ΟΛΘ: Το επενδυτικό σχέδιο των 180 εκατ. ευρώ
Το φθινόπωρο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την δημοπράτηση έργων ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία εντάσσονται στις υποχρεωτικές επενδύσεις που πρέπει να υλοποιήσει η κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki Limited (SEGT) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχετικές μελέτες θα είναι έτοιμες μέσα στους επόμενους 2 μήνες και εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τα έργα που θα αναβαθμίσουν σημαντικά το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Όταν ολοκληρωθούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα περάσει σε νέα εποχή καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί ορισμένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν έως και 18.000 TEUS (εμπορευματοκιβώτια).
Εκτός από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, η SEGT που κατέχει ποσοστό 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ, σχεδιάζει την υλοποίηση πρόσθετων επενδύσεων οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που θα υλοποιηθούν έως το τέλος του 2022 στον ΟΛΘ περιλαμβάνουν την επέκταση του έκτου προβλήτα, με την κατασκευή νέου κρηπιδώματος. Το κρηπίδωμα θα έχει μήκος πάνω από 440 μέτρα και ωφέλιμο βάθος τουλάχιστον 16,5 μέτρων, το οποίο θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια.
Στη δυτική πλευρά του προβλήτα θα δημιουργηθεί και ένα container terminal για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της χωρητικότητας του λιμανιού. Όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω του οποίου διακινούνται περίπου 450.000 containers τα χρόνο τώρα, θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 1,3 εκατομμύριο containers ετησίως, δηλαδή θα τριπλασιάσει τη δυναμικότητά του.
Οι πρόσθετες επενδύσεις που σχεδιάζει ο ΟΛΘ περιλαμβάνουν την επέκταση της ανατολικής πλευράς του προβλήτα 6 και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, προκειμένου να δημιουργηθεί ενιαίο μέτωπο μεταξύ τους.
Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν πως αναμένεται η προμήθεια ειδικών γερανοφόρων οχημάτων (mobile harbour cranes) τα οποία κοστίζουν περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ το καθένα. Κατά τις ίδιες πηγές, ο ΟΛΘ έχει ήδη παραγγείλει τον πρώτο τέτοιο ειδικό γερανό.
Τους επόμενους μήνες αναμένεται να οριστικοποιηθεί η αναμόρφωση του master plan του ΟΛΘ. Στα σχέδια του Οργανισμού περιλαμβάνεται και η κατασκευή μικρού κέντρου logistics εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστική θέση του λιμανιού στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Μεταξύ των στρατηγικών στόχων του ΟΛΘ είναι η ενίσχυση της κρουαζιέρας και η εξέλιξη μεσοπρόθεσμα της κρουαζιέρας αφετηρίας ώστε να γίνει η Θεσσαλονίκη home port.