Η κίνηση ματ που εκτόξευσε τις πωλήσεις της Amazon
Όπως απέδειξαν και τα αποτελέσματα της Black Friday παγκοσμίως, το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί με τους πιονέρους της Amazon.com να προχωρούν σε ακόμη μια καινοτόμα αλλά με ρίσκο κίνηση. Με τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου να έχουν αυξηθεί κατά 17% την περίοδο των γιορτών, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της έρευνας παρακολούθησης δεδομένων Eμarketer, ο κολοσσός του Jeff Bezos αποφάσισε να καταργήσει το ελάχιστο ποσό αγοράς για δωρεάν αποστολές.
Μια κίνηση που εκτόξευσε τις πωλήσεις της Amazon, που μέσα στις γιορτές είχε πραγματοποιήσει σχεδόν τις μισές ηλεκτρονικές πωλήσεις στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Analytics DynamicAction, οι παραγγελίες με την δωρεάν υπηρεσία έχουν αυξηθεί κατά 13% μέχρι και τις 16 Νοεμβρίου, συμπεριλαμβανομένης και μιας ανόδου κατά 18% την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 5 Νοεμβρίου, όταν η Amazon ανακοίνωσε την προσφορά της. Η ανακοίνωση έλεγε χαρακτηριστικά πως οι αγοραστές που δεν είναι μέλη του Prime, δεν χρειάζεται να αγοράσουν προϊόντα αξίας τουλάχιστον 25 δολαρίων προκειμένου να εξασφαλίσουν δωρεάν μεταφορικά, τα οποία συνήθως έχουν διάρκεια από πέντε έως οκτώ εργάσιμες.
Η δωρεάν αποστολή μπορεί να δελεάσει τους πελάτες να αγοράσουν, αλλά μπορεί παράλληλα να κατακερματίσει και τα περιθώρια κέρδους των λιανοπωλητών, τα οποία είναι συνήθως πιεσμένα κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του έτους λόγω των εκπτώσεων και των προωθητικών ενεργειών που εντείνονται εκείνο το διάστημα. Οι παραγγελίες μέσω διαδικτύου που περιλάμβαναν ενέργειες προώθησης, από τα τέλη Οκτωβρίου αυξήθηκαν κατά 13% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, όπως διαπίστωσε το DynamicAction. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι το κόστος μεταφοράς ήταν αυξημένο φέτος λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών.