Αγγλο-γαλλική για τη δημιουργία του μεγαλύτερου παραγωγού λιθίου στην Ευρώπη

Φωτογραφία shutterstock

Μία γαλλική εταιρεία ορυκτών ανακοίνωσε την εξαγορά μίας Βρετανικής νεοφυούς επιχείρησης που θα μπορούσε να δημιουργήσει αρκετό λίθιο για να εξοπλίζει 500.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο.

Η Imerys, ένας βιομηχανικός πάροχος που εδρεύει στο Παρίσι, ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε το 80% της Βρετανικής, Lithium, μίας μικρής ιδιωτικής εταιρείας που βρήκε έναν τρόπο για την εξόρυξη λιθίου από το έδαφος της Κορνουάλης, στη Νοτιοδυτική Αγγλία.

Οι δύο εταιρείες θα φτιάξουν μία κοινοπραξία για την κατασκευή ενός ορυχείου που, όπως εκτιμούν, θα μπορεί κάποια στιγμή να παράγει 20.000 τόνους λιθίου το χρόνο, πόυ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μπαταρίες για μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο, ανακοίνωσε η Imerys.

Όπως διευκρινίζει η γαλλική εταιρεία, αυτός ο ρυθμός παραγωγής αναμένεται να επιτευχθεί «στα τέλη της δεκαετίας» ποσότητα που θα αντιστοιχεί στα δύο τρίτα της εκτιμώμενης παραγωγής της Βρετανίας το χρόνο έως το 2030.

Το 2030 είναι πολύ σημαντική χρονιά για τη Βρετανία, καθώς τότε η κυβέρνηση αναμένεται να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, υποχρεώνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να γυρίσουν την παραγωγή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η απαγόρευση στα υβριδικά αναμένεται να ξεκινήσει το 2035.

Ο συνδυασμός της νέας εταιρείας μαζί με την υπάρχουσα στη Γαλλία «θα καταστήσει την Imerys το μεγαλύτερο παραγωγό λιθίου στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20% της ευρωπαϊκής παραγωγής λιθίου έως το 2030», όπως ανακοίνωσε η επιχείρηση.

Οι όροι της συμφωνίας δεν ανακοινώθηκαν, όμως το επενδυτικό σχέδιο αναμένεται να κοστίσει περισσότερο από 600 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες.

Ο χρόνος της συμφωνίας έχει μεγάλη σημασία και για έναν ακόμα λόγο. Επειδή, από την επόμενη χρονιά, θα αρχίσουν να ισχύουν οι νόμοι του Brexit για την προέλευση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Αυτό θα απαιτεί ότι το 45% της αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων που θα εμπορεύονται μεταξύ της Βρετανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προέρχονται από μία από τις δύο περιοχές ώστε να αποφευχθούν οι δασμοί.

Ήδη από τον περασμένο μήνα, η Stellantis, στην οποία ανήκουν εταιρείες όπως η Peugeot και η Fiat, προειδοποίησε ότι οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες – και χιλιάδες θέσεις εργασίας – κινδυνεύουν αν η κυβέρνηση δεν διαπραγματευτεί νέους όρους για τη συμφωνία του Brexit.

Η αλήθεια είναι ότι η νέα συμφωνία δείχνει να μειώνει τις ανησυχίες για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία, ενώ οι ειδικοί προειδοποιούν ότι υπάρχει ανάγκη να προσελκυσθούν περισσότερες εταιρείες κατασκευής μπαταριών στη χώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ