πιστότητα των καταναλωτών- μέσω και του μοντέλου προσωποποιημένων προσφορών που ενεργοποιήθηκε εφέτος- και βέβαια να θωρακίσει τη παρουσία της αλυσίδας υλοποιώντας το σχεδιασμό για τη δημιουργία άνω των 40 νέων σημείων με παράλληλες δράσεις βελτίωσης των υπηρεσιών. Συνολικά για εφέτος η ΑΒ έχει προβλέψει κεφάλαια ύψους 80 εκατ. ευρώ για τη «στήριξη» των σχεδιασμών της.
Σε ό,τι αφορά στο δίκτυο, από την αρχή του έτους έχουν λειτουργήσει συνολικά έξι νέα εταιρικά καταστήματα λιανικής, ένα νέο κατάστημα χονδρικής ENA CC, καθώς και 33 νέα καταστήματα υπό το καθεστώς δικαιόχρησης - franchise.
Σε επίπεδο μητρικού ομίλου τα καθαρά έσοδα του εννεαμήνου σημειώνουν υποχώρηση κατά 1,9% στα 46,2 δις ευρώ έναντι 47,1 δις. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα το 2017, τα βασικά λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 6,4% σε 1,76 δις ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1,27 δις ευρώ ενισχυμένα κατά 19%. Η μητρική εταιρεία επιβεβαίωσε το στόχο της για συνέργειες από τη συγχώνευση ύψους 240 εκατ. ευρώ το 2018, και δήλωσε πως είναι αισιόδοξη ότι θα πετύχει τον στόχο για τις μεικτές συνέργειες των 750 εκατ. ευρώ το 2019. Η Ahold Delhaize αναμένει ταμειακές ροές το 2018 στα 2 δισ. ευρώ τουλάχιστον και κεφαλαιακές δαπάνες στα 1,8 δισ. ευρώ.