Η Barbie κατακτά και τους αιθέρες - Ο «χορός» των 500 εκατ. δολαρίων των αεροπορικών εταιρειών

NEWSROOM
Η Barbie κατακτά και τους αιθέρες - Ο «χορός» των 500 εκατ. δολαρίων των αεροπορικών εταιρειών
Η Μάργκοτ Ρόμπι και ο Ράιαν Γκόσλινγκ στην Barbie

Η «Barbie», η ταινία με την Μάργκοτ Ρόμπι, κυριάρχησε στο παγκόσμιο Box office το φετινό καλοκαίρι. Τώρα κυριαρχεί και στους αιθέρες καθώς προβάλλεται στις πτήσεις αεροπορικών εταιρειών όπως η American, η United, η Delta, η Southwest και άλλων.

Το τάιμινγκ της κυκλοφορίας της ταινίας ήταν ιδανικό καθώς οι εταιρείες έσπευσαν και την έβαλαν στο πρόγραμμα του Δεκεμβρίου. Κλασικές ταινίες διακοπών όπως το «Elf», αγαπημένες ταινίες δράσης όπως το «John Wick» και σειρές όπως το επιτυχημένο «Succession» δεν βοηθάνε μόνο στο να περάσουν πιο ευχάριστα οι πτήσεις. Οι αεροπορικές εταιρείες τις βλέπουν ως ένα εργαλείο για να κάνουν τον κόσμο να τους αγαπήσει περισσότερο.

Οι εποχές που οι αεροπορικές εταιρείες είχαν απλά μια ταινία να παίζει σε μικροσκοπικές οθόνες ανήκουν στο παρελθόν. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, οι εταιρείες έχουν ομάδα που επιμελούνται με προσοχή τις επιλογές θέασης για τους επιβάτες. Οι αεροπορικές ξοδεύουν περίπου μισό δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως για ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές, ζωντανή τηλεόραση, podcast και μουσική, σύμφωνα με την Anuvu, η οποία συνεργάζεται με τη United, τη Southwest και άλλες εταιρείες να επιλέξουν το σωστό περιεχόμενο.

Ο κόσμος δεν θα κάνει κράτηση για μια πτήση επειδή προβάλλεται η «Barbie» αλλά θα αγοράσει εισιτήρια αν πιστεύει ότι το συνολικό πακέτο που του προσφέρει μια εταιρεία αξίζει τα χρήματα, δήλωσε ο Μαρκ Μουρέν, διευθύνων σύμβουλος προϊόντος, της United. Σε αυτό το πακέτο περιλαμβάνεται και το θέαμα που θα τον κάνει να περάσει καλύτερα κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Σε αυτό παίζει σημαντικό ρόλο το γεγονός ότι οι αεροπορικές έχουν αρχίσει να τοποθετούν ατομικές οθόνες στο πίσω μέρος όλων των καθισμάτων.

Η United έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία να το κάνει αυτό σε όλα τα αεροπλάνα της και έχει ήδη τοποθετήσει ατομικές οθόνες περίπου στον μισό της στόλο. Ο CEO της United Σκοτ Κίρμπι δήλωσε ότι οι οθόνες θα κάνουν τους επιβάτες «να επιλέγουν περισσότερο και συχνότερα τη United».

Η Delta διαθέτει ήδη οθόνες στο πίσω μέρος των καθισμάτων στα περισσότερα αεροπλάνα της. Η JetBlue Airways προχώρησε σε αυτή την κίνηση το 2000 όταν ξεκίνησε να λειτουργεί. Η Southwest δεν διαθέτει οθόνες και η Amarican τις διαθέτει μόνο σε πτώσεις μεγάλων αποστάσεων. Αμφότερες όμως δίνουν την επιλογή στους επιβάτες να παρακολουθούν δωρεάν περιεχόμενο σε δικές τους συσκευές.

Η Delta λεέι ότι το 80% των επιβατών της αλληλεπιδρούν με τις οθόνες, ένα ποσοστό μεγαλύτερο σε σχέση με την εφαρμογή της στις κινητές συσκευές. Οι περισσότεροι επιλέγουν ταινίες, και ακολουθούν τα τηλεοπτικά προγράμματα.

Επιβάτες σε αεροπλάνο

Ο Εκρέμ Ντιμπιλόγλου, διευθύνων σύμβουλος της Delta για την ψυχαγωγία και τη συνδεσιμότητα εν πτήσει, επιβλέπει μια ομάδα πέντε υπαλλήλων. Η δουλειά τους είναι να δημιουργού κάθε μήνα το καλύτερο μίγμα επιλογών για όσο το δυνατών περισσότερους επιβάτες. Η αεροπορική εταιρεία διαθέτει περίπου 1.000 επιλογές, συμπεριλαμβανομένων 300 ταινιών. Κάθε 30 ημέρες αλλάζει τη «βιβλιοθήκη» της από 20% έως 25% για να μην βαριούνται οι τακτικοί επιβάτες.

Οι υπάλληλοι του Delta Studio παρακολουθούν νέες κυκλοφορίες ένα χρόνο πριν και βρίσκονται σε κινηματογραφικά φεστιβάλ όπως το «Sundance». Η συγκεκριμένη ομάδα είχε βάλει στο μάτι την ταινία «Barbie», ένα χρόνο νωρίτερα.

Τα μεγάλα blockbasters όπως η «Barbie» δεν είναι καθόλου «καμένες» λόγω της μεγάλης τους επιτυχίας στον κινηματογράφο. Οι άνθρωποι που δεν τις έχουν δει θα χαρούν με την επιλογή που τους δίνεται, ενώ και όσοι την έχουν παρακολουθήσει συγκεντρώνουν αρκετές πιθανότητες να τη δουν ξανά.

Παράλληλα πολλοί επιβάτες επιλέγουν ρομαντικές ταινίες που απαιτούν λιγότερη προσοχή στην πλοκή. Σε ό,τι έχει να κάνει με της τηλεοπτικές εκπομπές, παρατηρείται ότι όσες είναι δημοφιλής στο έδαφος είναι και στον αέρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί οι αεροπορικές να θέλουν να προβάλουν μια σειρά ή μια ταινία, αλλά αυτό να μην είναι εφικτό. Για παράδειγμα το Nefflix δεν δίνει έγκριση για προβολή του περιεχομένου του στον αέρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ