Μένουμε σπίτι: 6 δημιουργικές ιδέες για εμάς και τα παιδιά μας
Αυτή την περίοδο που μένουμε σπίτι με τα παιδιά λόγω κορωνοϊού, ίσως κάποιες στιγμές νιώθουμε πως οι ώρες περνούν αργά και βασανιστικά.
Τι να κάνουμε λοιπόν στο σπίτι τόσες ώρες και μάλιστα με μικρά παιδιά που έχουν μόνιμα στο στόμα ένα «θέλω»;
Πάμε να δούμε 6 ιδέες για να κάνουμε το «Μένουμε Σπίτι» με τα παιδιά περισσότερο διασκεδαστικό και δημιουργικό και μάλιστα χωρίς κόστος.
Τι πιο όμορφο απ’ το να διαβάσουμε στα παιδιά μας ή μαζί με τα παιδιά μας βιβλία και παραμύθια. Αν τα πιεστικά χρονοδιαγράμματα της καθημερινότητας μας κλέβουν τέτοιες στιγμές, ιδού η ευκαιρία στην εποχή της καραντίνας. Βρείτε πολλά online παιδικά βιβλία εδώ.
Η παραμονή μας στο σπίτι για τόσες μέρες έχει την τάση να μας κάνει νωθρούς και βαριεστημένους. Θα βοηθήσει πολύ και σωματικά και ψυχολογικά αν βρούμε λίγο χρόνο για να γυμνάσουμε το σώμα μας και μάλιστα παίζοντας. Προσποιούμαστε ότι είμαστε ζωάκια και γυμναζόμαστε με τα παιδιά μας κάνοντας την καμηλοπάρδαλη, τον γορίλα, τον ελέφαντα, το βατραχάκι, περπατήστε σαν την αρκούδα, το καβουράκι και πολλά ακόμα ζώα… Δείτε μερικά παραδείγματα εδώ.
Μπορούμε πολύ εύκολα μέσα από τον υπολογιστή ή το κινητό μας να μάθουμε ή να φρεσκάρουμε μία ξένη γλώσσα. Είναι εύκολο να κρατήσουμε το μυαλό και τις γνώσεις μας σε εγρήγορση κάνοντας εξάσκηση από το σπίτι σε λιγότερο από 30΄ καθημερινά και μάλιστα δωρεάν. Δείτε μια Online εφαρμογή εδώ.
Το θεατρικό παιχνίδι αποτελεί ένα μέσο ανάπτυξης και δημιουργικής έκφρασης της φαντασίας και του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών. Στο θεατρικό παιχνίδι μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά πολύ μικρής ηλικίας. Προτείνετέ τους να αναπαραστήσουν έναν αγαπημένο τους ήρωα και φτιάξτε ένα σκετς με όλη την οικογένεια.
Φτιάξτε ένα μικρό βίντεο αρχικά και δείτε το όλοι μαζί. Σίγουρα θα γελάσετε πολύ και θα το επαναλάβετε σύντομα. Αν έχετε μεγαλύτερα παιδιά μπορείτε να σκηνοθετήσετε μικρά διασκεδαστικά σκετς από ανέκδοτα. Θα βρείτε ανέκδοτα κατάλληλα για παιδιά εδώ.
Μήτηρ μαθήσεως η επανάληψη! Οι μαθητές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν τον ελεύθερο χρόνο που τους προσφέρεται και να τον αξιοποιήσουν κάνοντας επανάληψη στα σχολικά τους μαθήματα. Με την επανάληψη αφενός θα καλύψουν τα κενά που ενδεχομένως υπάρχουν και αφετέρου θα διατηρήσουν την επαφή τους με τα μαθήματά τους. Για την αποδοτικότερη επανάληψη οι μαθητές θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να το πάρουν απόφαση και να οργανώσουν τη μελέτη τους ετοιμάζοντας ένα χρονοδιάγραμμα, που θα το τηρούν όσο πιο πιστά μπορούν για να μην αποδιοργανωθούν. Θα πρέπει να εντοπίσουν τον κατάλληλο χώρο μελέτης τους, στη συνέχεια θα πρέπει να παραμείνουν συγκεντρωμένοι. Αν χρειαστεί να κλείσουν κινητά, ηλεκτρονικό υπολογιστή ή ακόμα και να φορέσουν ακουστικά ή ωτοασπίδες προκειμένου να το πετύχουν, δεδομένου ότι όλη η οικογένεια βρίσκεται στο σπίτι λόγω της πανδημίας- καραντίνας. Το διαδίκτυο είναι σύμμαχος του μαθητή καθώς μπορείτε να επισκεφθείτε εκπαιδευτικά sites με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό. Δείτε εδώ.
Τα κόμικς, που αναφέρονται και ως ένατη τέχνη, είναι μια συνδυασμένη λογοτεχνική και εικαστική τέχνη. Τα παιδιά ελευθερώνουν τη δημιουργικότητά τους δημιουργώντας δικές τους μοναδικές ιστορίες. Εκτός από το παραδοσιακό χαρτί, μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας κόμικς και σε διαδικτυακές πλατφόρμες όπως εδώ.