Οι ΗΠΑ θέλουν να περιορίσουν το ρόλο της Κίνας στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων

Φωτογραφία: Shutterstock

Νέους κανονισμούς που στοχεύουν να κρατήσουν εκτός της αμερικανικής αγοράς τα Κινεζικά εξαρτήματα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανακοίνωσαν οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι περιορισμοί εντάσσονται στο πακέτο μέτρων που λαμβάνει η αμερικανική κυβέρνηση για να δώσει ώθηση στην εγχώρια παραγωγή.

Τα νέα μέτρα στοχεύουν στο να ενισχυθεί η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων στην Αμερική, ωστόσο οι επικριτές τους υποστηρίζουν ότι τελικά το αποτέλεσμα θα είναι να καθυστερήσει η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτή τη στιγμή, οι Κινεζικές εταιρείες παράγουν τη σημαντική πλειονότητα των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και τα υλικά που χρειάζονται για την κατασκευή τους.

Ωστόσο, οι Αμερικανοί πολιτικοί υποστηρίζουν ότι πρέπει να σταματήσει η υπερβολική εξάρτηση από τους Κινέζους κατασκευαστές, καθώς αυτό δημιουργεί κινδύνους για την οικονομία και την ασφάλεια.

Αυτό είναι η αιτία που και οι σχεδιαζόμενες συνεργασίες μεταξύ μεγάλων εταιρειών, όπως για παράδειγμα της Ford με την Κινεζική, CATL, που φτιάχνει μπαταρίες, βρίσκονται στο επίκεντρο συζητήσεων, αλλά και έντονης κριτικής.

Πέρυσι, το Κογκρέσο πέρασε το κλιματικό νομοσχέδιο που προβλέπει δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές ώστε να δοθεί ώθηση στη βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.

Ο νόμος περιλαμβάνει μία φορολογική πρωτοβουλία που φτάνει τα 7.500 δολάρια ανά όχημα για αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί στην Αμερική.

Ο κλιματικός νόμος, τον οποίο ο Λευκός Οίκος υποστηρίζει ότι έχει πυροδοτήσει σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στον αμερικανικό τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εκτός των ΗΠΑ να λαμβάνουν εκπτώσεις φόρου.

Από το 2024, ο νόμος αποκλείει επίσης από την επιλεξιμότητα για εκπτώσεις φόρου τα αυτοκίνητα που περιέχουν εξαρτήματα μπαταριών που κατασκευάζονται ή συναρμολογούνται από μια «ξένη χώρα» που προκαλεί ανησυχίες.

Έως το 2025, οι περιορισμοί θα επεκταθούν και σε αυτοκίνητα που περιέχουν κρίσιμα υλικά που εξάγονται, υποβάλλονται σε επεξεργασία ή ανακυκλώνονται από μια «ξένη χώρα» που προκαλεί ανησυχίες.

Μία «ξένη χώρα» που προκαλεί ανησυχίες θα καθοριστεί από την αμερικανική κυβέρνηση ποιες θα είναι, ενδεχομένως θα αφορά την Κίνα, τη Ρωσία, το Ιράν και τη Βόρεια Κορέα.

Αυτή τη στιγμή, μόνο 20 από τα σχεδόν 100 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στις ΗΠΑ θα μπορούν να πάρουν τις φοροαπαλλαγές, που προβλέπονται από τον συγκεκριμένο νόμο.

ΣΧΕΤΙΚΑ