Έρευνα και καινοτομία για νέα προϊόντα μαστίχας

Κέρδη οριακά αυξημένα πέτυχε το 2018 η εταιρεία παραγωγής προϊόντων μαστίχας Mediterra, παρά την απώλεια 1,08 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εξαγωγών της (πτώση λίγο πάνω από 50%), με το ενδιαφέρον της διοίκησης να στρέφεται τώρα στην ανάπτυξη νέων προϊόντων μέσω του Κέντρου Έρευνας Μαστίχας, μια επένδυση της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα πριν από λίγες μέρες παρουσιάστηκε το project του κέντρου, το οποίο εντάχθηκε στο τέλος του 2017 στις δράσεις της στρατηγικής για τη RIS3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου 2014-2020. Η πρόταση αφορά τη δημιουργία του Βιομηχανικού Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης Εφαρμογών Μαστίχας στη Χίο με 50% ιδιωτική συμμετοχή και έχει στόχο να γεφυρώσει η ακαδημαϊκή γνώση με τις ανάγκες της βιομηχανικής παραγωγής και να παραχθούν έτσι καινοτόμα προϊόντα, τα οποία θα πωλούνται με υπεραξία και ταυτόχρονα θα ενσωματώνουν όλες τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

Δικαιούχος του έργου είναι το Κέντρο Έρευνας Μαστίχας Α.Ε. στο οποίο μετέχουν η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, η Mediterra και ερευνητικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο της έρευνας για τη μαστίχα. Η επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη χρονιά.

Όσον αφορά στην περσινή χρονιά, η διοίκηση επισημαίνει ότι ήταν αναμενόμενη η μείωση των εξαγωγών μαστίχας της εταιρείας ως αποτέλεσμα της αλλαγής της πολιτικής πωλήσεων στη Μέση Ανατολή. Πάντως η μεγάλη πτώση σε ένα βαθμό περιορίστηκε από τα αυξημένα έσοδα όλων των δραστηριοτήτων στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερη μνεία κάνει η διοίκηση στις διψήφιες αυξήσεις του travel trade (+30%), των πωλήσεων λικέρ μαστίχας (+22%) και της κάψουλας μαστίχας (+40%). Οι δε πωλήσεις τσίκλας κινήθηκαν σε σημαντικά επίπεδα αποκτώντας ποσοστό 30% του συνολικού τζίρου, όπως και οι πωλήσεις των καταστημάτων mastihashop. Γενικά οι λιανικές πωλήσεις, παρά τις δυσκολίες της ελληνικής αγοράς, έκλεισαν με αύξηση 4% ενώ τα μερίδιο της τσίκλας ΕΛΜΑ, διατηρήθηκε στο 7,6% στην κατηγορία αυτή στην ελληνική αγορά.

Σημαντικό ρόλο στις εταιρικές επιδόσεις του 2018 έπαιξαν τα 27 νέα προϊόντα που η εταιρεία κυκλοφόρησε.

Μετά και τις προηγούμενες αναφορές επισημαίνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατά τη χρήση του 2018 διαμορφώθηκε στα 9.148.410 ευρώ έναντι 10.229.545 ευρώ της χρήσης 2017 σημειώνοντας μείωση κατά 11%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 492.074 ευρώ έναντι 502.195, τα κέρδη προ φόρων της χρήσης ανήλθαν σε 285.363 ευρώ έναντι 283.863 ευρώ και τέλος τα κέρδη μετά από φόρους της χρήσης 2018 ανήλθαν σε 205.356 ευρώ έναντι 201.543 ευρώ.

Η εταιρεία μέσα στο 2019 στοχεύει στην επέκταση της μάρκας ΕΛΜΑ από τη κατηγορία τσίκλα στην κατηγορία σνακ, την εγκατάσταση δικτύων διανομής μαστίχας στο οργανωμένο λιανεμπόριο σε Μέση Ανατολή – Βόρεια Αφρική, στην ανάπτυξη της παγκόσμιας διανομής των παράφαρμακευτικών προϊόντων Art of Nature.

ΣΧΕΤΙΚΑ