Γιατί έχουν εκτοξευτεί οι κλοπές αυτοκινήτων, Hyundai και Kia
Δεκαπλασιάστηκαν τα τελευταία τρία χρόνια οι κλοπές κάποιων μοντέλων, Hyundai και Kia, εξ αιτίας αναρτήσεων στα κοινωνικά δίκτυα που δείχνουν χρήστες να κλέβουν τα εν λόγω αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με στοιχεία από αμερικανικές ασφαλιστικές εταιρείες, οι αιτήσεις αποζημίωσης για κάποια μοντέλα Hyundai και Kia αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1.000% από το πρώτο εξάμηνο του 2020 έως και το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Συγκεκριμένα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, αναφέρθηκε ότι εκλάπησαν σχεδόν ένα από τα 1.000 ασφαλισμένα οχήματα Hyundai και Kia. Το ποσοστό αυτό είναι αντίστοιχο των αυτοκινήτων άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ωστόσο έως το πρώτο εξάμηνο του 2023, το αντίστοιχο νούμερο είχε αυξηθεί στα 11,2 αυτοκίνητα ανά 1.000, χωρίς όμως να παρατηρείται αύξηση κλοπών σε άλλες μάρκες.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2023, οι κλοπές αυτοκινήτων, Hyundai και η Kia, ήταν επταπλάσιες από τις κλοπές άλλων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με το CNN, κάποια παλαιότερα μοντέλα, Hyundai και Kia που έχουν κατασκευαστεί από το 2015 έως το 2019 είναι πιο ευάλωτα σε κλοπές. Οι φθηνότερες εκδοχές μοντέλων όπως τα Hyundai Santa Fe και Tucson, καθώς και τα Kia Forte και Sportage που παίρνουν μπροστά με κλειδί στη μηχανή – σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα που έχουν το κουμπί start – έχουν σχεδόν διπλάσιες κλοπές σε σχέση με οχήματα που έχουν την ίδια παλαιότητα.
Σε πολλά από αυτά τα οχήματα λείπουν μεγάλα κομμάτια της τεχνολογίας πρόληψης κλοπών, όπως τα ηλεκτρονικά immobilizer, που υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών.
Πέραν των κλοπών, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 τριπλασιάστηκαν και οι βανδαλισμοί σε οχήματα Hyundai και Kia σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα, με τους ειδικούς να θεωρούν ότι πολλοί βανδαλισμοί ήταν απόπειρα κλοπής.
Σύμφωνα με ειδικούς, οι εκτόξευση των κρουσμάτων κλοπών σε Hyundai και Kia οφείλεται στο ότι ο κόσμος έχει μάθει τα αδύναμα σημεία των εν λόγω αυτοκινήτων και τις τεχνικές για να εκμεταλλευτεί αυτά τα αδύνατα σημεία.
Αυτό συνέβη με την βοήθεια των κοινωνικών δικτύων, πολύ συχνά με το Tik Tok, όπου χρήστες ανέβαζαν βίντεο με τον τρόπο παραβίασης της κλειδαριάς ενός οχήματος και στη συνέχεια πώς να το βάλει ο κλέφτης μπροστά και να το πάρει.
Το θέμα πήρε τόσο μεγάλες διαστάσεις που κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων σε ορισμένες αγορές απλώς αρνήθηκαν να καλύψουν αυτά τα παλαιότερα μοντέλα Hyundai και Kia, κάτι που δεν κάνουν συχνά οι ασφαλιστές.
Στις αρχές της χρονιάς, η Hyundai και η Kia συμφώνησαν να πληρώσουν διακανονισμό 200 εκατομμυρίων δολαρίων σε περίπου 9 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, μετά από ομαδικές αγωγές ιδιοκτητών που ισχυρίζονταν ότι η εταιρεία δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα σε τεχνικό επίπεδο για να αποφεύγονται οι κλοπές.