Η Toyota κλείνει εργοστάσια της Daihatsu εν μέσω σκανδάλου για την ασφάλεια
Η Daihatsu, η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει στην Toyota, σταμάτησε την εγχώρια παραγωγή της, αφού η διοίκηση παραδέχτηκε ότι παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων ασφαλείας των οχημάτων της εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια.
Η εταιρεία, γνωστή για τα μικρά επιβατικά της αυτοκίνητα, σταμάτησε από χθες την παραγωγή και στα τέσσερα εργοστάσια στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένων και των κεντρικών της γραφείων στην Οσάκα.
Τα εργοστάσια θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον έως το τέλος του Ιανουαρίου, γεγονός φυσικά που επηρεάζει σχεδόν 9.000 ανθρώπους που εργάζονται σε αυτά.
Η απόφαση ελήφθη, καθώς η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα τεράστιο σκάνδαλο ασφαλείας, το οποίο όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Toyota «έχει ταράξει συθέμελα την επιχείρηση».
Την περασμένη εβδομάδα, η Daihatsu ανακοίνωσε ότι μία ανεξάρτητη επιτροπή βρήκε στοιχεία που δείχνουν αλλοίωση των ελέγχων ασφαλείας σε 64 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων που πωλούνται με το σήμα της Toyota.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η Daihatsu να ανακοινώσει την προσωρινή αναβολή όλων των παραδόσεων αυτοκινήτων στο εσωτερικό και το εξωτερικό ώστε να γίνουν διαβουλεύσεις με τις αρμόδιες αρχές και να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα.
Το σκάνδαλο αποτελεί ένα ακόμα χτύπημα για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία παραδέχτηκε τον περασμένο Απρίλιο ότι παραβίασε τα στάνταρντ ασφαλείας των crash test σε περισσότερα από 88.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα εκ των οποίων πωλούνται με το σήμα της Toyota σε χώρες όπως η Μαλαισία και η Ταϊλάνδη.
Η ανακοίνωση τότε ανέφερε ότι η «εσωτερική επένδυση της πόρτας του μπροστινού καθίσματος τροποποιήθηκε ακατάλληλα» για ορισμένους ελέγχους, ενώ η Daihatsu δεν συμμορφώθηκε με τις κανονιστικές απαιτήσεις για ορισμένες δοκιμές πλευρικής σύγκρουσης.
Τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε και άλλες αβλεψίες, αποκαλύπτοντας ότι είχε καταθέσει λάθος στοιχεία για τεστ συγκρούσεων σε δύο υβριδικά της οχήματα. Όπως είπε, εκείνη τη στιγμή σταμάτησε να αποστέλλει και να πουλάει τα συγκεκριμένα μοντέλα.
Όμως, οι τελευταίες αποκαλύψεις φαίνεται να δίνουν τη χαριστική βολή στη φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα από τις ερευνητικές αρχές, βρέθηκαν 174 υποθέσεις όπου η Daihatsu παραποίησε στοιχεία, κάνοντας ψευδείς δηλώσεις ή αλλάζοντας τα στοιχεία σε οχήματα ώστε να περνούν τις δοκιμές πιστοποίησης ασφάλειας.
Σε ανακοίνωσή της, ο Ιαπωνικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπόσχεται μεγάλες ανακατατάξεις στη θυγατρική της, τονίζοντας σε ανακοίνωση ότι «απαιτούνται σημαντικές μεταρρυθμίσεις ώστε να αναβιώσει η Daihatsu».