Νίκας: Μόνιμη μείωση στις τιμές αλλαντικών
Μόνιμη μείωση της τιμής των προϊόντων προς τον τελικό καταναλωτή και αναγραφή της προτεινόμενης τιμής των προϊόντων στη συσκευασία τους, με παράλληλο περιορισμό των περιοδικών προσφορών σε αυτά καθώς και αναδιοργάνωση του δικτύου πωλήσεων της, είναι η στρατηγική που έχει χαράξει η αλλαντοβιομηχανία Νίκας.
Η εταιρεία που πέρασε από τις πιστώτριες τράπεζες στα χέρια του Σπύρου Θεοδωρόπουλου της Chipita το 2017, μέσω των παραπάνω κινήσεων της στοχεύει στην αύξηση του μεριδίου της στην αγορά αλλαντικών, η οποία το 2018 παρέμεινε στάσιμη. Η Νίκας έχει καταφέρει να αυξήσει το μερίδιο της από το 15,8% σε 16,5% σε όγκο και από 14,4% σε 15,6% σε αξία.
Στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία προϊόντων «Πάριζα» και «Παριζάκι», ενώ απέσπασε μερίδιο αγοράς 31,6% σε όγκο και 33,8% σε αξία στην κατηγορία προϊόντων από κοτόπουλο, στην οποία εισήλθε τον Σεπτέμβριο του 2017.
Το 2018, ο τζίρος του Ομίλου ανήλθε στα 40,4 εκατ. ευρώ έναντι 40,9 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ το EBITDA του ομίλου, εξαιρουμένων μη επαναλαμβανόμενων εξόδων 1,9 εκατ ευρώ διαμορφώθηκε σε ζημίες 116 χιλ. ευρώ.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου, εξαιρουμένων των μη επαναλαμβανομένων εξόδων 657χιλ, σημείωσαν αύξηση κατά 2,1% σε σχέση με αυτά της προηγούμενης χρήσεως και διαμορφώθηκαν σε 9,9 εκατ.ευρώ, με το περιθώριο μικτού κέρδους να αυξάνεται κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα συνολικά αποτελέσματα προ φόρων του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ανήλθαν στη χρήση 2018 σε ζημίες 6,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 15,4 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.
Εάν από τα ανωτέρω αποτελέσματα εξαιρεθούν έκτακτα και μη επαναλαμβανόμενα αποτελέσματα, που αφορούν σε μη επαναλαμβανόμενα έξοδα αναδιοργάνωσης και διαγραφής απαιτήσεων ύψους 3 εκατ. ευρώ και το 2017 σε κέρδη από διαγραφές δανείων και τόκων, και απομειώσεις παγιών, συνολικού ύψους 21,2 εκατ. ευρώ, τα αποτελέσματα προ φόρων της χρήσης 2018 ανέρχονται σε ζημίες 3,6 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 5,8 εκατ.ευρώ το 2017.
Η εταιρεία σχεδιάζει να ρίξει στην αγορά και νέα προϊόντα, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην ενίσχυση του συστήματος διανομής της στην λιανική και στο κανάλι των επαγγελματικών πωλήσεων στην Ελλάδα, καθώς και στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της.