Αλλάζει η Cosco το σχέδιο επενδύσεων στον Πειραιά
Ένα ακόμα τρίμηνο - ρεκόρ κατέγραψε η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία για το φετινό πρώτο τρίμηνο, τα οποία δημοσιοποίησε χθες η Cosco Shipping Ports, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), που διαχειρίζεται τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ.
Ειδικότερα, από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν 1,246 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που είναι υψηλότερος κατά 24,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, αν προστεθεί και η δραστηριότητα στον Προβλήτα Ι, το σχετικό μέγεθος εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 1,33 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Αντίστοιχα, τον Μάρτιο από τον Πειραιά «πέρασαν» 446,8 χιλιάδες κοντέινερ, 28,6% περισσότερα σε σχέση με τον Μάρτιο του 2018. Μάλιστα, η τάση είναι διαρκώς ανοδική, δεδομένου ότι τον Ιανουάριο, το αντίστοιχο μέγεθος ήταν 393,3 χιλάδες κοντέινερ και τον Φεβρουάριο, 405,9 χιλιάδες.
Εν τω μεταξύ, η διοίκηση του ΟΛΠ συνεχίζει να προσπαθεί την συνολική έγκριση του επιχειρησιακού σχεδίου που έχει επεξεργαστεί για την ανάπτυξη και των υπόλοιπων τμημάτων του λιμανιού, πέραν εκείνου της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με τις τελευταίες ενδείξεις, μετά την πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ και του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, που ανακήρυξαν τον μισό Πειραιά σε ζώνη υψηλού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, η διοίκηση «φορτσάρει» για την προετοιμασία και κατάθεση νέου αιτήματος στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για την συνολική έγκριση του επενδυτικού της σχεδίου. Από αυτό, όπως όλα δείχνουν, θα απουσιάζει η δημιουργία εμπορικού κέντρου στον επιβατηγό σταθμό της κρουαζιέρας. Ίσως μάλιστα, να υπάρξουν εξελίξεις ακόμα κι εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων άναψε το «πράσινο φως» για την ανέγερση και δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων στον Πειραιά, με την διοίκηση της Cosco να εκφράζει ικανοποίηση για την εν λόγω εξέλιξη, παρότι η υποχρέωση διατήρησης της εξωτερικής όψης του κτιρίου της Παγόδας, σίγουρα θα επηρεάσει την χωρητικότητα του ακινήτου και, πιθανότατα, θα αυξήσει το κατασκευαστικό κόστος.
Πλέον, μετά την αναδίπλωση της κυβέρνησης, αναφορικά με το ζήτημα της έγκρισης του master plan, υπό το βάρος και της αρνητικής δημοσιότητας που προκλήθηκε από σωρεία ξένων δημοσιευμάτων, όλα δείχνουν ότι η πρόσφατη «περιπέτεια» με τις αρνητικές αποφάσεις της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) και στη συνέχεια και του ΚΑΣ, θα αποτελέσει παρελθόν.
Τώρα γιατί έπρεπε να κινδυνεύσει να ναυαγήσει μια από τις σημαντικότερες ιδιωτικές επενδύσεις της χώρας, για να αλλάξει άποψη η κυβέρνηση, ουδείς γνωρίζει...