Μια υπεραγορά με μόνο ελληνικά προϊόντα άνοιξε στη Γερμανία
Ένα σούπερ μάρκετ που προσφέρει αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα άνοιξε στη Γερμανία, στην περιοχή της Φρανκφούρτης.
Ο ομογενής Σωτήρης Πούλος είναι ο δημιουργός του Griechischer Top Markt, της πρώτης ελληνικής υπεραγοράς στη Γερμανία, από την οποία οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν περισσότερα από 1.800 ελληνικά προϊόντα! Με πτυχίο στα οικονομικά και μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων, ο Σωτήρης Πούλος ανήκει στους Έλληνες που «ταΐζουν» την Κεντρική Ευρώπη ασκώντας παράλληλα ένα είδος «διπλωματίας» αφού κατά κάποιο τρόπο διαδίδει τον διατροφικό πλούτο της χώρας μας.
Μιλώντας στο Economistas.gr, σημειώνει ότι: «Φέραμε κωδικούς που δεν είχαν εισαχθεί μέχρι τώρα στη γερμανική αγορά» διευκρινίζοντας πως «το πελατολόγιο μας δεν είναι μόνο Έλληνες αλλά και Γερμανοί, Τούρκοι και άλλες εθνικότητες που προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα».
Το Griechischer Top Markt, όπου για πρώτη φορά πωλούνται φρέσκα γάλατα, γιαούρτια και νωπά ελληνικά προϊόντα, βρίσκεται στο Mainz στην περιοχή του Mainz Kastel, 25 χιλιόμετρα από τη Φρανκφούρτη. Όσο για τον λόγο που ο Σωτήρης Πούλος επέλεξε το σημείο για να ανοίξει την επιχείρηση του; « Διότι είναι κομβικό και εξυπηρετεί περισσότερες από μια περιοχές όπου ζουν πολλοί Έλληνες: το Mainz, το Wiesbaden, η Φρανκφούρτη «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια αλυσίδα 5-6 καταστημάτων σε περιοχές της Γερμανίας όπου κατοικεί το ελληνικό στοιχείο».
Ο ίδιος βρίσκεται μόλις δυο χρόνια στη Γερμανία αλλά προέρχεται από το χώρο των σούπερ μάρκετ, όπως μας ενημερώνει. Είχε εργαστεί ως υπεύθυνος αγορών και εισαγωγών σε δυο διαφορετικές αλυσίδες. Στο Griechischer Top Markt, από την πρώτη ημέρα, προωθεί μικρούς παραγωγούς από διάφορα μέρη της Ελλάδας «Συνεργαζόμαστε τόσο με τόσο επώνυμους όσο και μικρότερους με εξίσου ποιοτικά προϊόντα. Το σλόγκαν μας είναι «Ψωνίστε όπως στην Ελλάδα. Οι τιμές των προϊόντων απευθύνονται σε όλα τα πορτοφόλια. Δεν είναι βέβαια οι ίδιες με τις τιμές των αντίστοιχων προϊόντων στην Ελλάδα γιατί απλά επιβαρύνονται με το μεταφορικό κόστος».
Η επιχείρηση είναι κατά κάποιο τρόπο οικογενειακή. «Η σύζυγος μου, η οποία μετανάστευσε μαζί μου, διαχειρίζεται τα λογιστικά της εταιρείας. Οι υπόλοιποι υπάλληλοι είναι Έλληνες πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς».
Πώς αντιμετωπίζουν οι δύσθυμοι Γερμανοί τους Έλληνες και τα ελληνικά προϊόντα; Τους έχει επηρεάσει η κρίση; «Η κρίση έχει φτάσει και στη Γερμανία. Και εδώ οι άνθρωποι είναι πιο προσεκτικοί με τις αγορές τους. Αλλά το ελληνικό στοιχείο παραμένει εδώ αποδεκτό παρά τις ανασφάλειες που έχουν δημιουργηθεί». Δεν είναι και λίγο να μπορεί να επιδρά ένας Έλληνας στη διατροφική κουλτούρα των βορείων και να δημιουργεί διαπολιτισμικούς δεσμούς μέσα από φέτα, λάδι και πολλά καινοτόμα προϊόντα made in Greece.