Τα 100 εκατ. ευρώ προσέγγισαν οι πωλήσεις της Tasty

Φωτογραφία: Shutterstock

Διατηρεί τη δυναμική της στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά των σνακ η εταιρεία η Tasty Foods, παραμένοντας ένας σημαντικός πυλώνας για το μητρικό όμιλο Pepsico. Η εταιρεία κατάφερε πέρυσι να εμφανίσει έστω και οριακή αύξηση εσόδων διατηρώντας επίσης την κερδοφορία της.

Συγκεκριμένα, η Tasty Foods το 2017 αύξησε το κύκλο εργασιών της κατά 0,8% στα 99,6 εκατ. ευρώ έναντι 98,8 εκατ. ευρώ το 2016 μια αύξηση η οποία προήλθε από την εγχώρια δραστηριότητα, καθώς οι εξαγωγές της αποτελούν ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 6% επί του συνολικού τζίρου. Συνολικά οι εξαγωγές της οι οποίες κατευθύνονται προς Αλβανία, Γαλλία, Γερμανία, Κύπρος, Ρουμανία και Σερβία διαμορφώθηκαν στα 5,7 εκατ. ευρω σημειώνοντας υποχώρηση 3,4%. Επίσης από το σύνολο των εσόδων, το περίπου 62% αφορά σε παραγόμενα εντός της Ελλάδας προϊόντα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, συνολικά η κατηγορία των σνακ, κυρίως στο κανάλι της οργανωμένης λιανικής παρουσίασε αύξηση κατά 5,8% σε αξία και 5,9% σε όγκο ( όταν το 2016 η κατηγορία κατέγραψε πτώση περί το 8,8% σε όγκο και 4,1% σε αξία). Στη συγκεκριμένη κατηγορία το υψηλότερο μερίδιο το οποίο διαμορφώνεται πάνω από 60% ανήκει στην υποκατηγορία των τσιπς. Μολονότι η αύξηση που κατέγραψε η Tasty είναι συγκριτικά μικρότερη από τις συνολικές επιδόσεις της αγοράς, η εταιρεία κατάφερε να θωρακίσει τα μερίδιά της έναντι του πολυεθνικού ανταγωνισμού της που την ίδια περίοδο κατέγραψε απώλειες εσόδων.

Σε επίπεδο κερδοφορίας, το μικτό κέρδος της Tasty πέρυσι μειώθηκε κατά 4% στα 45 εκατ, ευρώ, εξέλιξη που αποδίδεται από την εταιρεία στην αύξηση του κόστους πωλήσεων κατά περίπου 2,6 εκατ. ευρώ αλλά και της αύξησης των τιμών κάποιων πρώτων υλών και διαφόρων υλικών αλλά και του αυξημένου κόστους παραγωγής νέων προϊόντων.

Τα αποτελέσματα προ φόρων υποχώρησαν κατά 21% στα 5,152 εκατ. ευρώ γεγονός που οφείλεται στη μείωση του μικτού κέρδους καθώς και στη διαγραφή ποσού απαίτησης 3 εκατ. περίπου της Μαρινόπουλος. Τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 3,8 εκατ. ευρώ έναντι 4,1 εκατ. ευρώ το 2016.

Ταυτόχρονα κατά τη περσινή χρήση η εταιρεία περιόρισε τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε ποσοστό 37%, καθώς συνολικά αυτές διαμορφώθηκαν σε 23,8 εκατ. ευρώ έναντι 37,7 εκατ. ευρώ το 2016. Να επισημανθεί ότι η εταιρεία εμφανίζει μηδενικό βραχυπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό το 2017.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ