Netflix: Θέλει να στραφεί στα βιντεοπαιχνίδια για να δημιουργήσει νέα πηγή εσόδων
Στο παρελθόν το Netflix είχε ανακοινώσει ότι καταρτίζει σχέδια προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στην αγορά των βιντεοπαιχνιδιών τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο όπως αναφέρει με δημοσίευμά της στην ιστοσελίδα της η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, πλέον η εταιρεία υπηρεσιών συνεχούς ροής βίντεο κατά παραγγελία, διερευνά πώς θα αποκτήσει έσοδα από την προαναφερθείσα αγορά, μια διερεύνηση που ενδεχομένως να σηματοδοτεί μια αλλαγή στη στρατηγική της.
Στελέχη της εταιρείας είχαν συζητήσεις τους τελευταίους μήνες σχετικά με το πώς θα δημιουργήσει έσοδα από τα παιχνίδια της, σύμφωνα με άτομα με γνώση επί του θέματος τα οποία επικαλείται η εφημερίδα.
Επί του παρόντος, τα παιχνίδια που προσφέρει το Netflix στην πλατφόρμα του είναι δωρεάν για όλους τους συνδρομητές, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που εφαρμόζει ούτως ώστε να κρατάει τους χρήστες στην υπηρεσία streaming όταν οι αγαπημένες τους σειρές βρίσκονται μεταξύ δύο σεζόν, καθώς και για να προσελκύσει νέους συνδρομητές.
Ορισμένες από τις ιδέες που έχουν συζητηθεί, είναι να πραγματοποιούνται αγορές εντός της εφαρμογής, να υπάρχει χρέωση για τα πιο εξελιγμένα παιχνίδια που αναπτύσσει το Netflix ή να παρέχεται πρόσβαση στους συνδρομητές στους οποίους προβάλλονται διαφημίσεις σε παιχνίδια με διαφημίσεις σε αυτά, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Τέτοιες κινήσεις θα σηματοδοτούσαν μια στροφή για το Netflix, το οποίο έχει αντισταθεί στην προβολή διαφημίσεων ή στις αγορές εντός εφαρμογής στα παιχνίδια του.
«Θέλουμε να παρέχουμε μια διαφοροποιημένη εμπειρία στα παιχνίδια και μέρος αυτού είναι να δώσουμε στους προγραμματιστές των παιχνιδιών τη δυνατότητα να σκεφτούν τη δημιουργία παιχνιδιών καθαρά σκεπτόμενοι την απόλαυση των παικτών και να μην χρειάζεται να ανησυχούν για θέματα που αφορούν την κερδοφορία, είτε πρόκειται για διαφημίσεις είτε για πληρωμές εντός του παιχνιδιού», είχε δηλώσει τον περασμένο Απρίλιο σε επενδυτές ο εκ των διευθυνόντων συμβούλων του Netflix Γκρεγκ Πίτερς.
Το Netflix είναι μια εταιρεία που ενθαρρύνει την ανοιχτή συζήτηση «εντός των τοιχών» σχετικά με τη στρατηγική του και αποτελεί βασικό πυλώνα της εταιρικής του φιλοσοφίας. Οι τελευταίες συζητήσεις δεν σημαίνει ότι η εταιρεία θα αποφασίσει τελικά να αποκομίσει έσοδα από τα παιχνίδια.
Από την άλλη, συνιστούν μια σαφή ένδειξη του τρόπου με τον οποίο η εταιρεία αναθεωρεί διαρκώς την ισορροπία μεταξύ της εμπειρίας των πελατών και της ανάγκης να δημιουργεί έσοδα. Το Netflix στο παρελθόν αντιστάθηκε σε αποφάσεις όπως να απαγορεύσει τον διαμοιρασμό των κωδικών πρόσβασης ή να προβάλλονται διαφημίσεις στην πλατφόρμα του, επειδή προβληματιζόταν για την εμπειρία των συνδρομητών, πριν εντέλει πραγματοποιήσει στροφή 180 μοιρών και στα δύο ζητήματα τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο αριθμός των χρηστών που κατεβάζουν παιχνίδια του Netflix αυξάνεται διαρκώς, ωστόσο παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τον Οκτώβριο, μόλις λιγότερο από το 1% των συνδρομητών του Netflix ανά τον κόσμο έπαιζαν καθημερινά τα παιχνίδια του, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Apptopia.
Το Netflix έχει καταστήσει σαφές ότι η στρατηγική του για τα παιχνίδια, η οποία ξεκίνησε το 2021 και μέχρι στιγμής αποτελείται από παιχνίδια για κινητά που οι συνδρομητές μπορούν να κατεβάζουν δωρεάν, είναι ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα.
Τα τελευταία χρόνια έχει αγοράσει κάποια μικρά στούντιο παιχνιδιών και έχει αρχίσει να κατασκευάζει βιντεοπαιχνίδια που βασίζονται στις δικές του σειρές και ταινίες. Το πιο δημοφιλές πρωτότυπο παιχνίδι του, το «Too Hot to Handle: Love is a Game», ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2022. Το παιχνίδι, το οποίο βασίζεται στο ριάλιτι «Too Hot to Handle» του Netflix, έχει κατέβει επτά εκατομμύρια φορές, σύμφωνα με τη Sensor Tower.
Η εταιρεία παραχωρεί επίσης άδειες για δημοφιλή παιχνίδια όπως το «Grand Theft Auto: San Andreas», για το οποίο αναλογούσε το 11% των συνολικών λήψεων παιχνιδιών του Netflix το 2023, σύμφωνα με τη Sensor Tower.
Πέρυσι συνολικά, τα παιχνίδια του Netflix κατέβηκαν 81,2 εκατ. φορές σε όλο τον κόσμο, σχεδόν τριπλάσια αύξηση από τα 28,7 εκατ. downloads που είχε το 2022, σύμφωνα με τη Sensor Tower. Τα νούμερα αυτά είναι ελάχιστα, σε σχέση με τα νούμερα εταιρειών όπως η Roblox και η Activision, η κατασκευάστρια του «Candy Crush Saga».
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι το Netflix έχει δαπανήσει περίπου 1 δισ. δολάρια για την αγορά στούντιο που κατασκευάζουν παιχνιδιών και την ανάπτυξη των εν λόγω δραστηριοτήτων. Η εταιρεία δαπανά περί των 17 δισ. δολαρίων ετησίως για τις εκπομπές και τις ταινίες της.
Ο προϋπολογισμός του Netflix για τα παιχνίδια αναμένεται να αυξηθεί, καθώς πιέζει για την παραγωγή ποιοτικών παιχνιδιών για κονσόλες. Η εταιρεία έχει προκηρύξει θέσεις εργασίας για δεκάδες στελέχη στο τμήμα παιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένου ενός σκηνοθέτη για να επιβλέψει το πρώτο της παιχνίδι μεγάλου προϋπολογισμού. Τέτοια παιχνίδια μπορεί να κοστίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστούν και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Netflix συζητάει την πιθανή χρέωση για τέτοιου είδους παιχνίδια
Ορισμένα στελέχη του Netflix όπως και κάποιοι επενδυτές έχουν αμφισβητήσει τη στρατηγική αυτή. Σε μια συνάντηση της ηγεσίας του Netflix το 2022, ένας αναλυτής της Capital Group, η οποία κατέχει μεγάλο μερίδιο μετοχών της εταιρείας, αμφισβήτησε τη στροφή προς τα παιχνίδια και εξέφρασε ανησυχίες ότι αφαιρεί πόρους, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.