Οι 8 χρήσιμες συμβουλές πριν ανοίξετε μια επιχείρηση
Το να ξεκινήσετε την δική σας επιχείρηση δεν χρειάζεται απλά χρήματα και μια καλή ιδέα. Υπάρχουν δεκάδες μικρά, και μεγάλα, πράγματα που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας πριν αποφασίσετε να κάνετε το μεγάλο βήμα και φορέσετε το... κουστούμι του επιχειρηματία.
Όπως σημειώνουν άνθρωπο με μεγάλη εμπειρία στο επιχειρείν, μια καλή ιδέα, όσο καλή και να ειναι, σπάνια εξασφαλίζει την επιτυχία. Το πως θα γίνει η ιδέα πράξη, πως θα κάνετε τους άλλους να «δουν» την ιδέα σας και πάνω από όλα πως θα καταφέρετε να ανταπεξέλθετε στις καθημερινές υποχρεώσεις και απαιτήσεις.
Έχετε βρει καλό λογιστή; Ποια είναι η κλίση σας; Με ποιους θα συνεργαστείτε;
Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για μάθετε πως θα δημιουργήσετε την δική σας επιχείρηση από το να αναζητήσετε συμβουλές για το πως θα ξεκινήσετε από ήδη επιτυχημένους επιχειρηματίες που έχουν βρεθεί στη θέση σας.
Το Business Insider, ξεχωρίζει τα 8 κρίσιμα βήματα που πρέπει κάνετε πριν ξεκινήσετε την δική σας επιχείρηση.
Ξεκαθαρίστε πως θα χρηματοδοτήσετε την εταιρεία
Για να ξεκινήσετε μια επιχείρηση θα χρειαστείτε χρήματα για άδειες, εξοπλισμό, λογισμικό, γραφειοκρατικά και λειτουργικά έξοδα και πολλά ακόμα. «Μπορεί να υπολογίζετε να χρηματοδοτήσετε το εγχείρημα σας από εξωτερικούς επενδυτές», σημειώνει ο επιχειρηματίας Τζέισον ΝτεΜερς. Πιθανές πηγές χρηματοδότησης μπορεί να είναι οι φίλοι και η οικογένεια, όπως και αγγελικά πλασμένοι επενδυτές ή επιθετικοί καπιταλιστές αλλά και να συγκεντρώσετε χρήματα μέσω Kickstarter.
Δώστε ώθηση στην επιχείρηση με τα δικά σας χρήματα και μην δώσετε μέρος της ιδιοκτησίας τόσο εύκολα. «Η αυτοχρηματοδότηση της επιχείρησής σας για όσο το δυνατόν περισσότερο καιρό, δίνει το χρόνο να εξελιχθεί το προϊόν ή υπηρεσία σας στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού», τονίζει ο επιχειρηματίας Μπρέντον Χέιντεν. Μόνο έτσι θα μπορείτε να αποδείξετε στους επενδυτές πως μια νέα εισροή κεφαλαίου θα πάει κατευθείαν στους στόχους που θα έχετε θέσει για να βρείτε χρηματοδότηση.
Να έχετε μια καλή ομάδα
Η σημασία του να χτίσετε μια καλή ομάδα αποτελούμενη με ανθρώπους πιο έξυπνους από εσάς θα σας βοηθήσει να αναβαθμίσετε και να μεταμορφώσετε την επιχείρηση σας, σημειώνει ο Ιλιρ Σέλα, Διευθ. Συμβ. της Slice.
Ο Μπεν Άντερσον, ιδρυτής της Amino, δήλωσε επίσης πως το να συγκεντρώνεις πληροφορίες από ένα ευρύ και διαφορετικό πλήθος κόσμου, οδηγεί σε υψηλότερης ποιότητας αποφάσεις και μια πολύ πιο δυναμική οργάνωση. «Χρειάζεσαι ποικιλία στις πληροφορίες που έρχονται από ανθρώπους που έχουν διαφορετικά παρελθόν και προοπτικές. Μπορούν να σε βοηθήσουν σε διάφορα θέματα, δίνοντας μια διαφορετική οπτική»
Βρείτε την εξειδίκευσή σας
Πριν η Μαλικα Τ. Χόλογουει ξεκινήσει την δική της υπηρεσία επικοινωνιών, είχε φτιάξει πολλαπλά «δίκτυα» μέσα από δημοσιεύσεις με ψευδώνυμο, αρχισυνταξία, βοηθούσε συμβουλευτικά συναδέλφους της και παρουσίαζε τον εαυτό της σε διάφορους επιχειρηματικούς ομίλους.
Διαπίστωσε πως όλη της η δουλειά έδειχνε πως ήταν μια ικανή επικοινωνιολόγος. Θα μπορούσε να αναλωθεί στο γράψιμο και την παροχή συμβουλών. «Ότι έκανα τότε, και ότι κάνω τώρα στην επιχείρηση μου, περιστρέφεται γύρω από την επικοινωνία», είχε γράψει η Χόλογουει το 2018.
Η επιχείρηση της περιστρέφεται γύρω από την εξεύρεση τρόπων να διδάξει στους άλλους αυτό στο οποίο είναι καλή. Διδάσκει άλλους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων πως να παρουσιάζουν τις εμπειρίες τους σε ειδικά σεμινάρια και πως να γίνονται πρεσβευτές μιας μάρκας.
Μην συμβιβάζεστε με έναν οποιοδήποτε λογιστή
Η Νικολ Ρολεντερ, ιδιοκτήτρια μικρής επιχείρησης, δήλωσε πως όταν ετοιμαζόταν να ιδρύσει την εταιρεία της, προσέλαβε έναν οικονομικό ηλεκτρονικό βοηθό. Το πρόγραμμα κατέληξε να κάνει χάλια τις δηλώσεις της και να την αναγκάσει να πληρώσει περισσότερα.
Αργότερα αναζήτησε και βρήκε έναν λογιστή που γνώριζε τις φορολογικές λεπτομέρειες και κανονισμούς της Πολιτείας και τελικά την βοήθησε να πάρει πίσω τα παραπάνω χρήματα που είχε αναγκαστεί να πληρώσει. Η Ρολέντερ σημειώνει οτι: «μπορεί το λογιστικό γραφείο να μην είναι από την γειτονιά σας, αλλά θα πρέπει να γνωρίζει τους ειδικούς κανόνες που εφαρμόζονται στη πόλη σας».
Βρείτε ποια θα είναι η στρατηγική προώθησης
Ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης δεν σταματάει ποτέ να την προωθεί, υπογραμμίζει η Ρολεντερ που προτείνει να ξοδεύετε μερικές ώρες την εβδομάδα να διαφημίζετε την εταιρεία σας μέσα από το LinkedIn και από email. Η ίδια υπογραμμίζει πως μια φορά σταμάτησε να προωθεί με τον ίδιο ζήλο την επιχείρησή της και κατέληξε να χάσει αρκετούς πελάτες χάνοντας πολλές ώρες ημερησίως μετά για να καταφέρει να βρει καινούριους.
Τονίζει την ανάγκη για σωστό μάρκετινγκ, επειδή το χτίσιμο μιας σχέσης μπορεί να πάρει βδομάδες, ακόμα και μήνες πριν αρχίσει να αποδίδει καρπούς. «Ένας προπονητής κάποτε σοφά είχε πει, πως θα πρέπει να είμαι πάντα αισιόδοξη γιατί οι σχέσεις μπορούν να πάρουν μήνες μέχρι να γίνουν πελάτες που πληρώνουν».
Να είστε ευέλικτοι
Τέσσερα χρόνια αφού ο Τζάστιν ΜακΛιοντ είχε δημιουργήσει την εφαρμογή για ραντεβού Hinge, πήρε την απόφαση να την αλλάξει εκ θεμελίων, ώστε να απευθυνθεί σε χρήστες που ενδιαφερόντουσαν για σοβαρές σχέσεις.
Αυτή η ευελιξία ήταν το «κλειδί» που έκανε την διαφορά και τον κράτησε στην αγορά. Όπως σημειώνει στο Business Insider και ο ίδιος: «Το να κάνεις τα ίδια με τον ίδιο τρόπο που γίνονταν όταν η εταιρεία μεγάλωνε, ενώ η αγορά συνεχίζει να αλλάζει, είναι συνταγή για καταστροφή».
Μην τα παρατάτε
Ο Γκάρετ και η Μέλανι Μαρέρο συνιδρυτές της Maui Brewing Company και κάτοχοι του βραβείου Small Business Association’s People of the Year 2017, αποδίδουν την επιτυχία τους στην «απροθυμία να τα παρατήσουν».
Μαζί αντιμετώπισαν πολλά εμπόδια στο πρώτο διάστημα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου και μιας μήνυσης από τους ιδιοκτήτες του χώρου που είχαν αγοράσει, που τους στοίχισε περισσότερο ψυχολογικά.
Γνωρίζοντας οτι είχαν επενδύσει τα δικά τους χρήματα στην επιχείρηση δεν είχαν καμία άλλη επιλογή, παρά να συνεχίσουν να προχωρούν μπροστά. Όπως σημειώνει ο Γκάρετ Μαρέρο στο Business Insider: «Επρόκειτο να είναι μάχη και εμείς παλέψαμε σκληρά για να καταφέρουμε να είμαστε πετυχημένοι».
Απλά δοκιμάστε το
Δεν μπορείς να προγραμματίσεις για όλες τις δυσκολίες που η επιχείρησή σου μπορεί να αντιμετωπίσει σε δυο χρόνια. Αντί να ξοδεύεις ένα χρόνο σε επιχειρησιακά μοντέλα ή στην ανάπτυξη μιας ιδέας, η ιδρύτρια του Aurate, Bouchra Ezzahraoui λέει απλά να το δοκιμάσετε.
«Απλά ξεκινήστε» υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Δοκιμάστε το. Να έχετε ομάδες ελέγχου. Ξεκινήστε με τους ανθρώπους που βρίσκονται στο περίγυρό σας».