Το ρωσικό αυτοκίνητο του... Πάπα
Το ρωσικό τζιπ μάρκας UAZ επέλεξε προσωπικά ο σκηνοθέτης Πάολο Σορεντίνο ως το αυτοκίνητο του Πάπα (Popemobile) για τη νέα ιταλική τηλεοπτική σειρά The New Pope, όπως δήλωσαν στον ανταποκριτή του TASS στη Ρώμη μέλη του τηλεοπτικού συνεργείου της νέας σειράς.
«Δεν ξέρουμε γιατί επελέγη για το Popemobile ένα ρωσικό αυτοκίνητο. Το επέλεξε προσωπικά ο Σορεντίνο, αλλά δεν μας ανέφερε τους λόγους της απόφασής του. Προφανώς θα του άρεσε το μοντέλο» δήλωσε ένα από τα μέλη του τηλεοπτικού συνεργείου, διευκρινίζοντας ότι αρχικά πήραν το αυτοκίνητο όπως ήταν και εν συνεχεία έκαναν τις σχετικές τροποποιήσεις, προσθέτοντας την γυάλινη οροφή.
Η αυτοκινητοβιομηχανία UAZ που βρίσκεται στην πόλη Ουλιάνοφ και ανήκει στον όμιλο Sollers άρχισε τις εξαγωγές στην Ιταλία, μετά τους ελέγχους που πραγματοποίησαν το περασμένο φθινόπωρο επιθεωρητές του ιταλικού υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Ωστόσο το ρωσικό τζιπ δεν κάνει για πρώτη φορά του ντεμπούτο του στην ιταλική αγορά.
Το 2010 ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι , πρωθυπουργός τότε της Ιταλίας, ήταν ο πρώτος που απόκτησε το πρώτο τζιπ της UAZ και συγκεκριμένα το μοντέλο Patriot που είχε κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Sollers στο Βλαδιβοστόκ. Η αγορά που έκανε ο Μπερλουσκόνι ήταν το αποτέλεσμα ενός στοιχήματος που είχε βάλει τότε ο Ιταλός πρωθυπουργός με τη ρωσική ηγεσία. Συγκεκριμένα ο Μπερλουσκόνι είχε πει ότι θ’αγοράσει το ρωσικό αυτοκίνητο, μόνο στην περίπτωση που η παραγωγή του θα ξεκινούσε στην ημερομηνία που είχε ορισθεί, αμφιβάλλοντας ενδεχομένως για το αν θα άρχιζε εμπρόθεσμα με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις.
Ο Μπερλουσκόνι φαίνεται πως έχασε το στοίχημα, αλλά τήρησε την υπόσχεση του, αγοράζοντας το ρωσικό τζιπ. Αργότερα δώρισε το αυτοκίνητο στον υπουργό Άμυνας της κυβέρνησής του που είχε «ρωσικό» όνομα, Ινάτσιο Λα Ρούσα (Ιγνάτιος ο Ρώσος). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Λα Ρούσα κατάγεται από τη Σικελία, όπου τα αυτοκίνητα UAZ μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν τουρίστες στο ηφαίστειο της Έτνα.
Οι πρώτες πωλήσεις των ρωσικών αυτοκινήτων UAZ-469 και UAZ-450 στην Ιταλία άρχισαν από τη δεκαετία του 1960.