Τα έντεκα μυστικά για να πάρετε προαγωγή
Το μονοπάτι για την επαγγελματική επιτυχία είναι μακρύ και δύσκολο. Είναι ένας συνδυασμός του να δουλεύεις σκληρά και να κυνηγάς αυτό που αγαπάς ενώ συναντάς τους σωστούς ανθρώπους. Αλλά υπάρχουν και βήματα που μπορείτε να κάνετε σήμερα και να βρεθείτε πιο κοντά στο στόχο σας για επαγγελματική επιτυχία και αναρρίχηση στην σκάλα της ιεραρχίας.
Ποιες είναι όμως οι συμβουλές που θα σας κάνουν να κερδίσετε συναδέλφους και εργοδότες σας
Είναι πολύ απλό. Ο εργοδότης σας, θα σας συμπαθήσει αμέσως περισσότερο, όπως αποκαλύπτει και έρευνα του πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν, που σημειώνει ότι οι εργαζόμενοι που πηγαίνουν νωρίτερα στο γραφείο θεωρούνται πιο ευσυνείδητοι. Παράλληλα αξιολογούνται καλύτερα από τους συναδέλφους που έρχονται πιο αργά, ακόμα και αν εκείνοι μένουν και πέρα από την λήξη του 8ωρου τους.
Όπως αναφέρει και έρευνα το Χαρβαρντ: «Σε τρεις διαφορετικές έρευνες διαπιστώσαμε πως υπάρχει μια στερεοτυπική συμπεριφορά στη δουλειά. Συγκρινόμενο με εκείνους που αποφασίζουν να εργαστούν νωρίτερα στην ημέρα, αυτοί που θέλουν να δουλεύουν πιο αργά, θεωρούνται λιγότερο αποδοτικοί στη δουλειά τους.
Ο μόνος τρόπος για να την γλιτώσετε; Αν ο εργοδότης σας είναι και εκείνος νυχτοπούλι, τότε μπορεί να μην σας κρίνει πολύ αυστηρά αν φτάνετε πιο αργά.
Έρευνες προτείνουν οτι το να ντύνεστε πιο επίσημα μπορεί να σας κάνει να νιώθετε και να φαίνεστε πιο ισχυροί. Όπως δημοσιεύτηκε σε έρευνα του Journal of Experimental Psychology, οι άντρες που ντύνονται είτε με κοστούμι ή φορούν καλά παντελόνια είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε υποθετικές διαπραγματεύσεις με έναν συνάδελφο τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι άντρες είναι πιο επιτυχημένοι στις διαπραγματεύσεις τους όταν φοράνε κοστούμι.
Δεν είναι μόνο ο Τζειμς Μποντ που μπορεί να κάνει θραύση με ένα κοστούμι. Σκεφτείτε το.
Το να πέσετε πάνω στον διευθυντή σας ξαφνικά μπορεί να φαίνεται σαν την αρχή ενός εφιάλτη, αλλά δεν χρειάζεται να είναι. Σύμφωνα με την ειδικό συμπεριφοράς και ευγένειας, Ροζαλίντα Οροπέζα Ράνταλ: «Είναι ευκαιρία να επιδείξετε τον εαυτό σας. Αν δεν τον γνωρίζετε πολύ καλά, συστηθείτε πρώτα και πείτε σε ποιο τμήμα εργάζεστε. Έπειτα προσπαθήστε να αποκωδικοποίησετε την γλώσσα του σώματος του για να διαπιστώσετε αν ενδιαφέρεται να συνεχίσει να συζητά μαζί σας για περισσότερη ώρα».
Αν έχετε ήδη σχέσεις με τον διευθυντή σας, μπορείτε απλά να τον ρωτήσετε αν έχει κανονίσει κάποια μελλοντική εξόρμηση.
Η ειδικός στον προγραμματισμό χρόνου Λόρα Βάντερκαμ προτείνει να αφιερώνετε την πρώτη ώρα της ημέρα σας πάνω σε μια πολύ σημαντική εργασία. Ιδανικά φροντίστε να μην σας διακόψουν ούτε μειλ, τηλέφωνα ή κάποιος που μπορεί να χτυπήσει την πόρτα σας. Όπως δηλώνει η ίδια η ειδικός στο Business Insider: «Πρέπει συνειδητά να ξοδεύουμε λιγότερο χρόνο στα μειλ μας και να βρίσκουμε περισσότερο χρόνο για δουλειές που είναι πολύ σημαντικές για εμάς».
Οι περισσότεροι πιστεύουν πως το να ακούς μουσική σε βοηθάει να κάνεις κάποια πράγματα πιο γρήγορα, ενώ αυτό που πραγματικά αποδεικνύουν οι έρευνες είναι πως σας κάνει λιγότερο παραγωγικούς στις περισσότερες εργασίες. Για παράδειγμα, μια έρευνα του 2010 αποκάλυψε πως οι άνθρωποι αποδίδουν χειρότερα σε μια εργασία που απαιτεί μνήμη όταν ακούνε μουσική στο βάθος, σε σχέση με αυτούς που δουλεύουν στην απόλυτη ησυχία.
Όπως επισημαίνει ο νευρολόγος και μουσικός Ντάνιελ Λεβίτιν, είναι προτιμότερο να ακούτε μουσική για 10-15 λεπτά πριν ξεκινήσετε να δουλεύετε, ώστε να είστε πιο χαλαροί και σε καλή διάθεση.
Μια έρευνα αποκάλυψε πως το 80% των εργαζομένων τρώνε στο γραφείο τους. Κι όμως το να βγαίνετε έξω ακόμα και για 15-30 λεπτά κατά την διάρκεια του διαλείμματος για φαγητό μπορεί να είναι ευεργετικό. Όπως σημειώνει και ένας καθηγητής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια: «Γνωρίζουμε πως η δημιουργία και η καινοτομία συμβαίνει όταν οι άνθρωποι αλλάζουν περιβάλλον και ιδιαίτερα όταν αποφασίζουν και βγαίνουν έξω από αστικό τοπίο της πόλης και έρχονται σε επαφή με το πραγματικό φυσικό τους περιβάλλον».
Παράλληλα μια έρευνα του 2015 αποκάλυψε πως το να τρώτε μαζί με τους συναδέλφους σας μπορεί να ενδυναμώσει την απόδοση της ομάδας. Ειδικά οι πυροσβέστες που προετοιμάζουν και τρώνε όλοι μαζί τα γεύματα τους, δείχνουν μεγαλύτερη συναδελφική αλληλεγγύη.
Ο διευθυντής σας δεν πρέπει να είναι ο μόνος άνθρωπος στη δουλειά που να αξιολογεί την δουλειά σας. Σύμφωνα με την Σουζαν Μπέιτς, διευθύντρια των Τηλεπικοινωνιών Bates: «οι επιτυχημένοι ηγέτες συχνά έχουν μέντορες ή συναδέλφους που συνηθίζουν να ανταλλάζουν αξιολογήσεις». Η Μπέιτς σημειώνει οτι το να έχεις έναν μέντορα μπορεί να σε βοηθήσει να ανέλθεις γρηγορότερα στην ιεραρχία της εργασίας σου.
Προτείνει να επιλέξετε κάποιον που να δουλεύει σε διαφορετικό τμήμα από το δικό σας. Είνια ακόμα καλύτερα αν έχετε δουλέψει με αυτό το άτομο σε μια εργασία που χρειάστηκαν να συνδυαστούν τα τμήματα σας.
Μην ξεχνάτε να ζητάτε να σας αξιολογούν ακόμα και συνάδελφοι που είναι χαμηλότερα στην ιεραρχία από εσάς. Η Κίμ Σκοτ πρώην στέλεχος σε Google και Apple προτείνει να ζητάτε και έμμεσα τις αναφορές για εσάς, με ερωτήσεις του τύπου «Υπάρχει κάτι που θα μπορούσα να κάνω ή να μην κάνω που θα έκανε ευκολότερο να το δουλέψεις μαζί μου;».
Μετά ακολουθεί το δυσκολότερο κομμάτι που είναι να παραμείνετε σιωπηλοί για μερικά δευτερόλεπτα. Οι υπάλληλοι σας θα αναγκαστούν τότε να βρουν κάτι να πουν και να σας δώσουν μια πολύτιμη και εποικοδομητική αξιολόγησης, ώστε να κάνουν τα πράγματα λιγότερο περίεργα.
Ναι, κανείς δεν διαφωνεί οτι μπορεί να είναι πολύ τρομακτικό, αλλά ανταποδίδει. Η Τζένα Λύονς πρώην πρόεδρος και εκτελεστική διευθύντρια της J.Crew Group δήλωσε πως εντυπωσιάζεται από τους υπαλλήλους που δεν φοβούνται να μιλήσουν και μοιράζονται τις ιδέες τους.
«Το βρίσκω απίθανο να καταλάβω αν κάποιος ξεχωρίζει, αν δεν μπει ενεργά στη συζήτηση» εξομολογείται η Τζένα Λύονς και σημειώνει πως «οι γνώμες δεν είναι για να κάθονται στα γωνιακά γραφεία (σ.σ. προϊστάμενοι). Βρείτε την φωνή σας και φροντίστε να ισορροπήστε την κριτική σας με το συνεισφέρετε εξίσου και εποικοδομητική κριτική αλλά και έναν καλό λόγο για τους συναδέρφους σας. Βασικό όμως, είναι να μην φοβάστε να ρίξετε καμιά ιδέα. Όλοι έχουμε καλές και κακές ιδέες». Στο τέλος της ημέρας αναλογιστείτε τι καταφέρατε να πετύχετε.
Το 2014 μια έρευνα εργασίας, ερευνητών του Χάρβαρντ και άλλων πανεπιστημίων ανακάλυψαν πως 15 λεπτά γραψίματος μπορεί να σας κάνει πιο επιτυχημένους στη δουλειά σας. Σε μια έρευνα, οι εργοδότες μιας ινδικής εταιρείας ξόδευαν το τελευταίο τέταρτο κάθε μέρα στην εργασία τους, είτε με το να παρακολουθούν περισσότερη εκπαίδευση ή να καταγράφουν τι έμαθαν κάθε μέρα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το δεύτερο γκρουπ σημείωσε καλύτερα αποτελέσματα σε ποσοστό 23% στις τελικές εξετάσεις.
Μην περιμένετε μέχρι το επόμενο πρωινό για να αποφασίσετε πάνω σε τι θα χρειαστεί να δουλέψετε. Ειδικοί στο χώρο εργασίας σημείωσαν στο Business Insider πως είναι απαραίτητο να καταγράψετε όλες τις προτεραιότητες που έχετε για την επόμενη μέρα σε χαρτί.
Μπορεί να έχετε δυο-τρία πράγματα που βρίσκονται στο μυαλό σας, αλλά με το να τα γράφετε δημιουργείτε μια δέσμευση απέναντι τους και έχετε ένα βασικό άξονα για να δουλέψετε την επόμενη ημέρα, επισημαίνει η Λίν Τέιλορ, ειδική στα θέματα εργασίας.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να σταματήσετε να σκέφτεστε συνέχεια τις υποχρεώσεις στη δουλειά και να χαλαρώσετε από την πίεση. Μια έρευνα του 2015 αποκάλυψε πως το να καταγράφετε τις υποχρεώσεις που έχετε για την επόμενη μέρα και το σχέδιο σας για να τις αντιμετωπίσετε, έχει βοηθήσει πολλούς ανθρώπους το να σκέφτονται αυτές τις υποχρεώσεις όλη την υπόλοιπη ημέρα.