Η τεχνολογία του υδρογόνου αποτελεί πεδίο επένδυσης για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η δελεαστική προοπτική της κινητικότητας με το υδρογόνο, υποστηρίζεται από κρατικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ
Η τεχνολογία του υδρογόνου αποτελεί πρόκληση και πεδίο επένδυσης για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Ήδη παραδοσιακές κατασκευάστριες εταιρείες όπως η GM, η Honda και η BMW επενδύουν στην τεχνολογία υδρογόνου, ενώ η Toyota και η Hyundai βρίσκονται ένα βήμα πιο μπροστά.
Στη Γερμανία, όπου υπάρχει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο υδρογόνου της Ευρώπης, πωλήθηκαν μόνο 238 αυτοκίνητα με υδρογόνο, δηλαδή λιγότερα από τρία ανά σταθμό ανεφοδιασμού (88 σε όλη την επικράτεια), σύμφωνα με στοιχεία της Marklines. Όμως η δυναμική ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια αναμένεται να είναι τεράστια, κάτι που θα αποτυπωθεί στις μελλοντικές πωλήσεις. Η Toyota σκοπεύει να επενδύσει ακόμη περισσότερο, πέρα από το μοντέλο που έχει βγάλει στις πωλήσεις. Ήδη εφαρμόζει το υδρογόνο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για εξειδικευμένες εφαρμογές όπως οι αγώνες, ενώ αναπτύσσει την τεχνολογία νέας γενιάς γύρω από το pick-up Hilux. Η κυψέλη καυσίμου της εταιρείας χρησιμοποιείται επίσης από τον τεχνικό εταίρο της, την BMW η οποία χρησιμοποιεί ένα πιλοτικό στόλο του SUV iX5 Hydrogen, με κύριο στόχο να προκαλέσει και να καταγράψει το ενδιαφέρον των πελατών της σε όλο τον κόσμο. Όμως το υδρογόνο αναμένεται να εφαρμοστεί κυρίως στα επαγγελματικά οχήματα τα οποία θα μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να μειώσουν το κόστος μετακίνησής τους.
Από την άλλη η Stellantis και η Renault, προσφέρουν ελαφριά εμπορικά οχήματα υδρογόνου (FCEV). Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Vauxhall συνεργάζεται με τη Ryze και η Renault συνεργάζεται με την PlugPower, λύνοντας σε πρώτη φάση την ανεπαρκή υποδομή.
Η δελεαστική προοπτική της κινητικότητας με το υδρογόνο, υποστηρίζεται από κρατικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως συμβαίνει στην Κίνα, στη Νότια Κορέα ή στη Γαλλία και καταφέρνει να προσελκύσει νεοφυείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ή θέλουν να δραστηριοποιηθούν πάνω στο κομμάτι του υδρογόνου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί στη Γαλλία η προσπάθεια της εκκολαπτόμενης αυτοκινητοβιομηχανίας Hopium η οποία δραστηριοποιείται πάνω στο κομμάτι των κινητήρων εσωτερικής καύσης με υδρογόνο όπου θέλει να έχει και την απόλυτη εξειδίκευση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ