Shein: Ευελπιστεί να εκτιναχθεί η αξία της με την είσοδό της στο χρηματιστήριο
Η Shein ευελπιστεί η αποτίμησή της να αγγίξει 90 δισεκατομμύρια δολάρια, από την ενδεχόμενη Αρχική Δημόσια Προσφορά στις ΗΠΑ (είσοδος στο χρηματιστήριο). Ωστόσο αυτό το ποσό είναι αρκετά μεγαλύτερο από την αποτίμηση στις ιδιωτικές συναλλαγές, σύμφωνα με γνώστες του θέματος.
Η εταιρεία έχει διαμηνύσει στους υποψήφιους επενδυτές ότι στοχεύει η αποτίμησή της (χρηματιστηριακή αξία) να διαμορφωθεί μεταξύ 80 έως 90 δισεκατομμύρια δολάρια με την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο. Το πότε θα γίνει η πώληση των μετοχών παραμένει ένα ερωτηματικό δεδομένης της αστάθειας της αγοράς σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg.
Διαβάστε επίσης: Temu και Shein θάβουν το τσεκούρι του πολέμου στις ΗΠΑ -Το ιστορικό της διαμάχης
Η αποτίμηση της Shein έχει πέσει κάτω από τα 66 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε φτάσει μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης από ιδιώτες επενδυτές τον Μάιο. Οι μετοχές που άλλαξαν πρόσφατα χέρια στη δευτερογενή αγορά αποτιμούσαν την εταιρεία σε περίπου 50 έως 60 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας βουτιά 25% σε σχέση με πέρυσι.
Η Shein έγινε γνωστή πουλώντας νέα και κομψά αντικείμενα όπως πουκάμισα και μαγιό για μόλις 2 δολάρια. Οι πωλήσεις της εκτινάχθηκαν στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας και η εφαρμογή της έγινε γρήγορα αυτή με τα περισσότερα «κατεβάσματα» στη χώρα, στοχεύοντας σε έφηβους και νεαρές γυναίκες.
Ιδρύθηκε στην Κίνα πριν από περίπου μια δεκαετία και πρόσφατα μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία στη Σιγκαπούρη, σε μια προσπάθεια να αποστασιοποιηθεί από την χώρα προέλευσής της. Εξακολουθεί να προμηθεύεται το μεγαλύτερο μέρος των ρούχων της από προμηθευτές στη Νότια Κίνα, αν και έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να επεκταθεί και σε άλλες χώρες.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα η Shein «έπαιζε» μόνη της στον τομέα της γρήγορης και φτηνής μόδας αλλά πλέον αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από την Temu. Το Σεπτέμβριο οι πωλήσεις της Temu ήταν υπερδιπλάσιες από αυτές της Shein στις ΗΠΑ.
Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής αναμένει ότι τα καθαρά κέρδη του θα φθάσουν τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, σύμφωνα με πηγές με γνώση επί του θέματος. Τα καθαρά κέρδη της το 2019 ήταν περίπου 1 δισεκατομμύριο γουάν (137 εκατομμύρια δολάρια), όπως έδειξε τότε μια παρουσίαση για επενδυτές.
Η Shein προσπαθεί να επεκταθεί και πέρα από τα ρούχα και τα αξεσουάρ που έχουν το δικό της όνομα. Τον Αύγουστο, η εταιρεία αγόρασε περίπου το ένα τρίτο της Sparc Group, στην οποία ανήκει η αντίπαλη εταιρεία λιανικής Forever 21 μέσω κοινοπραξίας. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, τα προϊόντα της Forever 21 θα είναι διαθέσιμα στους διαδικτυακούς πελάτες της Shein. Τον Οκτώβριο, η Shein εξαγόρασε τη βρετανική διαδικτυακή εταιρεία Missguided από την Frasers Group Plc, επεκτείνοντας περαιτέρω τις προσφορές της σε τρίτους.