ΕY: Τα ΜΜΕ πρέπει να εστιάσουν στους baby boomers
Οι εταιρείες ΜΜΕ & ψυχαγωγίας θα πρέπει να υιοθετήσουν μια στρατηγική που θα αφορά πολλές γενιές και να αμφισβητήσουν τα στερεότυπα για τις συμπεριφορές των μεγαλύτερων γενεών, διαφορετικά, κινδυνεύουν να χάσουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη της ΕΥ με τίτλο «Ten opportunities and threats for media and entertainment companies 2019».
Σύμφωνα με την EY, τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος έχει τοποθετήσει τις νεότερες γενιές στο επίκεντρο της στρατηγικής του, τόσο ως προς το περιεχόμενο, όσο και στα κανάλια επικοινωνίας. Ωστόσο, ενώ η γενιά Z (Gen Z) και οι millennials θεωρούνται ως οι πιο εξοικειωμένες γενιές με την ψηφιακή τεχνολογία, οι baby boomers (όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1946-1964), έχουν, συνήθως, μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα στη διάθεσή τους και εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με την τεχνολογία και την κατανάλωση περιεχομένου.
Oι baby boomers είναι πιο αφοσιωμένοι από τις νεότερες γενιές, και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι άνθρωποι άνω των 65 θα υπερβαίνουν τον αριθμό των παιδιών κάτω των 5 ετών μέχρι το 2020, αυτή η δημογραφική εξέλιξη δημιουργεί μια αναδυόμενη, τεράστια ευκαιρία. Η μελέτη σημειώνει ότι οι εταιρείες πρέπει πλέον να κάνουν τα κατάλληλα βήματα για να κατανοήσουν καλύτερα τις ιδιαίτερες προτιμήσεις των baby boomers.
Πέραν των ηλικιακών δημογραφικών στοιχείων, η μελέτη αναφέρει ότι η «εμμονή με τον πελάτη» αποτελεί ένα από τα κορυφαία δέκα θέματα για το 2019. Ενώ οι εταιρείες ΜΜΕ συνεχίζουν να δημιουργούν νέα προϊόντα για να ανταγωνιστούν τις ψηφιακά προηγμένες εταιρείες, η πολυπλοκότητα δημιουργεί ασυνέπεια, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μια κακή εμπειρία για τον πελάτη. Συγκεκριμένα, πολλές εταιρείες δε διαθέτουν τις υποδομές για να συγκεντρώσουν χρήσιμες πληροφορίες από πολλαπλά κανάλια και να τις ανατροφοδοτήσουν στο δικό τους οικοσύστημα. Για να μετριαστεί αυτό το πρόβλημα, η έκθεση υποδεικνύει ότι οι εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία περισσότερο όπως κάνουν οι ψηφιακά προηγμένες εταιρείες, προκειμένου να εξασφαλίσουν καλύτερες εμπειρίες για τους πελάτες τους.
Άλλο ένα βασικό θέμα, σύμφωνα με την μελέτη, είναι ο επαναπροσδιορισμός με στόχο την ανάπτυξη. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό μπορεί να είναι μέσω των επενδύσεων σε νέα ψηφιακά εγχειρήματα. Καθώς πολλές από τις ψηφιακά προηγμένες εταιρείες σχεδιάζουν να μεταβάλουν τα παραδοσιακά επιχειρηματικά τους μοντέλα, η έκθεση υπογραμμίζει ότι, προκειμένου οι εταιρείες ΜΜΕ & ψυχαγωγίας να καταφέρουν να συμβαδίσουν, απαιτούνται ριζικές αλλαγές γύρω από το πώς οι πιο παραδοσιακές εταιρείες ΜΜΕ αντλούν, επενδύουν και βελτιστοποιούν κεφάλαια.
Με τόσο ραγδαίες εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας και με τις εταιρείες ΜΜΕ να συγκεντρώνουν τεράστιους όγκους προσωπικών δεδομένων, η κυβερνοασφάλεια αποτελεί έναν εξίσου κρίσιμο κίνδυνο για τον κλάδο. Η μελέτη υπογραμμίζει πώς το Διαδίκτυο των Πραγμάτων «Internet of Things» και ένας αυξανόμενος αριθμός διασυνδεδεμένων οικοσυστημάτων έχουν πολλαπλασιάσει το επίπεδο απειλών τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείες θα πρέπει να αντιδράσουν, προχωρώντας στην εκπόνηση μιας πολυεπίπεδης στρατηγικής για την κυβερνοασφάλεια, με ιδιαίτερη έμφαση στα στοιχεία εκείνα που συνδέονται με τo brand τους.
Η μελέτη αναφέρει τον άνευ προηγουμένου μετασχηματισμό που εξελίσσεται στο πεδίο της φορολογίας, καθώς αυτό αποτελεί συγχρόνως μια τεράστια ευκαιρία, αλλά και απειλή για τον κλάδο. Μια σειρά μακροοικονομικών τάσεων, συμπεριλαμβανομένου του Brexit, των εμπορικών διαφορών και εντάσεων, και μιας παγκόσμιας τάσης για μεγαλύτερη διαφάνεια, οδηγούν στην ενίσχυση της αβεβαιότητας. Παράλληλα, η μεγαλύτερη - εδώ και 30 χρόνια -αναθεώρηση του κώδικα φορολογίας των ΗΠΑ, θα μπορούσε να σημαίνει καλύτερες προοπτικές για τις εταιρείες των οποίων τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας φιλοξενούνται στις ΗΠΑ. Οι εταιρείες ΜΜΕ θα πρέπει να χτίσουν ψηφιακές φορολογικές λειτουργίες, οι οποίες να είναι αρκετά ευέλικτες, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στην υφιστάμενη κατάσταση.