Στα 58,5 εκατ ευρώ ο τζίρος του ΟΛΘ το 2018

NEWSROOM
Στα 58,5 εκατ ευρώ ο τζίρος του ΟΛΘ το 2018
Φωτο: Shutterstock

Aύξηση των εμπορευμάτων κατά 5,7% σημείωσε το 2018 ο ΟΛΘ. Ειδικότερα στο σύνολο της χρήσης, μέσω του Λιμένα εξυπηρετήθηκαν 7.298.218 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 6.905.294 το 2017 (+5,7%), 424.500 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 401.947 το 2017 (+5,61%), 1.929 πλοία έναντι 1.936 το 2017 (-0,36%) και 44.484 επιβάτες έναντι 50.373 το 2017 (-11,69%).

Υπό τα δεδομένα αυτά η διακίνηση χύδην φορτίων σημείωσε αύξηση κατά 4,83%, το γενικό φορτίο αύξηση κατά 7,79%, η κίνηση φορτίων RO-RO μείωση κατά 4,37% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) παρουσίασαν αύξηση κατά 5,68% σε TEU’s.

Με βάση τα παραπάνω ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για τη χρήση 2018 ανήλθε σε 58,5 εκατ ευρώ έναντι 54,2,70 της αντίστοιχης χρήσης 2017 παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 7,93%, που οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 7,16%, των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 11,57%, και της Επιβατικής
Κίνησης σε ποσοστό 6,41%. Η Εκμετάλλευση Χώρων παρουσίασε μείωση στον κύκλο
εργασιών της κατά 12,12%.

Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν στο ποσό των 24,7 εκατ. ευρώ (έναντι 12,4 εκατ. ευρώ το 2017) παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 98,25%, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στο ποσό των 17,1 εκατ ευρώ (7,2 εκατ. ευρώ το 2017) παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 136,81%.

Πρόσφατα, ο ΟΛΘ ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η οποία προβλέπει την υλοποίηση υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ. Σε αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα και συγκεκριμένα, η κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους τουλάχιστον 440 μέτρων, η κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων κατά μήκος του παραπάνω νέου κρηπιδώματος, προμήθεια εξοπλισμού του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και του Σταθμού Χύδην Φορτίου στον 6ο Προβλήτα, επενδύσεις γενικής ανάπτυξης του λιμανιού (π.χ. έργο αποκατάστασης του Κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου) και κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που είναι απαραίτητα για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης. Βασική πρόθεση με τα νέα έργα, είναι να παρασχεθεί η δυνατότητα στο λιμάνι να φιλοξενεί την μεγαλύτερη κατηγορία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με δυναμικότητα μεταφοράς μέχρι και 18.000 TEUs έκαστο!

Στόχος της διοίκησης, που μάλιστα έχει εκφραστεί και με μορφή δέσμευσης, είναι το παραπάνω πλάνο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022. Παράλληλα, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, κ. Σωτήρης Θεοφάνης, μιλώντας σε εκδήλωση της Ελληνικής Επιτροπής του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, «περιμένουμε και το ελληνικό Δημόσιο να ανταποκριθεί σε όσα ανέλαβε και να εκτελέσει τα έργα συνδέσεων του ΟΛΘ με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο».

Πάντως, ήδη τα πρώτα δείγματα είναι θετικά. Κατά το φετινό πρώτο δίμηνο καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 50,4% στην διακίνηση συμβατικών φορτίων, ενώ τον Μάρτιο, η αύξηση στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων άγγιξε το 20%, ως αποτέλεσμα της προσέλκυσης περισσότερων πελατών από την Βαλκανική. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, το 2019 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων θα ανέλθει σε 450.000 (από 425.000), ενώ στο συμβατικό φορτίο, που είναι και το κύριο «όπλο» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι φέτος θα διακινηθούν συνολικά 4,5 εκατ. τόνοι, από 3,85 εκατ. τόνων το 2018, μια αύξηση της τάξεως του 17%.

Το τελευταίο διάστημα, η διοίκηση του ΟΛΘ έχει «ανοίξει» την αγορά του Κοσσόβου, ενώ βρίσκεται σε διαδικασία επίτευξης συμφωνιών με σειρά ηπειρωτικών εμπορικών κόμβων στα Βαλκάνια. Πρόκειται για τα λεγόμενα dry ports, δηλαδή εγκαταστάσεις που έχουν σχεδιαστεί να λειτουργούν ως λιμάνια, χωρίς όμως να βρέχονται από θάλασσα. Επί της ουσίας, πρόκειται για κεντρικούς κόμβους διακίνησης εμπορευμάτων από και προς άλλες χώρες. Η διοίκηση θεωρεί ότι είναι κρίσιμο να δημιουργηθεί ένα δίκτυο από συνεργασίες με τις αντίστοιχες υποδομές στο εξωτερικό, ώστε η «πόρτα» του λιμανιού να βρίσκεται στις γειτονικές χώρες.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ