Οδηγήσαμε το Huyndai i30 N: Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

NEWSROOM
Hyundai i30 N

Αν κάποιος μεγάλος πιστεύει ακόμη στον Αϊ Βασίλη, τότε θα ήταν μια καλή ευκαιρία να ζητούσε να του φέρει το Ηyundai i30 N. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που αφήνει εκπληκτικές εντυπώσεις, μαγνητίζει το βλέμμα, έχει χαρακτηριστικό ήχο, διαθέτει τέσσερις χαρτογραφημένες επιλογές οδήγησης για όλες τις ανάγκες και προσφέρει εκπληκτικές επιδόσεις τόσο στην πίστα, όσο και έξω από αυτήν.

Εμφανισιακά δεν διαφέρει σε πολλά σημεία από την απλή έκδοση του i30. Στην πράξη όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθώς μπορεί να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, με ζηλευτές επιδόσεις. Βλέποντάς το διακρίνουμε τις ζάντες 19 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα P Zero, το χαμηλωμένο αμάξωμα, τους ξεχωριστούς θόλους και τις κόκκινες δαγκάνες των δισκόφρενων, που κάνουν εκπληκτική δουλειά τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες. Από την άλλη το εσωτερικό είναι εξαιρετικό, με σκληρά υλικά και άριστη συναρμογή, με καθίσματα που προσφέρουν άριστη πλευρική στήριξη αγκαλιάζοντας το σώμα του οδηγού, ενώ ο οδηγός κρατάει ένα σπορ τιμόνι με τη σωστή διάμετρο και πάχος στεφάνης. Στο κάτω μέρος του τιμονιού έχει αριστερά και δεξιά δύο κουμπιά, από όπου γίνεται η ρύθμιση των προγραμμάτων οδήγησης. Από το αριστερό ρυθμίζονται τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Eco, ενώ από το δεξί ρυθμίζεται η επιλογή Ν όπου ουσιαστικά αλλάζει ριζικά το αυτοκίνητο σε επιδόσεις, δύναμη, κράτημα και ήχο.

Τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού μετά από την έναρξη του κινητήρα μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα, καθώς ο οδηγός ανυπομονεί να κουμπώσει την πρώτη σχέση για να κινήσει το μοντέλο. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας δίλιτρος υπερτροφοδορούμενος κινητήρας που αποδίδει 275 ίππους και χαρίζει 378 Nm ροπής. Ελαστικός σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών χαρίζει άριστη οδηγική απόλαυση, ενώ στην πράξη ο κινητήρας λειτουργεί καλύτερα στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 6,1 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 250 χλμ/ώρα.

Το μόνο μειονέκτημα του κινητήρα αποτελεί η αυξημένη κατανάλωση, η οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλη στις τρεις πρώτες σχέσεις, αλλά και όταν ο οδηγός αποφασίσει να το οδηγήσει γρήγορα. Η κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης των 700 και πλέον χιλιομέτρων κυμάνθηκε στα 12,6 λίτρα/100χλμ. Όμως, αυτό μετράει λίγο όταν διαπιστώνεις από τα πρώτα μέτρα ότι έχεις να κάνεις με ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Άλλωστε όταν οδηγείς ένα τέτοιο μοντέλο γνωρίζεις καλά ότι έχεις να αντιμετωπίσεις αυτή την παράμετρο. Το μόνο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης από τα τέσσερα που διαθέτει είναι το Eco, όπου η κατανάλωση πέφτει αισθητά, χωρίς το αυτοκίνητο να χάνει σημαντικά από τις επιδόσεις του. Στο Sport και πάλι μετατρέπεται σε αγωνιστικό αυτοκίνητο, με ήχο αγωνιστικού, μ’ ένα μπάσο τελείωμα και σκασίματα σε κάθε ευκαιρία. Αντίθετα στο πρόγραμμα Ν το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, με απίστευτη δύναμη και σκασίματα που αναρωτιέσαι αν τελικά από τις εξατμίσεις βγαίνουν φωτιές.

Οι αναρτήσεις του i30N είναι σκληρές και χαρίζουν υψηλά επίπεδα ακαμψίας, καταγράφοντας σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αν κάποιος οδηγός θέλει μια πιο "πολιτισμένη" ποιότητα κύλισης, τότε σίγουρα θα πρέπει να στραφεί σε άλλο μοντέλο. Αυτό επίσης που σου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση είναι τα άριστα φρένα που σταματούν το όχημα εύκολα και ακούραστα.

Στο ταξίδι τα χιλιόμετρα φεύγουν εύκολα, η ταχύτητα ξεφεύγει εύκολα από τα φυσιολογικά και οι μεγάλες αποστάσεις εκμηδενίζονται. Αυτό πάντως που σου κάνει εντύπωση είναι η μεγάλη δύναμη και οι υψηλές επιδόσεις. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζει και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που καταφέρνει να περνά τους 275 ίππους με επιτυχία στο δρόμο. Οδηγώντας το, ο οδηγός δίνει τα εύσημα στους τεχνικούς της Hyundai, που έκαναν πολύ καλή δουλειά και έδειξαν την σοβαρότητα της δουλειάς τους, στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα ότι είναι αποφασισμένοι να δημιουργούν στο μέλλον ξεχωριστά αυτοκίνητα. Για να αποκτήσει κάποιος την πλούσια έκδοση αρκεί να δαπανήσει 28.750 ευρώ. Ποσό που μπορεί να θεωρηθεί δελεαστικό αν κρίνουμε ότι τα αντίστοιχα μοντέλα άλλων εταιρειών στοιχίζουν αρκετές χιλιάδες περισσότερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ